"Emmas perspektiv"
Nu sitter jag här, i bilen med resten av familjen påväg upp till Stockholm.
jag sitter med hörlurar och lyssnar på topplistan på spotify.
Jag orkar inte höra alla andras babbel om hur bra allt kommer att vara där.
Mamma och pappa är lyckliga över det, men jag är inte så mycket, klart de ska bli kul, men det är skolan jag är orolig över.
Jag är inte direkt den prat gladaste människan i skolan, jag är mer den som är tyst i klassrummet men pratar lite mer på rasterna, men nu, kommer jag vara tyst vart jag än är i skolan.
Jag kommer inte att ha någon att prata med, för jag känner ingen.
Det är ungefär mitten på vårterminen, så jag kunde inte söka gymnasium där jag bodde innan utan ha fått göra söka i Stockholm.
Min bror kommer ju inte gå på samma skola så kommer inte kunna gå till honom om det är något.
Efter ca 6 timmar i bilen så är vi framme vid vårat hus, det är vitt och medelstort.
Jag tog mina väskor och gick in, när man kom innanför dörren kände man en doft av nytt.
När man stod i hallen så hade man kök till höger och vardagsrum till vänster, de var ganska stora ytor, sen fortsatte hallen lite till och där fanns en trappa upp, när man kom upp möttes man av en liten korridor med 5 vita dörrar.
Jag öppnade den första dörren och såg att det skulle vara mamma och pappas rum, för alla våra möbler hade flyttats några dagar innan hit, den var ett medel stort rum med en dubbel säng i mitten och en grå matta på golvet och till en av väggarna så stod det 2 garderober.
Dörren bredvid var Dylans rum, det hade en dubbelsäng, ett skrivbord med hans dator, en stor garderob, en platt tv som satt på väggen, och till väggen stod hans instrument.
Dörren mittemot Dylans var mitt, När man kom in så möttes man av en dubbelsäng som stod mot väggen, en stor garderob som var inbyggd, som en WIC, det satt en tv på väggen, mitt skrivbord med min dator på, ett smink bord med alla burkar lampor och tillbehör, sen min gitarr stod mot väggen, ett ganska stort rum med mycket utrymme, och en stor fluffig matta på golvet.
Snett emot mitt rum alltså bredvid Dylans så var det ett badrum med en dusch och ett bubbelbadkar, en stort handfat med lampor på speglarna.
Bredvid mitt rum fanns det ett gästrum.
Jag gick in i mitt rum och började packa upp, jag fixande iordning mitt sminkbord, och la allt på sin plats, sen började jag att packa upp alla mina kläder, jag hängde upp vissa och vikte några andra, jag ställde upp alla mina skor, och fixade till alla mina väskor.
sen var det bara att fixa till de sista sakerna.
När jag var klar så gick jag ner i till köket där maten precis var klar, jag var väldigt trött med all flytt och sånt, så jag satt mig vid bordet och åt maten som var bara nått enkelt, nudlar.
Sen gick jag upp och in på toaletten och borstade håret och tänderna och tvättade sedan av mitt smink, sen gick jag in i mitt rum och satte klockan på 6, skolan börjar 8 och jag skulle hinna duscha och sånt, sen la jag mig i sängen med magont, för jag mådde dåligt när jag tänkte på i morgon.
JE LEEST
Bad Boys Don't Love | O.E
Teen FictionBad boys kan inte älska, de utnyttjar folk bara, de har inga känslor och kan inte bli kära i någon, elelr ?