"Itadakimasuuu" jerit Naruto sambil menepuk tangan apabila ramennya siap dihidang oleh Ayame.
Pantas Naruto menyerang ramennya.Satu suap,dua suap dan satu hirupannn.Selesai! Ramennya habis!
"Terima kasih untuk ramennya!Ichiraku ramen sangat terbaik!" kata Naruto sambil tersenyum lebar.
"Aik Naruto? Satu mangkuk je makan? Selalunya paling sikit pun 2 mangkuk." tanya Pak cik Teuchi.
Naruto tersengih sambil mengaru kepalanya."Saya tak cukup duit.Dapat semangkuk pun jadilah."
Pak cik Teuchi mengangguk tanda faham.Dia mengambil mangkuk dan mengisi ramen.Mungkin ada pelanggan yang pesan bisik Naruto.
"Oh,ya Naruto.Kamu ke mana dalam masa sebulan? Ayame tak nampak pula kamu di kampung.Kamu baru balik dari misi?" tanya Ayame.
Muka Naruto sedikit kendur tetapi masih mengekalkan ekspresi sengihnya."Ahhh ye.Misi S-rank memang ambil masa yang lama.Tapi saya dapat laksanakan dengan baik."
"Ya misi S-rank di mana aku terperangkap dengan ero sennin.Huh.Kata mahu ajar jutsu baru.Hampeh!Tak habis habis dengan research dia." bisik hati Naruto.
Pak cik Teuchi menghidangkan ramen dengan ekstra Naruto fishcake kepada Naruto.Naruto mengangkat kening.
"Tapi saya....."
Kata-kata Naruto dipotong "Makan sajalah" kata Pak cik Teuchi.
Mata Naruto bersinar dan sedikit berkaca.
"Arigatou,Teuchi-san." kata Naruto.
"Narutoooooo" tiba-tiba satu suara memanggil Naruto.
Naruto dengan mulutnya penuh dengan mee ramen menoleh.Matanya bersinar dan langsung ditelan ramennya.
"Sakura-chan!Lama tak jumpa." kata Naruto.
Sakura menunjukkan penumbuknya."Jangan nak mengada.Cepat.Gondaime-sama panggil kau."
Naruto yang ketakutan melihat penumbuk Sakura itu mengangkat kening."Hah?Tsunade-baachan nak jumpa? Ada misi ke?" tanya Naruto.
Sakura duduk di sebelah Naruto.Dia memerhatikan kawannya itu.Team 7.Dia,Naruto,Kakashi-sensei dannn...hmm...
"Mungkin juga.Tak pastilah.Kau pergi jelah." jawab Sakura.
"Yoshhh!!! Baiklah!" jawab Naruto sambil menghabiskan ramennya.
"Terima kasih untuk ramennya Teuchi-san,Ayame-chan!" kata Naruto lalu melangkah pergi.
Seketika kemudian,Naruto menoleh.Dilihatnya Sakura berjalan ke arah bertentangan.Naruto segera mendapatkan Sakura.
"Sakura-chan.Pejabat Tsunade-baachan kat sana kan.Kenapa kau ke sini pula?Kita akan pergi misi sama-sama kan?" tanya Naruto.
Sakura memandang Naruto sayu.Naruto,aku banyak susahkan kau,bisik Sakura.Sakura masih ingat saat kejadian Sasuke keluar dari kampung.
"Naruto,ini adalah permintaan.....see..seumur...hi..hidup.Tolong bawa Sasuke-kun pulang." ujar Sakura sambil teresak-esak.
Muka Naruto menjadi sedikit kelat."Kau memang ambil berat pasal Sasuke sangat kan?"
Naruto kembali tersenyum lebar sambil membuat thumbs up dengan tangan kanannya."Jangan risau.Aku akan pertaruhkan nyawa untuk bawa Sasuke pulang."
"Oi,oi Sakura-chan.Dengar tak aku cakap ni?" tanya Naruto.
Sakura kembali ke alam nyata.Dia tersenyum kecil."Gomen,Naruto.Aku ada training dengan Shizune-san dekat hospital.Gondaime-sama pun tak benarkan aku sertai mana-mana misi."
Naruto mengangguk faham."Baiklah.Jumpa nanti ya Sakura-chan."
Sakura mengangguk."Haiii.Ganbatte Naruto."
Naruto segera berlari ke pejabat Gondaime.Harap-haraplah dapat misi yang bagus,bisiknya.
***
Di pejabat Hokage..."Nani? Tolong pekebun? Owh come on la,Tsunade-baachan.Tak mencabar langsung lah misi tu.Misi macam ni kalau bagi konohamaru pun dia tak mahu." teriak Naruto apabila mendengar misi yang harus dilaksanakan.
Gondaime menahan marah."Baka!Kamu ingat kamu Jounin ke hah?Kamu tu baru genin tahu tak.Kenapa tak boleh sekali pun kamu terima saja misi yang saya beri."
Naruto memuncung bibirnya.
"Entah,kau ni Naruto.Kan senang je misi tolong pekebun tu.Tak de menyusahkan.Lebih cepat kita balik.Aku nak main chess dengan Asuma-sensei tahu tak!" Shikamaru mencelah.Mukanya menunjukkan wajah yang tidak bermotivasi dan tidak berminat.
"Tak.Saya setuju dengan Naruto,Gondaime-sama.Kami mungkin genin tapi kami bukan genin sebarangan.Saya minta sekurang-kurangnya misi C-rank." Lee pula menyampuk.
Naruto tersenyum.Terima kasih,kening tebal bisiknya.
Gondaime mengeluh.Dia memang dah agak dah benda ni akan jadi.Dia meneliti senarai misi yang ada pada tangannya.
"Gondaime-sama.Saya rasa tak perlulah dengar sangat kata budak-budak ni." Kakashi yang sekian lama berdiam diri akhirnya bersuara.
Gondaime tidak mengangkat mukanya.Dia ralit meneliti senarai misi.Tiba-tiba mukanya mengukir senyuman.
"Baiklah.Hatake Kakashi,Nara Shikamaru,Rock Lee dan Uzumaki Naruto.Saya akan hantar kamu dengan misi B-rank." kata Gondaime.
***
Buat semua peminat Naruto and Boboiboy please support cerita ini.Hehehe...Please vote and komen banyak2 okay,minna? ^.^
YOU ARE READING
Naruto VS Boboiboy
Fanfiction"Saya akan menjadi hokage suatu hari nanti!Dattebayo!!!" - Uzumaki Naruto. "Keremajaan itu sangat berharga.Jadi nikmatilah sebaik mungkin." - Rock Lee. "Ahh..Ini semua menyusahkan." - Nara Shikamaru. "Ninja yang melanggar peraturan ialah sampah teta...