+04

49 4 0
                                    


Jimin POV

Alaaa takdak kawan la pulakk time rehat cenggini. Alahh takpe lah aku boleh kot duduk sensorang(duduk sebelah aku je jimin).

Aku tengok budak pompuan yang dengan bf dia sebelah tu (jungkook) secocok gila doh. Budak pompuan tu cantik,peramah and blabla lah. Untung orang dapat dia. But satu je aku tak suka.

EGO DIA TU

But dia tinggi lagi dari aku ㅠㅠ boleh kira sama tinggi bf (jungkook) dia tu. Heh tunggu dia berpisah dengan bf (jungkook) dia tu dulu.

Alah cita pasak kantin dulu. Yang tu kita tinggalkan sekejap.

Aku tahu aku tak sesuai nak berkawan dengan dorang semua yang ada kat sini. Aku pon pegi beli makanan dekat kantin. Yeahhh pastu cari cari tempat dudok. Hah!! Jumpaa! Aku pon rempuh orang. Aku tak kesah pon. Pastu aku dudok ahh. Menikmati keindahan kat sana.

Sedar tak sedar budak pompuan yang aku ceritakan tadi tu dudok dkt meja sebelah aku. Esehmann. Dia dudok dkt sebelah namjachingu dia tu. Pastu bawak si budak Minjae tu sekali makan dengan dorang. Elehhh aku budak baru ni pon korang tak layan. Si Minjae tu korang manjakannn. Pastu datang budak dari planet mana ntahh bagi makanan dkat budak pompuan tu. Heh mesti budak pompuan tu suruh beli.

Pastu dorang makan sambil bergurau senda. Ishhh bingit betoi telinga nihh. Apa lah nak jadii. Aku rasa nak tumbok je orang yang paling bising kat kantin ni. Yelahh buat bisiing jaaa. Rimas aku dibuatnya.

Kringggg!!
Kringggg!!

Loceng menandakan waktu rehat sudah habis. Aku tengok pompuan tadi tu dengan bf dia. Sempat  pulak si pompuan tu cium dahi budak laki tu. Eihh bercumbu pon agak agak ahh ni sekolahh. Gila ka.

Aku pon masuk kelas. Mlas nak layan orang lain yang berbisik bisik tuh. Aku taulah aku ni handsome *tunjuk abs six pack dia* (cehwah jiminn)

End Jimin POV

Hara,Tae dan Minjae pun masuk ke kelas setelah bunyi loceng menandakan habis waktu rehat. Maka mereka pun berhuhu.

"Wehh korang Lee seongsaenim tak dapat hadirlah rini. Dia cuti sakit." Kata ketua kelas kami iaitu Sungjae.

Dan apa lagi? Partii babehh!! Party hard ehhh!! Maka kami pun beparti sehingga masa kedua selepas rehat.. yeyehhh

"Hei! Apahal dengan kamu ni?? Tak hormat orang lain ke?! Cuba kamu jaga disilin tu sikit. Simpan malu sikit. Tahun depan kamu dah habis sekolah! Tak malu ke ape orang lain cakap?! Lain kali kalau saya nampak kamu macam ni lagi. Saya akan report pada lembaga disiplin faham?!" Bebel Yii Seongsaenim.

"Nae" balas mereka  ringkas.

Hara POV

Tak best la pulak kena marah time cemnii. Petang nihh aku nak budak rambut lobak tu jumpa aku. Pastu aku bawak Minjae lah sekali. Baik aku ingatkan budak tu.

"Woi Jimin, jangan lupa petang ni. Pukul 4. Aku ajak Minjae sekali." Kata aku. Dia sekadar mengganguk. Heh patah leher tu kangg.

Habis je cikgu membebelbebel depan tu. Aku nak tunggu Jungkook pegi kelas aku. Lambat gila budak tuu. Gakgak ahhh. Panjang umur kau Jungkook. Dia pon masuk.

Kitorang balik rumah tu aku rasa macam ada orang ikut tau. Ntah? Aku rasa lain je kali ni. Aku tengok je belakkang tkde orang. K macam ni. Skang ni aku dengan Jungkook balik rumah dan pegi sekolah jalan kaki. Appa kitorang belom sampai Korea lagi.  Dia masih dekat Amsterdam untuk kerja dia tu. Tapi omma tak kesah. Omma pun bekerja jugak.

Then kitorang pun sampai.

"Unnie/ Noona kitorang dah sampai!!" Jerit aku dengan Jungkook.

"Unnie petang ni kitorang nak pegi cafe 'Latte' dengan kawan kitorang. Pukul 4 ehh. Byee lap uu" kataku. Jungkook mengganguk.

~~♡Cafe Latte♡~~

Aku dengan Jungkook dtang pukul 3.54 awal ckit je. Bukan ape. Lepak lepak kejap. Pastu Minjae datang dengan Tae-- eh? Sejak bila dia datang? Ah tak kesah la.

Pastu budak rambut lobak ataupun boleh dikenali sebagai Jimin. Kitorang ajak dia pegi sini pon sebab nak dia jadi slave Jungkook sebab dia dah langgar Jungkook tuhh.

Muehehegehhehd kitorang jahat kan? Pastu kitorang bincang. Benda ni boleh bawak bincang.

"Aku nak kau jadi slave dia" kata aku

"Bb-baik"

"Order la apa korang nak. Aku blanje harini je." Kata aku. Mood baik kan skang nih.

"Aku nak balik dulu." Kata jimin. Hek eleh baru jadi slave pon badmood.

"Aku nak...... Kau hehehehehegehehe. Comelnye adik ipar aku nihh." Kata taelien tuhh

"Wei aku tanya bebetul ni. Kalau tak aku tak belanja. Kau jangan sampai aku lempang kau kangg. Ha Minjae awak nak minum apa?" Kataku.

"Errr saye nak Caramel Machiato je."

"Jungkook pon sama!"

"Aku nak Latte sebab nama coffee tu macam nama aku. Kalau coffee tu sedap aku buat nama dia Lattae. Huehuhuehu"
kata tae. Cehh tampo kang

Aku pun pegi kat kaunter.

"Cik saye nak pesan Caramel machiato 2, Latte 1 dan Cappucino mocha 1."

"Baiklah. Semuanya 28000₩(korang rasa ni brapa? Author buat je.)" Kata pelayan yang memakai mask itu. Aku pon bayar. Sambil aku tunggu kat kaunter tu aku main fon. Heh ada message.

From: Minalicious
To: Haraalwaysswag

Weii balik cecepat. Omma dah sampai. Dia nak korang balik NOW. Or not mati la korang..

               Haraalwaysswag

Okok otw ni.

-END MESSAGE-

"Cikk 1 caramel machiato dengan cappucino mocha tu kitorang takeaway tau." Kataku. Dia memandang ku sekilas sambil membuat kerjanya lalu mengangguk.

"Cik sila ambil pesanan cik tadi."

"Terima kasih" baalasku.

Aaku pergi ke meja kami.

"Jungkook omma suruh balik. Tae, Minjae sorry tau. But ni air korang. Enjoy tau! Bye!" Kataku lalu menghulurkan air mereka. Mereka mengangguk.

Aku ddengan Jungkook pon belari pegi rumah. Aku laari laju lagi dari Jungkook wehh.

---------------------------------------
TBC
Sorry kalau ada typo atau kesalahan besar dari author. But cita ni sempoi dari dulu naaa. So salam baibai dari author!

933 words













Save Me +pjmWhere stories live. Discover now