Hoofdstuk 3

4 0 0
                                    

Ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik een berichtje heb van mijn vriendin, Emma. 'Hee, heb je zin om wat te drinken en te shoppen in de stad met Liv en Thirza?' 'Zeker, ik ben er over een half uurtje, zie je zo xx.' Ik druk op verzend. Ik draai me om, om mijn mascara en eyeliner wat bij te werken. Tevreden kijk ik in de spiegel. Ik trek mijn Adidas superstars aan. 'Ik ben weg, tot vanavond.' Roep ik naar boven. Ik loop naar buiten en pak daar mijn fiets uit de schuur.

Binnen ongeveer 20 minuutjes kom ik aan in de stad. Ik zet mijn fiets op slot tegen een hek en kijk om me heen of ik een van mijn vriendinnen al zie. Verder op voor de bar zie ik Emma vrolijk springend en zwaaiend naar me seinen. Ik loop in snelle passen naar haar toe. We sluiten elkaar in elkaars armen. 'Even wat afleiding is goed voor ons 4.' Lacht ze lief. 'Zeker iets wat ik nodig had.' Zeg ik met een glimlach op mijn gezicht. Na een paar minuten komen Liv en Thirza aangelopen. Emma en ik geven ze om de beurt een knuffel en we gaan buiten aan tafel zitten. De felle zon brand in onze gezichten, dus zetten we onze zonnebrillen op. 'En, hoe gaat het leren bij jullie?' Zucht Thirza vermoeid. We knikken allemaal. 'Het is veel, maar het gaat wel redelijk.' Antwoord Liv. Ik knik instemmend mee. 'En hoe is het trouwens met Bram?' Vraagt Thirza nieuwsgierig. 'Oja!' Roepen de andere twee nieuwsgierig. Ik kijk met een chagrijnige blik. 'Overgestapt naar een ander, genaamd mijn zusje.' Zucht ik. De meisjes kreunen. 'Je komt vanzelf wel echt de ware tegen. Zolang je de moed maar niet opgeeft.' Knipoogt Emma naar me. Ik kijk langs Liv en Thirza, waar een lange, getinte jongen met een bril en een pet oploopt. Hij vangt mijn blik op. Hij zet een schuin glimlachje op en knipoogt naar me. Verlegen glimlach ik terug naar hem. Hij loopt door met zijn vrienden, terwijl hij nog een laatste blik naar me wend.
Dit kan niet, dit moest toeval zijn.

--------------------
Sorry dat ik zo weinig post. Ik ben op vakantie, dus heb nu niet elke dag tijd om iets te plaatsen, deze is even wat korter dan normaal. Maar ik post binnenkort weer een langere. Vergeet het verhaal niet te delen met vrienden!!

Liefs

Geen raadWhere stories live. Discover now