[Sjors]
Vandaag mijn vijfde jaar in Hogwarts. Ik sta op het Kring Cross station op perron 9 3/4, te wachten op Pansy Parkinson. Niet veel mensen mogen haar, maar ze is mijn beste vriendin. Als je haar leert kennen is ze echt heel leuk.
Verder op zie ik een jongen met sneeuw witte haren. Dat kan maar 1 iemand zijn, Draco Malfoy. Pansy is hardstikke verliefd op hem. Iedereen ziet dat hij geen interesse heeft in haar heeft, maar ze geeft nooit op. Ik vind Draco wel aardig, af en toe een beetje een kwal, maar wel zorgzaam als hij je mag en wat dat betreft heb ik geluk.
Hij begint uitbundig te zwaaien en ik probeer om niet moet lachen. Shit, dat is echt zo'n actie voor mij. Hij ziet dat ik moet lachen en knipoogt naar mij. Ik draai met mijn ogen en went mijn blik af.
Ik kijk naar Links en zie Harry Snotter, wezel en hun vriendinnetje. Ik hoorde dat Potter bijna niet terug had mogen komen dit jaar. Als dat zo was geweest was het jaar nog ietsje beter geweest, maar ja, zo vervelen we ons in ieder geval niet.
Als ik naar rechts kijk zie ik Pansy aan komen. 'HEY SJORS' roept ze uit. 'Heyhey' zeg ik rustig. Ik ben niet zo uitbundig. Na een kort "hoe-was-je-vakantie" gesprek, lopen we de trein in.
Ik loop voorop en Pansy loopt achter mij aan, opzoek naar een lege coupé. 'Heb je Draco eigenlijk nog veel brieven gestuurd?' vraag ik haar, dat zou namelijk echt iets voor haar zijn. Het blijft stil. 'Hallo?' Als ik achter me kijk zie ik een lege gang, Pansy is weg, een coupe binnen gelopen.
Ik zucht diep en ga opzoek naar de coupé waar ze naar binnen is gegaan. Dan komt iemand zijn coupé uitlopen zonder uit te kijken, Wemel.
'Jeetje kijk eens uit je doppen, of zijn die ook al tweedehands?' bijt ik hem toe. Zijn gezicht kleurt net zo rood als zijn haar en hij wil tegen me in gaan, maar het enige wat er uit komt is gemompel. Ik lach en loop langs hem. Verderop staat Draco.
'Mooie opmerking tegenover wezel, moet ik eerlijk zeggen.' 'Weet ik, dank je.' knipoog ik. 'Jij bent vast opzoek naar Pansy, of niet?' vraagt hij me extra vrolijk, maar wel met een sarcastische ondertoon. Ik grinnik een keer en vertel hem dat ik inderdaad opzoek ben naar haar. Hij wenkt me naar de coupe waar hij uit kwam lopen.
Ik loop langs hem heen naar binnen, daar zitten Vincent Crabbe, Gregory Goyle en niet-te-missen, Pansy. Ik plof naast Pansy en mompel een 'Hey'. Ze reageert niet, daarin tegen staan haar ogen gevestigd op Draco. Wat ook hij door heeft, en draait met zijn ogen. 'Hey Pansy' zeg ik nu normaal. Nog steeds reageert ze niet. Deze keer begint Draco te grinniken. 'Ik ben gewoon niet te weerstaan' zegt hij. Ik lach schamper. Dan gil ik een keer kei-hard in Pany's oor. Geïrriteerd kijkt ze me aan. 'Uh hallo' zeg ik weer. Op dit moment begint Draco hardop te lachen en ik draai met mijn ogen. Pansy haar blik verzacht. 'Hey, waar was je nou?' vraagt ze zoetjes.
===
Heyhey,
Echt bedankt voor het lezen :0
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.REDONE
Zoals jullie weten begin ik na een lange tijd weer met schrijven, hierom schrijf ik de eerste 5 delen opnieuw, zodat het meer past bij de schrijfstijl die ik nu heb ontwikkelt, Dit hoofdstuk is dus opnieuw geschreven, mochten de volgende hoofdstukken dat nog niet zijn, dan kan het zijn dat het niet heel mooi aansluit, maar ik doe mijn bestXOX
JE LEEST
Be There {Draco Malfoy} | Dutch Fanfic
ФанфикSjors Snowden, een typisch Slytherin meisje, draagt een groot geheim met zich mee, maar komt er achter dat zij niet de enige is met een groot geheim. Ze begint gevoelens te krijgen voor die persoon, dit kost haar misschien de vriendschap met haar be...