אמא?״, שאלתי בהתרגשות כאשר ראיתי את אמי בסלון.
אתם בטח שואלים את עצמכם איפה היא הייתה עד עכשיו.
כן, אז ככה.
אנחנו משפחה נורמלית, אבא שעובד במשטרה, ואמא שנשארה בבית כול החיים כדי לגדל אותנו, כן, בחיים לא הייתה לי בייביסיטר.
אמא שלי ביטלה את עצמה כדי שתוכל להיות איתנו, ואין לה שום חרטה בכך.
לפני שלוש שנים, היא מצאה עבודה בתור מנהלת משק באחת מבתי האבות בסביבה.
לפני שבועיים וחצי הציעו לה לטוס לארצות הברית, כדי להוביל פגישה, בשביל לממן את בית האבות.
אמא שלי אישה מאוד נאה, היא מאוד חייכנית, היא יודעת איך לעשות את העבודה בוא נגיד את זה ככה.״מתוקה שלי״, היא אמרה וחיבקה אותי.
כמובן שיצאו לי דמעות.
״היי״, אמרתי בחיוך דומעת.
״כמה שאת גדלת, תראי איזה אישה יפה את״, היא אמרה.
״אוי יפה שלי, אני כול כך מצטערת שלא הייתי כאן כדי לברך אותך בשנה החדשה״, היא הוסיפה וחיבקה אותי.
״זה בסדר, את פה עכשיו״, אמרתי והמשכתי לבכות.״טלי?״, אבא חזר מהקניות המום.
״חשבתי שתחזרי רק עוד שבוע״, הוא אמר והפיל את השקיות ורץ לחבק אותה.
״התגעגעתי יותר מידי, טיפלת בהם טוב אני מקווה״, היא אמרה וחייכה.
כמה שהתגעגעתי לחיוך הזה.״יוני תזיז את עצמך לפה״, צעקתי ליוני.
״מה כול כך דחו-, אמא!!״ יוני צעק והרים אותה וסיבה אותה, לגמרי ילד של אמא.
״כפרה של אמא, תרא איזה יפה אתה״, היא אמרה וניגבה את אפה.
״את רואה קופה היא אמרה שאני יפה״, יוני אמר לי וחרץ לי לשון.
״אמא הכול בסדר? את בטוחה שאין לך איזה שהוא בעיה בעיניים?״, שאלתי בציניות.
״בואו אליי משפחה שלי״, אמא אמרה והתחבקנו כולנו עם דמעות של שמחה.
**
״אז אני חושבת שיש לנו כמה דברים להשלים״, אמא שלי אמרה והתיישבה על מיטטתי.
״ספרי״, היא אמרה וכמובן שהתחלתי לספר לה.
״טוב אז ככה, יש ילד בשם איאן, והוא מדהים, ומהתחלה היה בנינו ניצוץ כזה, ואז אחרי כמה ימים כמעט התנשקנו, אבל עצרתי את זה כי אנחנו הכרנו כמה ימים, ואמרנו שנלמד להכיר אחד את השני, ורק אז נראה לאן זה מתקדם, והוא מדהים, ואז גם הכרתי מישהו בשם לוגן ואחרי כמה זמן התחברנו וגם הוא רצה אותי, ואז רבתי עם איאן ובחרתי בלוגן, וראיתי אותו במועדון כשהוא אמר לי שהוא יבוא אליי, בקיצור אני ואיאן ביחד כבר שבוע״, אמרתי בנשימה אחת והיא הקשיבה לכול מילה ומילה.״ואו, הוא נשמע לי מדהים לפי מה שאת אומרת, אבל רגע מה עם התכוניות שלך?״, היא מכירה אותי כול כך טוב.
״אל תדאגי אני לא נותנת לזה להשפיע עליי. הכול מתנהל לפי הספר״, אמרתי וחייכתי.
״אוי מתוקה שלי, גם אם את לא רוצה זה ישפיע עלייך, ככה זה כשאת מאוהבת, את עסוקה במחשבות עליו, וזה בסדר גמור, אבל זה מה שאת רוצה? מכיתה ו׳ את מדברת על הרפואה שתלמדי, ובשביל להגיע לזה כמה שתצטרכי לחרוש על החומר״.״כול כל התגעגעתי אלייך אמא, אני סומכת על עצמי שאדע מתי אני צריכה לעצור את זה״, אמרתי וחיבקתי אותה.
