Yine okula geç kaldım. Her zaman bilerek yaptigim sey. Cunku her zaman annemin hadi kalk artik okula gec kaliyorsun diye beni azarlamasini bekliyorum. Evet 18 yildir bekliyorum. Bir gun yine okula gec kaldigimda anneme neden beni kaldirmadigini sordum. Uykumdan daha degerli degilsin dedi. İnanabiliyormusunuz uykusundan degersizmisim. Ama bana butun yaptiklarinda bir nedeni oldugunu dusundum hep. Annem sonucta.Ona sarilmama hic bir zaman izin vermedigi icin pahali parfumlerini almak icin ac kalir harcliklarimi biriktirir parfumlerini alir yastigima sıkar anneme sariliyormus gibi yastiga sarilip uyurdum.
Bu yaptigim seyler aklima gelince ruhsuzca gulup yataktan kalktim. Banyoya girip dislerimi fircaladim yuzumu yikadim. Dus almadim cunku dun banyo yapmistim ve belime kadar inen sacimi kurutmak cok zor oluyor. Okul formami dolaptan aldim ve ustumu cikarip etegimi giydim. Etegim kalcamin bir karis altinda bitiyor. Etegimi giydikten sonra gomlegimi giydim. Şu kravattan nefret ediyorum. Kravatimida bol bir sekilde bagladiktan sonra sacimi bolca örup yanimdan biraktim. Hafif rimel ve dudagimi renklendirdim. Fondetenle işim yok zaten suratimda kapatacak bir sey de yok. İsim bittikten sonra boy aynasinin önune gectim . Mavi gozlerimle hafif kumral hafif sari saclarimla anneme cok benziyordum. Zaten sırf bu yuzden kendimi cok begeniyordum.
Merdivenlerden yine somurtarak inmeye basladim. Mutfaga girdigimde annem ve babam kahvalti yapiyorlardi. Bilerek sofraya oturmadan gidip su ictim. Annemin beni gorunce gozlerini devirdigini gordum. Ne yaptin ben bu kadina bir bilsem. Her seyimden once gelen gururum olmasa bilmedigim sey icin gidip ozur dileyecegim. Şu an hickira hickira aglamak istiyorum ama olmuyor. Aglamak istediginde goz yaslarinin akmamasi için dışına cikana kadar aglamaktandan daha beterdir.Annemin kahvaltiya otur demesini bekliyordum. Dusundumde ben ne cok sey bekliyorum boyle.
Anneme artik neden diye sormaya korkuyorum. Çunku her cevabinda icimi paramparca etmekten baska bir ise yaramiyor. Ama belki gecerli bir nedeni vardir,belki o neden beni uzucek diye soylemiyordur. Yuh yani. İç sesimin uyarişiyla mutfaktan cikip kapinin yanindaki cantami alip disari ciktim. Yagmur niye gitmemis beni beklemis. Yanina yurudum cok dalgin gorunuyordu. O benim aksime hep gulerdi icindekiler saklamak icin bir tek benim yanimda kendisi gibiydi.
"Yagmur"duymadi.
"Yagmur"bu sefer sesimi biraz daha yukselttim.
"E-efendim duymamisim"
"Sen niye gitmedin bu saate kadar beni bekledin"
"Seni mi beklemisim"
"Kafan guzel mi senin . Yasayan olu gibisin"
"Diyene bak"hakliydi.
"Noldu anlat"
"Hic ya boktan hayatimi dusunuyordum"
"Bende harika hayatimi dusunucem ama eriniyorum. Hadi yuru zaten gec kaldik"Hafif guler gibi bir ses cikardiktan sonra yurumeye basladik.
Sessiz bir yolculuktan sonra okula vardik. Birinci dersi kacirmistik. Cunku ogrenciler disardaydi. Okulun icine girdigimizde mudur yardimcisi Ayhan Hoca odasindan cikiyordu. Bizi cantalarla gorunce okula yeni geldiginizi anlamis olmasi gerekki hemen yanimiza geldi.
"Neden bu saatte geldiniz kizlar"Adam disiplin manyagi oldugu icin bize kizmamak icin kendini zor tutarak sorusunu sormustu. Tabi babalarimizi tanidigi icindi bu korkusu. Burslu olsaydik simdiye bizi kapi disari etmisti.
"Gec kaldik hocam"gerci şu an beni tokat manyagi yapsa babamin umru bile olmazdi.Tabi bunu onlar bilmiyordu.
"Uyuyakalmisiz"dedi Yagmur
"Artik şu alarmlarinizi dogru duzgun ayarlayin. Dingonun ahiri degil burasi."
