Ortaokul ve Ilkokul'da pek fazla önem taşımayan bir etkendir sosyal medya. Öncelikle size uyan yada yalnızca kullanmak istediğiniz, arkadaşlarınızın kullanımının fazla olduğu paylaşım sitelerini mutlaka kullanmalısın.
Instagram ve Facebook lise döneminde herkesin kullanması gereken iki site👉 bunlara mutlaka üyeliğin olmalı.
Ancak şu sıralar Tumblr çok revaçta👼 Fotoğrafları, durum yazıları bile instagram ve facebook'ta fazlaca yaygınlaşmış. Ancak tumblr için faturalı hattın olması gerekiyor ve numaran kayıt için lazım çünkü ücretli😝 Ama bu siteye kayıt yaptırmadan link'lerle girerek göz atabilir bazı tumblr kavramlarını öğrenebilirsin. Ayrıca tumblr'dan fotoğraf indirip telefonunda wallpaper olarak kullanabilirsin.😗 Emin ol bu çevrenin dikkatini çekecektir. 💓✋TAKİPÇİ ETKENİ
Bu adımdan sonra geliyoruuuz ' takipçilere ' 😴 İnstagram kullanıyorsan belli bir takipçi sayısına erişmen gerekir.
1- Okuldaki sevdiğin arkadaşlarını öğretmenlerini bul VE takip et😉
2- Play Store'dan ( app store'da daha farklı sürümü olabilir ) UNFOLLOWERS FOR INSTAGRAM uygulamasını indir ve seni takip etmeyenleri veya takipten çıkaranları sende aynı şekilde buradan gör ve takipten çıkar.
3- Semih Varol'u takip edip çeşitli butik sayfalarını, ünlüleri takip et takip isteği geldiğini göreceksin. Çünkü bu tür hesaplar takipçi kastırır.
4- Profilin gizli olsun çünkü takip isteklerinden zararlı olanlarını engellemen gerek. Ayrıca bu daha fazla merak uyandıracaktır.
5- Instagram'da gönderileri keşfet kısmını beğenerek fark edilebilir ve takipçi kazanabilirsin.
6- Efekt olduğu belli olmayacak fotoğraflar kullanmalısın. Çünkü efekt son zamanlarda cilt kusurlarını örtmek için kullanılıyor diye bir algı var. Bunun için önerim snapchat kamerasıyla efektsiz çek. Beyaz bir kolajla fotoğrafın boyutunu ayarla. Arka tarafta kadraja göze batacak şeyler girdiyse ve bunlar belli oluyorsa😥😒✋👉 PİCSART uygulamasını öneririm. Düzenle👉 fotoğrafı seç👉 kolaj yap👉 efekt kısmına bas ve bulanıklaştırmaya bas👉 mercek bulanıklaştırması veya hareket bulanıklaştırmasını seç👉 yüz ve vücut kısmından parmağınla ovalayarak bulanıklığı dağıt. 😚 İşte arka taraf kapandı.😉 Fotoğrafa hala efekt vurmak istiyorsan cilt kusurlarını da bu uygulama ile silebilirsin.👸
7- Boomerang indirerek arkadaşlarına toplu yaptığınız selfie'leri eğlenceli hale getirebilir bunu instagramda paylaşabilirsin.📱
8- Instagram'i bir günlük gibi düşün. Senin için anısı olan şeyleri de paylaşabilirsin. O gün güzel kurulmuş bir sofra varsa, veya kitap okuyorsan herşeyi renkli ve güzel bir şekilde paylaş. Bunun için sana ilham olabilecek hesaplara göz at. Örneğin blogger ( blog yazan kimse ), youtuber ( youtube kanalında fenomen olan kimse), veya Instablogger ( instagram hesaplarını blog olarak kullanan kimse) takip edebilir veya hesaplarına bakabilirsin. Meryem Can, Elif Yalçın, Melisa Beleli vb. Kişilerin hesaplarından ilham al.👽💃👱Profil resmin güzel ve dikkat çekici olmalı.
