Boboiboy tetap milik animonsta dan monsta
selamat membaca...... ;D
.
.
.
.
.
.
.
Orang itu tidak menyebutkan namanya malah semakin mendekat kearah boboiboy. Boboiboy pun bangkit dan bersiap untuk melawan.
Boboiboy : siapa kau hah !?!?
Teriakan boboiboy berhasil membangunkan kawan kawannya yang lain. Namun orang itu semakin mendekat sambil mengacungkan pistol yang dipegangnya, melangkah selangkah demi selangkah hingga cahaya dari api unggun meneranginya.
Fang : seon ? k.. kau seon kan ?!
Anak laki laki yang ternyata bernama seon itu pun menjatuhkan pistolnya dan segera berlari menuju fang lalu tiba tiba saja ia memeluknya.
Seon : fang ! ( melepaskan pelukan ) kenape kau ada di sini ? oh.. akhirnya aku bisa bertemu denganmu lagi kawan lama.. aku sangat merindukanmu..
Fang : aku juga seon. Eh.. kenalkan kawan kawan aku nih..
Seon : kawan kawan kau ?
Fang : ini gopal, ying, yaya, yang dua robot tuh adalah sfera kuasa generasi ke 9 dan 10, ochobot dan hachibot.
Seon : kalau anak yang hampir aku tembak ni siape ?
Boboiboy : aku boboi...
Belum selesai boboiboy menjawab fang langsung memperkenalkan boboiboy kepada seon.
Fang : budak bertopi dinosaur yang paling menyebalkan yang harusnya kau tembak saja dia ni ...... adalah BO-BOI-BOY.
Boboiboy : heh ! jealous lah tuh ! aku kan lebih popular dari kau..
Fang : ape kau cakap !?!?! ( mengepalkan tangan )
Ying : sudahlah ! tak habis habisnya korang bergaduh !
Seon : hehehe... hei ! ape yang korang cari kat sini ?
Gopal : kite nak jalankan misi kite
Seon : misi ?
Boboiboy : iya, kite nak cari sfera kuasa di seluruh galaksi lepas tuh mengumpulkannya
Yaya : dan jaga mereka dari tangan yang akan membahayakan mereka
Seon : hmm... aku tau satu di planet ni
Ochobot : kau tau ?
Hachibot : tapi tempat ini terlalu luas, masa kita harus mencarinya dengan berjalan kaki mengitari satu planet ?!
Seon : korang semua mendarat di tempat yang tepat. Jom, ikut aku
Seon pun berjalan memimpin sementara boboiboy dan kawan kawannya mengekor dari belakang. Tiba tiba seon berhenti dan mengagetkan kawan kawannya yang ada di belakang hingga semuanya saling bertabrakan. Duk !! dak.. Dukk !!
Boboiboy : apesal kau berhenti nih ?? aduh~...
Seon : eh...hehehe ini kan dah malam, jadi kite tidur dulu yaa... ( doll eye )
Semua pingsan mendengar jawaban dari seon, namun mereka juga sadar mungkin mereka lebih baik istirahat dulu untuk memulihkan tenaga.
............................................
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaksi
FanfictionBoboiboy dan kawan kawannya tak akan pernah bisa menyerah untuk menjalankan misi mereka Bagaimana bila Boboiboy mendapatkan kawan baru di planet lain ?? Bagaimana kalau kawan baru Boboiboy adalah manusia dan alien ?? mempunyai kuasa yang sama persis...