"Emmas perspektiv"
Dagen efter i skolan så betedde han sig som att inget hade hänt, med tanke på igår hemma hos han. När jag kom till skåpet och han stod där med sina vänner så kollade han på mig snabbt men sen så prata han med sina vänner som om jag inte ens stod där eller fanns. jag vet att han är en bad boy. Varför kallar han mig vacker och hånglar med mig, när han behandlar mig som luft dagen efter?
Jag vill inte slösa min tid på honom, men jag kunde inte sluta tänka på han, hans läppar. När skoldagen var slut så var det bara jag och han kvar igen i korridoren. Han tittade på mig och log. Jag ville inte bry mig, jag stängde skåpet och sa lite drygt,
-Är de nått?
Han kollade på mig lite konstigt, men svarade ändå snällt.
-Jo eh vill du hänga igen?
-Så att du kan behandla mig som luft dagen efter igen? Nej tack!
Jag såg att han blev förvånad, men jag orkade inte slösa min tid på honom så ja vände mig om och gick innan han ens hann svara.
Jag blev ledsen inombords, varför låtsas han bry sig om mig?
När jag kom hem så var Dylan hemma och frågade mig om skolan.
Jag svarade bara att det var okej, sen så gick jag upp till mitt rum och la mig på sängen och tänkte på honom, även om jag inte ville, Oscar.
"Oscars perspektiv"
Jag har knappt kollat på henne idag, Emma.
När hon var vid skåpen så såg jag att hon kollade lite snabbt på mig, vi fick ögonkontakt men jag kunde inte kolla längre på henne, för då hade killarna märkt. Jag väntade lite extra länge vid skåpen så att jag skulle få en chans att snacka med henne, men idag var hon annorlunda.
Hon verkade nere, hon svarade mig som om hon var sårad. Fan nu har jag sabbat det, men jag kan inte släppa henne, det är inte meningen att behandla henne som luft, men alla på skolan vet att ja är en player, mina vänner är också det, om jag skulle säga till dem hur ja känner så skulle jag inte ha någon kvar.
Hon lämnade mig själv vid skåpen, jag kunde höra att hon var sårad, fan.
När jag kom hem så kunde ja inte sluta tänka på att jag måste få prata med henne, men hon vill inte ha med mig att göra mer, hon tror att jag playar henne, men det är det jag inte gör. Jag vill vara med henne, jag vill det. Hur fan ska jag lösa detta?
JE LEEST
Bad Boys Don't Love | O.E
Teen FictionBad boys kan inte älska, de utnyttjar folk bara, de har inga känslor och kan inte bli kära i någon, elelr ?