Ik werd wakker. Ik wilde zo snel mogelijk vertekken, dus ik deed wat kleding en eten in mijn tas en deed de ketting die ik heb gekregen van Lena om. Maar wanneer ik de deur open deed brandde de zon in mijn huid. Oh shit, dacht ik. Een vampier kan natuurlijk niet tegen zonlicht. Ik deed snel de deur weer dicht en besloot om te wachten tot het donker werd.
Ik liep zo stil als ik kan over straat. Ik wilde niet dat mensen naar mij toe kwamen want dat viel ik ze waarschijnlijk aan. Voordat ik ging liep ik nog even langs Lena's huis. Ik liet een briefje achter. Er stond op: Lieve Lena, het spijt me maar ik kan hier niet meer blijven wonen. Ik kan je niet zeggen waarom. Ik hoop dat je me kan vergeven. Ik wens je heel veel geluk. Liefs Julie. Ik stopte het briefje in Lena's brievenbus en liep verder.
Ik was al bijna uit de stad. ''aaaah, stop stop'' Schreeuwde een vrouwenstem. Ik hoorde gehuil. Ik liep in de richting van het geluid. Toen ik er was zag ik een man die een vrouw wegsleepte. De man had bloed rond zijn mond. Ik rende weg maar opeens stond de man voor me. Het was niet zomaar een man, het was een vampier. ''Hey klein vampierenmeisje'' zei de vampier. Ik probeerde weg te komen maar de vampier ging weer voor me staan. '' Je hoeft niet bang te zijn vampierenmeisje''. ''Ik zal je niks doen''. Hij liep langzaam naar me toe en aaide me over mijn wang. Hij hefte zijn hand op om me te slaan. ''Elijah stop'' zei iemand met een lage stem. ''Ach kom op Talin, ik mag toch wel een beetje spelen''. ''Elijah, ze is nog een jonge vampier, waarschijnlijk is ze nog maar een paar dagen oud'' Talin lie naar me toe. '' Hoe heet je?''. '' Ik heet Julie'' zei ik. ''Ik ben Talin en dat is Elijah''. Elijah zag er jong uit, een paar jaar ouder dan ik. Hij had zwart haar en blauwe ogen. Talin zag er ouder uit. Ongeveer als vijftig. Zijn haar was al grijs en zijn ogen waren bruin. '' Wie heeft je gebeten?'' vroeg Talin. Ik zei dat ik niet gebeten ben. '' Dat kan niet vampierenmeisje'' zei Elijah. '' Dat kan wel Elijah. Dan moet ze de dochter zijn van een vampier''. '' Maar die vampieren zijn sterk, zo ziet ze er niet uit'' zei Elijah. '' Ze is nog maar net een vampier, ze moet nog veel leren. Jij kan haar alles leren''. ''Elijah, jij bent Julie's mentor.'' zei Talin. '' Waarom moet ik dat doen? jij doet dat altijd''. '' Ik denk dat je er veel van leert Elijah. Neem haar nu maar mee naar ons huis. Ik moet nog even wat doen''. Ik besloot maar te luisteren naar ze. Ik wist toch niet waar ik anders heen moest. Ik dacht dat ik toen nog een kleine kans om te overleven had. Talin liep weg. Ik was toen alleen met Elijah. Daar had ik niet zo'n goed gevoel over.......
JE LEEST
Peculair (Dutch)
VampireWat als je ontdekt dat je een vampier bent. En ook nog een speciale. Julie maakt dit mee. Ze woont in een klein huisje en ze is arm. Maar wanneer ze een vampier wordt verandert alles. Ze ontmoet andere vampiers en wordt verlieft. Dit verhaal zit vol...