Kapak fotoğrafına uzak çekimden kendini koyabilirsin ama bu biçimde kullanmayı sevmiyorsan tumblr gibi yerlerden neleri beğendiğine bak ve en çok beğenilen ancak fazla bilinmeyen fotoğraflardan yükle.Uyarı👉 Kapak resmini profil resmin kadar sık değiştirme. Gerekirse aylarca dursun önemli değil💁👀
Facebook'ta tanımadığın kimselerden gelen istekleri kabul etme. Kimseyi gerçek hayatta tanımıyoruz tehlikeli olabilirler. Aynı şey instagram için de geçerli tanımadığınız karşı cins kimselerin takip isteklerini kabul etmeyin. Kimse sizin özelinizi görmek zorunda değil. Takipçinizi arttırmak istiyorsanız takipçi sayısı fazla bir arkadaşınızın profiline girin ve takip ettiği şeyleri takip edin. Emin ölüm butik, ayakkabı vs. Sayfalardan istek geliyor. Ancak daha sonra takip ettiğiniz sayfaları UNF yani unfollow edin. Yani takibi bırakın. Takipçilerinizin sayısından fazla kişiyi takip etmeniz hoş gözükmez.
Facebook'u arkadaşlarınızın fotoğraflarını beğenmek ve haber kaynağında herşeyden haberdar olmak için kullanın.
Uyarı👉 Facebook'ta asla oyun oynamayın istekleri kabul etmeyin ve istek yollamayın.
İpucu👉👀 Kişilerin dışında instagramda birkaç sayfayı takip edebilirsin. Tavsiyem vbtumblr, americanstyle, brofik gibi şeyleri takip edip beğenmen yönünde. Ayrıca unutma takip ettiklerin takipçilerinden düşük olsun ( gerçi bu o kadar önemli değil ama olsundu)
SNAPCHAT😁🐶
Çok sevdiğim uygulamalardan. Özellikle filtreleri, çok güzel.
Snapchat'i telefonuna indirerek anlık fotoğraf ve videolar paylaşabilirsin.
Bu site için önerilerim:
1- Adres defterinden arkadaşlarını numaralarıyla ekle. Daha sonra instagramda takip ettiğin kimselerin biyografi kısmından kullanıcı isimlerini öğren ve onları da snapchatte takip et. ( eğer takip ettiğin kimselerin sayısını dengelemek konusunda kaygılanıyorsan kişilerin bazılarını sadece snapchatte takip edebilirsin. )2- Snap çekerken güzel görünmen gerekiyor. Gezdiğin yerleri yediğin yemekleri kısacası herşeyi paylaşabilirsin. Oje sürmüşsen onu, veya sadece bir söz hoşuna gittiyse kamerayı birşey yardımıyla kapat ve yazını yazıp paylaş.
3- Snapchat kullanıcı adını instagramda biyografi kısmına mutlaka yaz.
4- Snaplerinin izlenme sayısı en az 20 olmalı. Eğer imkanın varsa bu sayıyı fazlalaştır.
5- Okulda arkadaşlarının gizlice komik göründükleri anları çekip telefonuna kaydet ve ifşa yazıp snap'te paylaşabilirsin. Ancak dikkat et bunlar yakın arkadaşların veya bundan şikayetçi olacak kadar takıntılı kimseler olmasın.
Evet arkadaşlar bu bölümde sosyal medyayı nasıl kullanabilirsiniz bu konuda yardımcı olmaya çalıştım💜💙💛💚
Ayrı ayrı bölümlerde 9.sınıf, 10. Sınıf başlıklarıyla tavsiyeler yapacağım. Bakım, giyim, arkadaşlık, davranışlar, aile, öneriler kısacası yaş grubumuz için gerekli herşeye teker teker değinip bölüm paylaşacağım. Umarım beğenmişsinizdir canlar💞💕💖 Oy kullanmayı unutmayın. Bir sonraki bölümün konusu ne olsun? İstek bölümleri yorum yaparak belirtiin😄😏😜 Görüşmek üzeree🙈
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LİSE TAVSİYELERİ
Non-FictionLiseliler için sınıflandırarak baştan itibaren giyim, bakım, davranış her türlü konuya değineceğiz. Okul tavsiyelerinin yanında günlük hayat ipuçlarımız da olacak✌ Hadi başlayalım