Oscar Molanders perspektiv:
Jag öppnar sakta ögonen och inser att jag inte ligger ensam i min stora säng, bredvid mig på vänster sida ligger Felix, va? Då slår det mig, just det. Han var sjuk igår, och vi kysstes och hånglade och gud vet vad.
Han låter lite konstigt så jag lutar mig försiktigt över honom för att se vad han håller på med och jag ler lite när jag ser att han suger på tummen. Jag kom på honom med att göra det en gång i skolan, jag trodde att det var tillfälligt, men han gjorde det igår också, och idag. Så nej, det är nog inte tillfälligt. Jag kysser honom mjukt på kinden och han öppnar försiktigt ögonen, han vänder sig om mot mig och kollar på mig, han har fortfarande tummen i munnen och jag gör allt jag kan för att inte påpeka det eller att stirra för mycket. Han kollar lite mystiskt på mig och sedan följer han min blick.
"Mm det är sant. Jag suger på tummen" mumlar han och jag fnissar till lite, han flyttar sig lite närmare mig och hans varma kropp snuddar vid min kalla, man känner på honom att han har hög feber men trots det så kan jag inte hindra mig själv, jag lutar mig fram och kysser honom, jag kysser honom mjukt och drar mina fingrar löst över hans rygg. Han stönar lågt emot mina läppar och jag suger lite på hans underläpp, han flyttar sig ännu lite närmare mig och jag drar täcket över oss.
***
"Jag älskar att hångla.." Felix kollar lite busigt på mig och jag nickar och känner mig redan lite förkyld, jag reser mig upp och drar på mig kläderna och går emot dörren.
"Ligg kvar här så kommer jag med frukost snart" säger jag och går fram till honom och pussar honom lätt på munnen innan jag försvinner nerför trappan.
På köksön så ligger det en lapp.
"Hej Ogge, jag ville inte väcka er imorse men jag ringde och sjukanmälde er båda två. Du kan ju inte läma Felix helt ensam när han mår dåligt, kram från mamma"
Jag suckar och plockar fram mackor och andra frukostgrejer, sånt där tråkigt och äckligt som endå alltid hamnar i toan i slutändan.. Ogge. tänk inte sådär igen, sluta. Felix är smal, men han är vältränad, vill du bli lika snygg som Felix så får du träna inte svälta dig själv, det räcker nu. Du får inte ens tänka tanken, stop.
Jag suckar för mg själv och brer mackorna och lägger tillbehöret vid sidan om, sedan går jag upp till Felix igen, han ligger på min sida med huvudet emot min kudde, med tummen fortfarande i munnen och jag sätter mig ner i sängen och drar honom emot mig, hans kropp är så varm att jag knappt kan ta i honom och jag drar av honom hoodien han tagit på sig.
"Felix.." viskar jag emot hans kind och han öppnar försiktigt ögon, dom är blanka och trötta men han ler lite när han ser mig, han drar sitt finger över min läpp, ner över min käke och bak.
"Jag kan inte kyssa dig just nu.. men jag vill" mumlar han och drar sina fingrar över mina läppar igen, det får mig att bli helt vild, jag lägger mig försiktigt över honom och kysser honom mjukt, jag kysser honom så mjukt så att det knappast känns att jag kysser honom, men trots det så känner jag hans närhet, hans mjuka läppar som lätt snuddar vid mina, hans händer som river mig löst över ryggen, ögonen som han har stängt, dom långa ögonfransarna, hans näsa, hans kropp. Allting med honom får mig att känna mig speciell, eller han får en speciell känsla att lägga sig över mig, och nej det är inte kåthet, det är något annat, något vackert. Mitt i allt kurrar hans mage och jag kliver snabbt av honom, jag ger honom brickan och han kollar lite mystiskt på mig innan han tar en macka och lägger både skinka och ost på.
"Du måste hindra mig från att äta för mycket, det där kanske lät konstigt.. Men jag äter ofta för mycket när jag väl får mat.." mumlar han och jag nickar och stryker bort en tår som runnit nerför hans kind med min tumme. Jag pussar honom på pannan och han snörvlar till, jag vet inte om det beror på sjukdomen eller på att han gråter, men jag frågar inte om det. Jag tror inte att han vill att jag ska fråga heller, han vill nog bara få gråta för en gångskull.
***
När jag på något konstigt sätt lyckats trycka i mig två mackor och tre glas juicie så kollade jag inte oroligt på Felix, han hade bara ätit en och jag kände mig genast dum. Jag kollade ner på mina händer ett bra tag innan jag ursäktande kollade på Felix och reste mig upp.
"Jag kommer snart.." viskade jag och osäkert och Felix kollade upp på mig, han gav mig en sträng blick innan han tog tag runt min handled och drog ner mig i sängen igen.
"Tror du inte att jag ser vad du tänker göra eller" väser han och jag suckar och kollar ner på mina händer.
"Jag mår illa Felix snälla släpp mig.." mumlar jag försikigt men han skakar surt på huvudet och drar ner mig i sängen igen. Min mage gör ont, inte på samma sätt som Felix antagligen gör men den gör ont och jag kvider till.
"Ogge.. om du visste om att jag skulle göra, det där.. skulle du då låta mig gå?" viskar han och kysser mig kind, hans blöta läppar gör mig lugn igen och jag skakar på huvudet.
"Nej det skulle jag inte.." viskar jag och hans läppar möter mina en gång till, han lägger sina varma händer över min mage och börjar massera den, på samma sätt som jag gjort med hans. Hans fingrar är lätta som fjädrar och allting släpper. Ångesten släppar av bara hans beröring och jag ler in i kyssen.
_ _ _ _
visste ni att när jag skrev denna 2014 fanns det bara en fogge bok på wattpad och typ 10 foscar? typ alla förutom tre var mina lol
DU LIEST GERADE
two hearts beat as one // fogge
FanfictionEn färdigskriven gammal fogge, OBS denna är skriven 2014.