Uyandığımda hava kararmak üzereydi ,hatırımda ilginç rüyam mutfağa yöneldim baş ağrım geçmemişti bir bardak süt içip annemin migren ağrısı tutuğunda içtiği ilaçtan aldım odama yöneldim kaç saat uyudum bilmiyorum annemin sarsmasıyla uyandım "hayatım kalkar mısın ?"Ne oldu anne ?" Önemli bir şey yok ankaradan aradılar,evin kapısını kurcalamışlar babanla gidip bakacağız eksik var mı diye, bizi hava alanına bırakabilir misin canım baban gece gece araba kullanmasın , hem araba havalanında kalmasın sana gerekir" ,tamam kalkıyorum hemen hazırlandım , küçük iki valiz birde ufak çanta hazırlanmıştı hemen alıp çıktık yolda keşke sabahı bekleseydiniz dedim ,babam kötü kötü baktı" Emniyetin işi gücü yok iki gün bizim kapıyı bekleyecek."dedi babam bende haklısın tabi deyip yola konsantre olmaya çalıştım bir yanda gözüm anneme kayıyordu gözleri şişmişti ağladığı belliydi. Anne iyi misin başka bir şey yok değil mi ?
"Kızım ne olsun sinirim bozuldu bunca yılın emeği birikimi iğnen gitse aklın kalır ,kapı açılmamış diyorlar ama göreceğiz ,onları hava alanın kapısında bıraktım,ayrılırken öylesine acele ediyorlardı ki beni öpmediler bile içim buruldu sanki !!
Yolada kavşağa hızlı girdim sanırım koltuğun üzerinde unuttukları küçük çanta devrildi ,içini açıp baktım ;pijama, diş macunu, terlik, okuma gözlükleri..insan evine giderken niye kişisel eşyalarını alır ki yaşlandıkça garipleşiyorlar elzem bir şey yok katlı iç çamaşırın arasına açınca gözlerime inanamadım deste şeklinde döviz vardı ,hem euro hem dolar ne olduğunu bilmediğim para birimleri ne oluyordu ! Bizimkiler bu kadar parayı niye yanında taşıyordu elimde tartım gerçekten çok çok fazla para var hemen geri döndüm beş dakikaya hava alanındaydım , ilk bulduğum yere park edip koşa koşa içeri girdim görevli memur bu akşam ki Ankara uçağının hangi kapıdan kalktığını sordum bıkkın şekilde ekrandan başını kaldırdı . 'Bu akşam Ankara'ya giden uçak yok hanımefendi yarın ilk Ankara uçağının onüç otuzda' dedi. Of be saçmalık niye kimse işini adam gibi yapamaz o sırada telefon çaldı çantayı fark etmişlerdi ,alana geldim bende sizi arayacaktım dedim .'oldugun yerde kal ben geliyorum 'dedi babam altı yedi dakikaya geldi ,nefes nefese kalmıştı çantayı aldı yüzüme merakla bakıyordu ,kayboldu sandım dedi tam nasrettin hocanın fıkrasına döndük hırsız içerden ben dışardan neredeyse tüm emeklik yatırımını yiyorduk fark etmesen kuzum onca para arabayla sokakta yatacaktı, güldüm bu kez sımsıkı sarılmadan gitmesine izin vermedim..
Evde zaiyat yoktu tesadüfen gezen devriye arabasına yakalanmıştı, hırsızlar camın demir korumasını falan kesmişler tamirat için 7-8 gün orada kalacaklar canıma minnet ama işler on gün oldu , hala bitmedi tam annem yalnız dönecekken teyzem kalp krizi geçirmiş annem onun yanına gidecekmiş nereden çıktı bu teyze ?
Babam onu resmen kolunda tutup kapının önüne koymuştu sesi kulaklarımda bu kadın bu eve girerse giderken senide götürebilir demişti anneme, zavallı kadın hayattaki tek akrabasındanda basit bir çocuk kavgası yüzünden ayrıldı , 6 yada 7 yaşındaydım oğlu yiğit 10 falandı herhalde suratıma top çekti çok canım yandı ağlamaya başladım o da bu sefer dalga geçmeye başladı bebek bebek öyle sinirlendim ki üzerine atladım salak çocuk durmuş bakıyor kaçsana zaten biraz safçaydı ,yere devrildi fırsat kaçar mı onu ısırdım canı yanınca suratıma sille attı ama kallavi bende on parmak daldım tırnağım uzunmuş çocuğun suratı çarşamba pazarına döndü şakire teyzem gelip beni oğlunun üzerinden aldı ,çocuğu kan revan içinde görünce "Canavar canavar bu yaptığına bak ne biçim kız bu ! Gavur döllü öldürecektin oğlanı" dediğini hatırlıyorum.
Sonrası tam bir rezalet babam içeri girdi ,hiçbir şey söylemeden yiğiti kolunun altına aldı teyzemide omzundan sürükleye sürükleye kapının önüne kadar götürdü annemin feryadı benim ve yiğitin ağlamaları arasıda kadını kapıya koydu tek söylediği "herkes ağzından çıkanın farkında olacak ,olmasa hiç olmasın daha iyi."Şimdi yıllar sonra hastalık olunca araları ısındı her halde kardeş bu başka bir şeye benzemez diye gizlide olsa annem görüşürdü hissederdim ,ağzımı tutamam diye sözde bana söylemezdi ama ben anlardım ama anlamamış gibi yapardım
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sırların izinde
Ciencia FicciónSen hiç hayatının sıradan sıkıcı oldugunu hissettin mi ? ne güzel kıymetini bil hayatının annenin annen olması boyuna sarıldığın adamın baban olması aslında ne kadar da büyük mutluluktur şimdi istediğim tek şey cinayetlerin kanın yalanların son b...