A/N: Sorry terlupa nak ceritakan tentang Eddy. Enjoy!
×××××3rd POV -
Semalam merupakan hari...paling gembira buat (Y/N).
Dia langsung tidak berasa kesunyian. Namun, dia belum sedar sesuatu.
! KRINGGGG !
Sekarang sudah waktu rehat. Akhirnya, dapat makan juga!
"Come to mama, Spaghetti!"
Sedang aku menyedut Spaghetti itu, kuah terpecik dekat muka aku. Eish tak guna.
What the...SPAGHETTI! (a/n: semua orang pernah mengalami benda macam ni, dugaan...)
Ish, macam mana ni dahlah tangan aku kotor, tak ada tisu, takkan nak lap pakai baju pulak? Ugh, jilat jelah.
Sambil aku jilat kuah tadi, seorang budak perempuan datang ke arah aku.
"Errm....boleh tak kalau saya nak duduk sini?"
"Ha? Ohhh. Boleh, boleh. Silakan."
Harap-harap dia tak nampak aku jilat kuah tu dekat muka aku tadi. Kalau tak...memalukan je.
"Hm..jadi, siapa nama awak?" Tanya budak perempuan itu tadi.
"Saya? Oh, nama saya (Y/N).."
"Oh....nama saya Lidya."
"Seronok dapat kenal dengan awak!" Kata Lidya sambil menguriskan senyumannya."Er..heheh, seronok dapat kenal awak juga." Kata aku dengan sedikit risau. Pelik betul.
Lidya pun menceritakan tentang kisahnya. Menarik juga kisah dia. Semua best-best. Kami bergelak-sakan, ada juga terselit kesedihan dan sebagainya.
! KRINGGGG !
"Masa rehat dah habis....kita berjumpa lagi lepas ni yo!"
"Okay, gerak lu! Pape roger~"
Tiba-tiba aku terbatuk. Dengan kuat. Tekak aku menjadi sakit. Apa ni?
Apabila aku melihat tapak tanganku, aku terkejut melihat...darah? Aku terus pergi ke tandas untuk mencuci tanganku dan masuk kembali ke kelas dan buat-buat tak ada apa-apa yang berlaku.
*****
"Cepatlah kata nak cerita pasal awak!"
"Baiklah, cerita dia macam ni." Eddy mengeluh seketika.
"Sebelum ni..ha ini pun mummy saya yang bagitau saya pasal ni. My daddy, he's from London. Bila cakap pun pakai accent British. Until his son ter'ikowt-ikowt'. Hahaha. First, my dad collects money from a job that he has been working on because he wanted to travel around the world. The place that he wanted to travel were Malaysia. Tapi bila dah sampai sana, dia sesat. Sampailah mummy saya datang dan tolong dia. And then, my daddy fall inlove with her. Dia bawa mummy pergi ke date dan melamar dia. They lived happily ever after. Beberapa tahun kemudian, lahirlah saya ke dunia ini.
YOU ARE READING
Tujuh Hari [C]
Teen Fiction"Bagi saya tujuh hari untuk buat awak gembira." Itulah janji dia sebelum aku pergi buat kali terakhir. *Disclaimer: Cerita ini dan juga watak-wataknya adalah bukan berdasarkan kisah benar. Ini hanyalah berdasarkan rekaan & imaginasi penulis yang...