-KAZIĞA OTURTMA-
Kazığa oturtma,eski caglarda kullanılmasına rağmen özellikle Orta Çag'da Romanya'da görülür hale geldi.Çünkü Vlad Tepeş ile özdeşleşmiş durumdadır.Çünkü Boat Telaş ile geçirdiği yirmi bin Turk'u kalesine giden yoksa kazığa geçirmiş ve korkunç bir ölüm yolu yaratmıştır.
Kazığa oturtma veya kazığa geçirmenin yöntemi çok hassastır.Ömcelikle kazık çok doğru olmalıydı.Ve yöntemi doğru bilen birinin yapması gerekiyordu.Çünkü yanlış bir hamle suçlunun aniden ölümüne sebep olabilirdi.Halbu ki kazığa geçirme yavaş ve korkunç acılı bir yöntemdir.Öyleki bazıları kazığa geçirildikten bir hafta veya on gün sonraya kadar hayatta kalmış, susuzluk ve kan kaybı da dolayı yavaşça ölmüşledir.
Kazığa geçirilmeden önce işkenceye tabii tutulacak kişi tamamen soyulur,çıplak bırakılırdı.Sonrasında elleri ve bacakları sıkı sıkı bağlanır ve yüzü yere koyun bir şekilde yatırılırdı.
Sıvrileştirilmiş kazık düşündüğümüz yerden değil,kuyruk sokumundaki deriden içeriye sokulur,yukarıya indirilir ve genelde boyun hizasından dışarı çıkardı.Yöntemin en önemli açısı,işkencenin uygulandığı kişinin acıdan katılmasına engel olup sürekli ayık calismasiydi.Sonunda bel kemiğine zarar vermeden kazık nerede gözüktüğünde kişi havaya kaldırılır ve kazık onunla birlikte yere sabitlenirdi.
Acı içinde olan mahkum günlerce kazığa geçirilmiş bir şekilde yaşar ve en sonunda susuzluk ve kan kaybından ölürdü.
Osmanlı Devletinde kazığa geçirilen kişinin elleri ve ayakları sıkıca bağlanır,iki omzuna delik açılarak içine mum konup halk arasında
ibret-i alem olması için gezdirilirdi._____________________________________
#LÜTFEN VOTELEMEYİ,YORUM
YAZMAYI,VE HİKAYEMİ KÜTÜPHANENİZE EKLEMEYİ UNUTMAYIN!!!!!
DİYER BÖLÜMLERDE GÖRÜŞMEK
ÜZERE HOŞÇAKALIN!!!!!😊😊
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORKU SEANSI
Horror#Arkadaşlar bu kitapta işkence,cin,melek,cinayet ve vs. şeyler olacak.Hassas olanlar veya korkanlar okumasın.Gece okumanızı öneriyorum!!!#