del 3

7 0 0
                                    

Men på vei opp møtte jeg noe kaldt og usynlig...

Jeg brå stoppet og stod helt stille. Jeg kjente kald luft sige forbi meg idet jeg prøvde å snu meg. Jeg løp opp på rommet og der sto vinduet på vidt gap og alle dørene sto oppe. Jeg gikk inn på badet og letet etter tlf da jeg så at dusjen stod på... det så ut som om det er noen der... "Hallo?" Spurte jeg. Ingen svarte. Jeg gikk og åpnet døra til dusjen, og der stod det ingen... Bare dusjen stod på... men jeg satte ikke på dusjen, åpnet ikke vinduer og jeg åpnet ikke dører... "men...hvor er...telefonen MIN??!" Jeg friket helt ut og leter overalt! Jeg letet under senga, i skuffer, i skap, overalt! Men... hva med kleskapet? "Har jeg åpnet klesskapet?" Hvisket jeg til meg selv... Der var det heller ingen tlf. Jeg ropte på mamma, men jeg fikk ikke noe svar... jeg ropte en gang til mens jeg begynte å gå sakte: "MAMMA?!? HVOR ER DU?" Jeg stoppet og kjente den kalde luften igjen. Jeg tenkte: tenk om det er noen på rommet akk her jeg står!" Jeg måtte bare glemme det nå, for jeg fikk ikke noe svar fra mamma i stad, så jeg må sjekke om hu har det bra! Jeg løp ned trappa samtidig som jeg ropte "MAMMA?! HVOR ER DU?" Jeg fikk et svakt svar fra kjøkkenet og der stod mamma og lagde mat, men jeg skjønte ikke hvorfor mamma svarte så svakt, for hu pleier å være ganske skarp i stemmen...jeg ba mamma om å snu seg, og da så jeg at halsen hennes var helt rød... altså sånn rød! Jeg spurte mamma hva som hadde skjedd og da sa hu at hu hadde tatt en kniv å skulle skjære en sitron, men hu hadde fått sitronsaft i øya, og det hadde landet saft på gulvet også, for hu sklei og mistet kniven, og den landa i halsen og der står den enda... Jeg tok tlf min og... vent! Jeg fant tlf min! Den lå nede her hele tida! Men jeg ringte ambulansen og de kom og hentet oss. Jeg sa bare at jeg måtte gjøre noe, så gikk jeg på rommet og lukket vinduer/dører og skrudde av dusjen... men vent! Hadde ikke jeg skrudd av dusjen og lukket vinduer før jeg gikk ned? Rart! Men, men... nå får jeg komme meg til sykehuset sånn at jeg fortsatt kan få litt tid med mamma... men hvor skal jeg bo??
Det er noen timer til skolen starter og jeg må hjem og hente tingene også må jeg snakke med pappa om han kan komme hit!

_________________________________
Hei👋
481 ord☺

Srry for at det ikke har kommet ut deler, men igår hadde jeg ikke tid😱 men jeg skal prøve å huske på det😉
Litt lengre del idag...

Den Perfekte GjengWhere stories live. Discover now