Kapitel 10

236 20 0
                                    

Felix perspektiv:

Ännu en gång sitter jag hemma hos pappa, på mitt rum och gråter, helt ensam. Jag vill så gärna ha Ogge här just nu. Jag behöver honom så mycket. Jag lutar huvudet i händerna och försöker få stopp på tårarna som bara fortsätter falla nedför mina kinder. Var stark, tänker jag för mig själv och det är det jag tänker vara; stark.

"FELIX JÄVLA HORA ÄR DET DU?" jag suckar och ställer in mjölken i kylen igen, pappa är såklart hemma, han kommer gåendes eller ja vinglandes emot mig och jag backar förskräckt.

"Du har blivit lite fet pojk, du kanske borde sluta äta.." säger han och kollar på min kropp, jag blir äcklad. Hans ögon studerar min kropp på ett vidigt sätt, min kropp är min. Inte hans, jag lägger mina armar runt mig själv som ett skydd, han fnyser och tar fram en flaska och börjar dricka.

"Du kanske kan göra lite nytta och gå till hamnen istället för att stå här och bli fet?" säger han och jag skakar på huvudet, jag förvånas över att jag vågar säga nej, ilska blossar upp i hans ansikte och han tar några steg emot mig, han kollar argt på mig innan han kastar flaskan på mig, rätt på kinden. Den går inte sönder, men min kind gör nog det.

"DU ÄR JU FAN INTE KLOK GUBBJÄVEL!" slänger jag ur mig och kämpar emot mina tårar, jag knuffar mig förbi pappa, springer in på mitt rum och slänger ner alla mina saker i min ryggsäck, eller ja det mesta, mina kläder och mina saker får faktiskt plats i den. Jag knuffar mig förbi honom igen, jag drar på mig mina trasiga vans och går ut, mina jeans är trasiga vid knäna och jag suckar tungt. Jag plockar upp en cigg, tänder den och tar snabbt ett bloss medans jag funderar på var jag ska ta vägen.

Jag fyller ju faktiskt arton, så jag borde kunna ta in på hotell, jag har pengar. Jag kan inte förklara hur jag fick dom men jag har dom, och det är inte lite pengar, det är väldigt väldigt mycket pengar, en summa på flera tusentals kronor. Jag har fått dom av en person, men jag kan inte förklara vem. Jag svänger in emot hotellet vi alltid brukade bo på som barn.

"Hej" kvinnan bakom disken är rätt kort, blond och smal, om jag skulle vara hetero skulle jag lätt haffa.

"Eh jag skulle vilja boka ett dubbelrum i 13 dagar" säger jag och hon nickar lite, han anteckar lite, jag får visa leg och betala, sedan får jag nyckeln till rummet och jag tar hissen upp, jag kollar ner på kvittot.

Ring mig, står det och ett nummer jag skrattar lite tyst och stoppar det i fickan.

Jag åker upp till sjättevåningen där mitt rum ligger, rum 543 bor jag i och jag suckar och låser upp, rummet luktar fränt och jag slänger ner min ryggsäck på golvet och börjar packa upp mina saker, jag lägger kläderna på ena sänghalvan och grejerna lägger jag på golvet, jag har inte så mycket saker egentligen, eller jag har en dator, laddare till mobilen och datorn, lite andra saker och ja ingenting någon bryr sig om egentligen, jag suckar. Så detta är vad jag ska göra dom kommande två veckorna? Jag plockar upp min mobil och sätter laddaren i väggen. Jag ringer Ogge med darriga fingrar.

"Tja" säger han när han svarar och jag fnissar till när jag hör hans röst.

"Nejmen tjenare Felix!" säger han när han hör att det är jag och jag faller bakåt i sängen av skratt.

"Ogge jag undrar om du kan bo med mig på ett hotell i två veckor" frågar jag snabbt och han suckar lite.

"Ja det kan jag väl.. men varför kom du inte bara hit?" frågar han och jag suckar.

"Det skulle vara för dumt" mumlar jag och han suckar.

"Du är alltid välkommen hit vet du.. jag ska bara äta lite så jag kommer efter det!" säger han och jag nickar trots att han inte ser och lägger på. Jag lägger mobilen på bordet brevid sängen och rotar lite i väskan efter min tandborste, fan jag glömde den hemma. Jag suckar och tar på mig min jacka och går ut igenom dörren, jag går nerför trapporna och ut. Jag springer emot ica affären som ligger bara tvåhundra meter härifrån, jag köper lite chips och grejer också, det kan ju alltid vara bra att ha när jag ska bo där i två veckor, jag stoppar allting i korgen, betalar och går tillbaka till affären.

"Sandman" säger någon vid disken och jag gömmer mig lite, vem är det som letar efter mig?

"Jag är hans kompis hallå!" Ogge viftar med armarna framför den blonda tjejen och jag flinar lite, jag går fram till honom och knackar honom på axeln, han vänder sig snabbt om och kollar på mig, jag blinkar åt tjejen bakom disken innan jag böjer mig fram och kysser Ogge, jag slänger en blick på henne och ser att hon blivit lite röd om kinderna.

"Ingen roomservice nu tack.." viskar jag och hon flinar åt mig, jag tar Ogges hand och drar honom emot hissen.

"Och vad fan var det där bra för? TÄNK OM NÅGON SETT OSS!?!" utbrister Ogge när vi kommit in i hissen, jag himlar med ögonen och kysser honom där också till en början vägrar han kyssa mig tillbaka så jag blir lite sur på honom och slår till honom löst på armen. Då flinar han åt mig och kysser mig hårt, han trycker upp mig emot hissväggen och jag tappar påsen jag håller i handen, jag lindar mina ben runt hans midja och han kysser mig hals hårt, han lämnar några sugmärken och sedan sätter han ner mig.

"Upphetsande?" frågar han när han ser mitt ansiktsuttryck och jag nickar lite.

"Mhm.." mumlar jag och Ogge ler och kysser mig igen.

"Vi får inte få för fort fram vet du.." viskar han och pussar mig på näsan, jag himlar lite med ögonen innan hissen stannar och jag drar med mig påsen och Ogge emot rummet, jag stoppar kortet i dörren och den låser upp sig, jag leder in Ogge i rummet.

"Jahopp så här ska vi bo i två veckor.." han kollar sig runt lite och ler stort mot mig.

"Här på hotellet hör ingen.. du vet.. om vi ska ha lite kul?" säger han och ler lite busigt emot mig, jag slänger ner väskan som står på sängen på golvet och knuffar ner honom i den och sätter mig gränsle över honom, jag kysser hans läppar hårt och han drar sina fingrar igenom mitt hår och ner över min kropp, och jag ler in i kyssen.

Denna killen tycker jag om. 

_ _ _ _ _ _ 
nu ska jag till gbg imorgon och sedan kommer min bästa vän hem på fredag efter TVÅ MÅNADER ifrån varandra?!?!?!?!?!?! vi har umgåtts konstant i 11 år, första gången på elva jävla år som vi är ifrån varandra i två månader?!!?!?!?!?! ?SICK! Och nästa vecka åker han och jag till sthlm och sedan är jag där resten av sommarlovet euw hatar sthlm men ja UGH HAHAHA

two hearts beat as one // foggeWo Geschichten leben. Entdecke jetzt