CHAPTER 2: GRACE
Konnichiwa! Watashi no Namaewa Nanami Megumi. Pero okay lang sakin na tawagiin ako sa English name ko na Grace. One-fourth Japanese ako. Ang Lolo ko na Papa ng Papa ko ay isang Hapon na ikinasal sa isang Pilipina. And right now? I badly miss my Hometown. Well, you see, nung 10 years old ako, pumunta kami ng London, UK, nanirahan dun for almost 3 years, then, bumalik ng Japan after 3 years. I like Japan. Malinis, maraming opportunities when it comes in financial aspects and mababait ang mga tao dun. I was well adapted in the environment. Not to mention that I’ll be the heir of my Dad’s company when I graduate.. uhm, let’s not talk about it. I don’t like serious talks and conversations. Ayoko rin ipalabas na mayabang ako dahil sa pera ng mga Nanami. I just want to say that like Japan. That’s all . But now, nandito ako sa Airport, kasama ang Mama, Papa at nakababata kong kapatid, si Ichigo. We just landed few minutes earlier. It was just weeks ago nung nagdesisyon sila Oka-san at Otto-san na manirahan na kami ditto sa Pinas. Whether I like it or not, dapat naming tanggapin na ditto na kami maninirahan. And I missed my friends already. Like hell.
Lumabas kami sa exit ng International Airport ditto sa Manila. I just followed my Mom and Dad. Nilagay ko ang earphones ko and boomed up my volume until I can’t hear them talking to me, saying “MAGANDA ANG PINAS ANAK. You’ll be happy that you’ve come with us.” Or else, “Anak, you won’t be sorry.”
BLAH, BLAH, BLAH. I don’t f*cking care about these b*llsh*ts and everything. I like Japan. And to adjust in this new environment will make a devil out of me.
We entered a black BMW Car na pagmamay-ari ni Dad. May bahay kasi siyang binili ditto at may ini-hire na mga katulong, yaya at mga body guards. Everything was ready according to his plans. Stupid Plans.
Tiningnan ko ang Driver namin habang ngumingiti siya sakin. I laughed, kasi, parang nag-li’lip sync siya sa kantang pinakikinggan ko.
MY INNOCENCE IS WEARING THIN, BUT MY HEART IS GOING STRONG. SO CALL ME, CALL ME, CALL ME, MISS MOVIN’ ON.
Halata kasing dapat na niyang magMove-on kung ang mukha niya ang pag-uusapan, ‘cause gosh he’s so freakin’ ugly. Like a stupid b*tch.
The 45 minutes ride papuntang BF (Or whatever you call it) felt like its eternity. Ang bagal ng takbo ng sasakyan. Like turtle. My patience is getting’ low and it’s a sh*tty-sh*t thing to happen. Traffic, Traffic, Traffic.
I GOT THE EYE OF THE TIGER, A FIGHTER, DANCIN’ THROUGH THE FIRE, ‘CAUSE I AM A CHAMPION, AND YOU’LL GONNA HEAR ME ROAR-OH-OH-OH-OH-WOAH.
I WON’T CRY. I WON’T CRY.
NOW I’M FLOATING LIKE A BUTTERFLY, STINGIN’ LIKE A BEE I EARNED MY STRIPES, I WENT FROM ZE-E-RO, TO MY OWN HE-E-RO..
F*CK THIS SONG. I CAN’T BE STRONG ENOUGH TO ACCEPT THE FACT THAT I AM STUCK IN THIS STUPID PLACE.
YOU HELD ME DOWN BUT I GOT UP, ALREADY BRUSHIN’ OFF THE DUST, YOU HEARD MY VOICE, YOU HEARD THAT SOUND, LIKE THUNDER, GONNA SHAKE THE GROUND.
Maybe nagtataka kayo kung bakit ako affected sa kantang ito. Simple. My best friend, Sayane sang this song to me before I left. She loves Katy Perry and I love her more than anything. Best friend ko siya and I hate the fact that I left her. I left the girl that I’ve been protecting (aside from my sister) from those bullies in school. Ang tanga ko. Why didn’t I just stay? Why didn’t I protest? I’m very good at it. Stupid! Tanga! Bobo!
The car stopped, and so does my heart. Nandito na ba kami?
I peeped out from the window and saw a huge house. 4 Storey ang bahay na ito. Beige ang kulay ng bahay. May maliit na fountain sa labas at may garden. Malaki ito. And it’s like hell. Kung may DOOMS Day. Ito ang DOOMS PLACE KO.
BINABASA MO ANG
My Princess Charming
Novela JuvenilUSUALLY, in a fairy tale, a boy meets girl. The boy is the "Prince Charming" tapos si Girl ay "Princess", but what if baliktad? What if si Boy si "Prince" at si Girl si "Princess Charming"? Will it be the same? Will it still be Happily Ever After? W...