- Sabtu -
(3rd POV)"Damnit, I'm so late now. Come on, come on!" Eddy mula geram kerana kelewatannya untuk berjumpa dengan (Y/N). Namun, jalan raya sudah pun kesesakan.
"Chillax Eddy, you will get there soon. I promise." Nora cuba memujuk Eddy dengan sebaik-baiknya.
Nora sudah tahu tentang kawan perempuan Eddy. Eddy menceritakan segalanya tentang dia. Perasaan cemburu Nora mula muncul sedikit tetapi semua itu berakhir apabila Eddy memberitahu bahawa dia cuma budak sekolah menengah.
"Eddy, I think you might wanna walk alone to the park. You don't want to be late, aren't you? I'll be driving the car. We will meet in the hotel. Okay?"
Eddy sedikit terkejut mendengar kata-kata teman wanitanya itu. Tanpa memikirkan apa-apa, Eddy mencium pipi Nora dan terus keluar dari kereta.
*****
(Your/(Y/N)POV)Sekarang dah petang, macam biasalah aku ingin keluar pergi ke taman. Hm, nampaknya dia hampir menang untuk buat aku gembira selama 7 hari.
Sebaik aku ingin menghampiri pintu itu, seseorang menekan bunyi loceng rumah. Huh, agaknya siapalah tu? Aku buka pintu tersebut.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Haiiiii, (Y/N)! Nasib awak tak keluar lagi tau. Saya dah malaslah nak pergi taman. Bosan...hehe." Eddy rupanya orang yang datang ke rumah aku. Fuh, aku fikirkan saudara ke apa. Nanti ada halangan. Kena layan tetamu."Oh! Jadi kita nak buat apa dekat dalam rumah saya?" Aku bertanya dalam keadaan risau. Jangan cakap main permainan yang sakitkan otak..permainan Chess, Puzzle. Err, lapuklah.
"Sebelum ni saya nak tanya, awak ada alat nak pasang CD tak?" Apa? Takkanlah nak dengar lagu dan tengok klip dia?
"Ya, saya ada. Kenapa? Penting sangat ke?" Aku bertambah risau. Apalah mamat ni nak sebenarnya?
"Chill. Saya ada bawakan kita movie Suicide Squad! Mesti best punya!" Jawab Eddy sambil menunjukkan CD cerita tersebut kepada aku. Oh, itulah tujuan dia nak pakai benda alah tu.
"Oh okay...tunggu apa lagi? Jomlah pasang CD tu." Risau aku hilang. Fuh.
"Kejap, awak ajaklah mak awak sekali. Mana tau dia nak join sekali. Lagi meriah!" Eddy bertanya.
"Awak fikir ni party ke apa nak meriah-meriah bagai ni? Kita tengok movie je pun."
"Hah! Betul ke apa yang aunty dengar tadi...? MOVIE? Mana, mana? Aunty nak join sekali boleh tak? Plus, aunty ada buatkan popcorn untuk kita semua!" Ibu kelihatan teruja sekali sampai popcorn pun dia dah buatkan? Wow, itu barulah SuperMak!
"Yes! Untuk ibu, semua boleh. Sinilah duduk sebelah (Y/N)." Aku menghulurkan tempat duduk untuk ibu. Dia terima huluran aku dan membahagikan popcorn tadi kepada kami.
Movie sudah pun bermula. Best day ever.
×××××
A/N; SORRY SANGAT-SANGAT SEBAB LAMA TAK UPDATE!!! 😭
YOU ARE READING
Tujuh Hari [C]
Teen Fiction"Bagi saya tujuh hari untuk buat awak gembira." Itulah janji dia sebelum aku pergi buat kali terakhir. *Disclaimer: Cerita ini dan juga watak-wataknya adalah bukan berdasarkan kisah benar. Ini hanyalah berdasarkan rekaan & imaginasi penulis yang...