״בכול מקרה תזמיני אותו היום, נכיר אותו״, היא אמרה במבט שובב.
״נכין ארוחת ערב, תראו סרט, אולי תרדמו בטעות ביחד״, היא אמרה וצחקה.אתן מבינים, אמא שלי לא תגיד לי ישירות שזה בסדר שהוא ישן איתי, אז היא תרמוז לי רמזים עבים, עבים מידי.
״אני אשאל אותו״, אמרתי וצחקתי.
״התגעגעתי אלייך ילדה שלי״, היא אמרה וחיבקה אותי ואני התנענגתי על המגע שלה.
***
״כו נו, אמא שלי חזרה מארצות הברית והיא מתעקשת להכיר את החבר החדש של הבת שלה״, אמרתי לאיאן בטלפון.״ממתי אני החבר החדש? יש לי חברה בכלל ימטרידה״,
״אה כן? מי זאת?״
״את לא מכירה אותה״
״ספר לי קצת עלייה״,
״היא מדהימה, ואני הולך היום בערב לפגוש את ההורים שלה, והאמת? יש לי הרגשה ממש טובה לגבי הקשר הזה״,
״אני שמחה לשמוע, אני בטוחה שגם לה, היא מצפה לראות אותך״,
״איך את יודעת?״
״אני יודעת הכול״
״נתראה בשבע״, אמרתי וניתקתי.
***
לבשתי על עצמי טרנינג אפור נורמלי עם גופייה לבנה דקה מתחת, אספתי את שיערי, וירדתי למטה לאיאן שמחכה לי עם המשפחה שלי, מה שבטח מביך נורא.״מה כבר עשיתם לו?״, שאלתי שירדתי.
״אנחנו? רק אמרנו לו כמה מילים, כמו שאם הוא יפגע בך הוא ימצא את עצמו באדמה, בכול זאת אבא שוטר״, אבא שלי אמר והחדק את אחיזתו בידו, והדגיש את החלק האחרון של המשפט.
״אני לא אפגע בה. רק אדוני, היד״, איאן אמר בתקווה שאבי ישחרר לו את היד מהכאבים שגרם לו.איאן ניער את היד שלו, הסתכל עליי ופער את עינייו בהקלה.
׳אבא קשוח יש לך׳, אמר לי ללא קול, ואני צחקתי.
״קדימה לשבת לאכול״, אמא שלי צעקה מהמטבח.
התיישבנו ומזגנו אוכל לצלחות.
״אז, מה תרצה ללמוד באוניברסיטה איאן?״ אמא שלי שאלה אותו.
״אממ״, התחיל לומר וניקה את קצוות פיו בנימוס, ״אני מתלבט בין מכונאות לבין ביולוגיה״.
״מה השאלה בכלל? ביולוגיה תעזור לך הרבה יותר בחיים, איך מתפרנס מכונאי״, אבא שלי אמר.
״אבא״, אמרתי לו ההזהרה.
״אני יודעת אדוני, אבל יש לי אהבה לא מוסברת למכוניות״, איאן הסביר.
מהר מאוד הם התחילו לדבר על מכוניות ישנות, ואבא שלי לאט לאט השתחרר וצחק איתו.
אמא שלי לעומת זאת הסתכלה עליו ולא הפסיקה להגיד לי כול הארוחה עד כמה הוא חתיך ללא קול.לאחר מכן ישבנו וראינו סרט, ואחרי שיכנועים שזה בסדר שאיאן יישן פה, שאמא נתנה את האישור, נכנסו למיטה הזוגית שלי, ונרדמנו לשינה קלילה וערבה.
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
אמרתי את זה בסיפור הקודם, ואגיד את זה פה, אין פרק בלי פואנטה, תזכרו כול חלק וחלק.
אוהבת, תגיבו 💘
YOU ARE READING
שינוי בתוכניות
Romance״את יודעת שאת רוצה אותי אז למה להלחם?״ הוא אמר בכזו אדישות. ״היית חייב לשנות לי את התוכניות נכון?״ שאלתי בעצבים, ותוך שניה מצאתי את עצמי מוצמדת לקיר, ששפתיו על שפתיי.