12. přízrak

308 45 9
                                    

Běžel.

Nejdřív jen zvolna, ale pak Aiden zrychlil a on automaticky s ním. Měkká lesní plsť mu odlétávala od podrážek, popadané větvičky se s tichým praskáním rozpadaly pod jeho vahou, míjel mohutné kmeny stromů, mezi kterými hravě pableskovalo světlo, a ty se rozpíjely do barevných šmouh, vzduch drnčel svistotem větru, burácením jeho krve a Aidenovo smíchem „Chyť mě, Jamesi, jestli to dokážeš" a Jamie pořád zvyšoval svoje tempo, ale druhý byl moc rychlý, kdykoli se Jamie dostal dostatečně blízko, užuž natahoval ruku a bříšky prstů se téměř dotýkal jemné vlny Aidenova svetru, chlapec mu upláchl mrštně jako laň.

„Počkej!" Jamiemu docházel dech, nohy se mu pletly. „Počkej na mě. Aidene, prosím -" Zbytek věty mu uvízl v hrdle, protože uklouzl, noha mu podjela po spadaném listí a on upadl na zem.

Aiden ale nezastavoval ani nezpomaloval. Míhal se mezi stromy jako duch, lesní přízrak, se sluncem ve vlasech a úsměvem na rtech, nedostižitelný a nezapomenutelný a přitom tak osamělý, tak hrozitánsky osamělý, že ani Jamie jako neviditelný takovou odloučenost nikdy nepocítil. Sice o Aidenově životě takřka nic nevěděl, ale už jenom ze způsobu, jakým Aiden vždycky popadl jeho ruku, když kolem někoho procházeli na ulici, jako by se topil a Jamie byl jediný kus kamene v okolí, odolávající prudkému proudu, jenom ze způsobu, jakým klopil hlavu k zemi, odmítaje se dívat kolemjdoucím do očí, Jamie poznal, jak ztracený se ve skutečnosti cítí, jak hrozně moc touží být zapomenut.

Svět sice nestojí o neviditelné lidi, pomyslel si, ale těm, jejichž jména si budou pamatovat celé generace, trhá křídla.

AgapéKde žijí příběhy. Začni objevovat