Delis

20 1 1
                                    

Ik word wakker als Talin de deur van mijn slaapkamer open doet. ''Je moet je aankleden en dan naar mijn kantoor komen. Loop door tot het einde van de gang en ga daarna naar rechts. Aan je linker kant is dan mijn kamer.'' Talin doet de deur weer dicht en loopt weg. Ik haal een rode jurk uit mijn kast en trek hem aan. Ik borstel mijn haar en loop naar Talins kantoor. Ik klop op de deur. ''Kom binnen'' Ik loop naar binnen. Het kantoor van Talin is donker. Talin zit in het midden van de kamer achter een bureau. Hij gebaart dat ik op de stoel moet gaan zitten aan de andere kant van het bureau. Wanneer ik zit kijkt Talin me een tijdje aan. Dan vraagt hij '' Julie, wie zijn je moeder en je vader?'' ''Ik weet het niet'' zeg ik. ''Ik ben geadopteerd, ik weet niks meer van mijn echte ouders.'' ''Weet je wel wat je achternaam is?'' ''Ja, mijn achternaam is Delis.'' Talin is even stil. ''Als je achternaam echt Delis is, kom je uit een familie van hele sterke vampieren. Waarschijnlijk is dit kasteel van je ouders geweest. Elijah en ik hebben het gekregen toen ze dood gingen. Dat was vijftien jaar geleden. Hoe oud ben je?''. ''Ik ben zestien'' zeg ik. ''Dan zijn het je ouders. Het is niet aan ons om je op te leiden. Je moet naar het Erebus-college. Dat is een school voor jonge vampieren met beroemde ouders.''. ''Beroemde ouders? Heb ik beroemde ouders dan?'' vraag ik. '' Ja, Julie. Jouw hele familie is beroemd. Iedereen uit je familie behoort tot de sterkste vampieren ooit.''. Hoe kan ik daar nou familie van zijn. Ik ben heel normaal. Uitgezonderd van dat ik een vampier ben dan. ''Ik zorg dat je morgen nog naar de school toe gaat.

''Dus je gaat weg?'' vraagt Elijah waneer ik naar de woonkamer loop. ''Ja'' zeg ik. ''Ik kan me niet voorstellen dat jij naar het Erebus-college mag. Of dat je uberhaupt naar een priveschool mag.'' ''Ben jij ook naar een vampierenschool geweest?'' vraag ik. ''Nee'' zegt Elijah. ''Ik heb mezelf alles aangeleerd.''.

Ik pak mijn tas in. Ik neem niet veel kleding mee omdat we een uniform krijgen op de school. Ik neem alleen wat jurken mee en een nachthemd. Ik ga naar bed en probeer te slapen. Maar ik kan niet in slaap komen. Ik denk aan hoe de school zou zijn, aan de leraren en aan de leerlingen......


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 23, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Peculair (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu