Special Chapter

39 1 4
                                    

For this special we're gonna go deeper more deeper than before about the relationship between Nazim and Ad that no one ever EVER know.

"This will be our secret, cuma kita je , 'kita' je yang tahu."-Nazim

This happened a long time ago, before Ad kerja dengan Zafran.

24 March

POV Adhwa

Cuti sekolah dah pun bermula. And I made a really really REALLY stupid mistake ever! Guess what?
I made a promise with Nazim to go hangout with him at shopping mall, of course.
The story begins like this.....
Once upon a time, there's me who's busy with her homework and put 100% focus on physics. And there you go, there's this one guy, yang berlagak hensem, anak orang kaya, tapi tak ramai kawan, datang duduk menghadap aku. And aku hadap dia. Hadap muka dia yang ugh.

"Ad, cuti ni kau gi mana?"
"Mana lagi?? Duk rumah ler. Belajar. Tolong ibu."
"Lahhh. Boringnya. Sama lah kita."
"So?", sambil sambil melayan dia yang tanya soalan tak berfaedah tu, aku focus kat physics.

"Ad, jom kita gi shopping mall yang tempat movie dia baru bukak tu. Aku belanja semuanya. Se-mu-a."
"Ha ye lah pape je lah, aku nak buat hw ni. Pergi lah."
"Yessss!!! Thank you, Ad! Shayangggg yang yang yangggg kau!", ERR.

Sejak dari haritu, aku selalu pujuk dia untuk batalkan 'hangout' kitaorang tu. Rasa macam ber'dating' pulak an nanti. Kalau Ayna ada kat mall tu macam mana?!!!!

"!!!!!!!!", aku jerit.
"Kakak!!! Terkejut lah ibu!", ibu jerit dari bawah. Kuat ke tak suara ibu?? Hahaha. Suara dia lantang, nyaring. Berdarah telinga kalau duduk sebelah dia, pastu dia ketawa. Hahahha. Well, that's my mom.

"But I'm still looking forward for it."

*************************************
Hari kejadian (ceh mcm apa)
(Sorry sebab tukar style cerita huhu😭)

Walaupun Adhwa bencikan Nazim, tapi dia masih lagi still lagi pilih baju untuk dipakai. Shawl untuk di-iron. Dan sembur febreeze di kasut. Haha. Adhwa si egois, jadi walau apa pun dia takkan pernah admit yang dia tu sukakan Nazim. Dia tak sedar. Tapi semua orang sedar.

"Baju apa nak pakai, baju apa nak pakai.", Adhwa bercakap dgn diri sendiri.

"Kalau baju ni, nampak gemuk pulak, baju ni nampak pendek, baju ni terlampau ceria pulak. Aduhhhhh!! Keluar dengan Nazim je pun. Pakai kain batik pun boleh. Tapi.....", ego betul si Adhwa.

"Adhwaaaaa!! Kawan kamu ni ha, lelaki dah sampai!", ibu Adhwa jerit dari bawah.

"Haaa?!! Nasib baik shawl dah iron. Pakai baju kemeja putih je lah dgn seluar slack, habis cite. Duit takyah ah, kan Nazim nak belanja. Hahaha.", Adhwa kata dlm hati.

Adhwa pun turun tangga dan minum sekejap susu kegemarannya, Dutch Lady Strawberry.

"Aik?? Baju sama dengan budak tu nampak? Ada apa apa ke ni?", Ibu pelik dengan baju Adhwa.

Adhwa pun cepat cepat menafikan benda tu. "Ya Allah! Mana adaaaa. Adhwa main ambik je baju niiiii."

Then ibunya pun senyum sinis. Kemudian mereka bersalaman and tiba-tiba, "Makcik jangan risau, saya akan pulangkan balik anak makcik sebelum pukul 10 malam."

"Kau ingat, dengan kau cakap macam tu, Nazim, ibu aku terpikat?!",kata Adhwa dalam hati.

"Ha baguslah macam tu. Jaga anak makcik elok-elok. Ingat batasan, ya?", Ibu balas semula kata-kata Nazim.

Dalam DiamWhere stories live. Discover now