-SweetSugar-(part 6)

575 41 3
                                    


"tpi ssam.."xsmpat iemin ngn suga nk ckp..

"shuuhhh..jgn ckp pape sebelum kasut tumit tggi 20 inci ni hinggap kt mulut kmu berdue..baik zip mulut dn jlnkan tugas besok.."
Suga ngn iemin sabo jer..masing2 ngn ngh thn kemrhan..

-ptg-

Iemin sdg jln2 tenangkan diri..perasaan dh xtentu arah.. kebetulan pulak dye lalu kt cafe fav dye tu..tpi iemin bkn msk pon..dye trs gy kacau baerbaer kesayangn dye tu..

"baerbaer!!..hai.." tegor iemin..tpi bknnyer baerbaer tu blh berckp pon..

"hahh..nk lepak ngn baerbaer lar..tau x..iemin stress sgt.."iemin pon duduk ngn baerbaer tu kt sebuah kerusi batu dan mengadu mcm2

"ade sorg mamat kt sklh ieminkan..ske cari gado ngn iemin..iemin stress tau x.. xblh lar ngok mke dye..rse nk kuar jer ayt2 yg xsepatutnyer kuar..tension btl.. xblh tengok org tenang.."iemin gy lar citer mcm kt baerbaer tu..

tpi baerbaer tu nmpk lain mcm jerr.. ngh sdp2 sembang..tibe iemin dgr ade bdk menangis..iemin pon pegi lar kt budak laki tu..

"npe dik??npe nangis??".. tnyer iemin kt bdk tu..

"omma sye hilang.. suppsupp(nangis)"...Teresak2 budak tu nangis..

"lar..xpe jgn lar nangis..nh noona ade lolipop..tpi jgn nangis tau..nnty kte cari omma adik sme2.."iemin pon lap lar air mate kt budak tu..nmpk baik sgt iemin ngn budak tu...

2minit kemudian omma budak tu pon dtg..

"daehan!!mne kmu pegi..penat omma cri kmu"risau giler omma daehan tu..

"omma yg hilang tibe2..nasib baik ade noona ni..dye bgi daehan lolipop.."..

"terime kasih sgt2..daehan ckp trime kasih kt noona.."..

"gomawa noona.. annyeong..nnty kte jmpe lgi tau.." iemin senyum jer tengok daehan.. dan dye pon melambai tgn kt daehan..sbnrnyer baerbaer tdi asyik tengok jer iemin..

"baik jugak dye ni.." kte baerbaer tu dlm hati..moskot pon ade perasaan..

-keesokkan harinyer disklh-

Semue pljr dh berkumpul utk bergotong royong..dan mereke dibahagikan tugas masing2.. iemin dan suga pula ditugaskan utk membersih library..muke diorg tu jgn ckp lar..masing2 mke cam kingkong xdpt pisang..

-bersambung-

-Sweet Sugar-[C]Where stories live. Discover now