Ikimizde birden gozlerimizi devirip yanindan gecip sinifa dogru yurumeye basladik.O siradada zil calmisti ogrenciler siniflara girmeye baslamisti. Sinifa girdigimizde Ayca bize bakip kucumseyici bir sesle
"Ooo şimarik prensesle onun kuzeni buzlar kraliceside sinifa tesrif edebilmisler."bu kizi bir keresinde her seyime yorum yapiyo diye hastanelik ettim hala gotu yiyor benimle konusmaya.
"Ayca surtugu . Bana bak o igrenç cırtlak sesinle bir daha bize bi laf soyledigini duyarsam o lafi gotune sokarim. Duydun mu beni!"son cumlesini resmen gurleyerek soyledi. Yagmur kolay kolay agzini bozmazdi demekki cani cidden cok sıkkın. Ayca Yagmur'dan boyle bir tepki beklemedigi icin gotu tutustu ve gozlerini devirip Ege'ye yaranmak icin maymunun bile yaptiginda daha tatli gorunecegi hareketler yapmaya basladi. Ege'nin gozleri her zaman ki gibi yine bendeydi. Şoyle kizlarla ayni cinstenim ya kendimden bile igrendigim oluyor bazen!
"Bugun Bulut'la ayni anda evden ciktik bana gulumsedi ama bir gorsen cok tatliydi. Dun gecede pencerisine yaslanip saatlerce beni izledi. "
Bulut Selim Amcanin oglu. Selim amca babamin iş arkadasi bir kere bize yemege geldiklerinde Bulut'ta gelmisti. Her ne kadar çapkın kelimesinin sozluk anlami olsada kardes gozuyle baktiklarina hic o yanini gostermiyo. Zaten oyle olmasa Yagmur'a boyle bir kisyle sacma salak hayaller kurmasina izin vermezdim.
"Ne yapmaya calisiyor hic anlamiyorum"
"Sana karsi bir seyler hissediyo mu acaba?Hissetse bile erkek sonucta gecer"
"Niye hep boyle olumsuzsun"
"Bir isin eger her zaman olumsuzlugunu dusunursen o işin sonucu kotu bir sey oldugunda zaten kotu dusundugun icin hayal kirikligina ugramazsin. Ve ya sonucu iyi geldiginde hem kotu gelmedigi icin hem de iyi geldigi icin iki kat sevinirsin. İyi tarafindan baktiginda ise sonuc kotu geldiginde hayal kirikligina ugrarsin iyi geldiginde ise zaten o sekilde dusundugunden cok sevinemezsin."
Gozlerini tahtaya sabitlemisti dediklerimi anlamaya calisiyordu galiba. Kafasini sallayarak
"Mantikli"dedi"Cok degisik dusunce yapin var"
"Yeni mi ogrendin"
"Hayir da tuhafima gidiyor bazen. Ama mantiklisin"o sirada suratsiz kimya hocasi girdi. Cirtlak sesiyle kitaplarinizi cikarin diye bagirdi. Suratsiz karı!
Tabi ki ben kafami siraya koyup uyumaya basladim.Kac dakika gecti hatirlamiyorum. Birinin ismimi seslendigini duydum. Bu kadinin bana garezi var bu tescillendi.
"Kumsal"sadece kafami kaldirip suratina bakmakla yetindim.
"Kalk ayaga"gozlerimi devirerek ayaga kalktim. Ve 'ne soyleyeceksen soyle' dermiscesine suratina baktim.
"Bu soruyu da sen cevapla"tahdadaki soruya baktigimda gecen derste sıkıldigimdan dinlemistim bu konuyu.
Hafizam cok kuvvetlidir.Alayla yuzune bakip uzattigi kalemi alarak soruyu teker teker yapmaya basladim. Bitirdigimde kalemi suratsiza verip gıcık bir gulumsemeyle
"Buyrun hocam"dedim. Aa bozulmus mu ne? Dudagini kemiriyor ayagini yere vurup duruyordu. Sadece bana boyleydi.
"Gec yerine"hala guluyordum. Siniftanda bir kac kıkırdama sesleri geliyordu. Yerime gectim.
"İyı bozuldu ha"Yagmur da guluyordu.
"Benimle ugrasilmayacagini ogrenemedi"dedim gozlerinin icine bakarak kadinin. Eger biri benle ugrasiyorsa kim oldugu umrumda olmazdi,benle onla ugrasirdim.Yagmur'un durtmesiyle gerinerek siradan kalktim.Boynum agrimis.
"Hadi kalk ders bitti"sinifa baktigimda bir tek biz kalmistik.
"Bugun eve gitmesek"dedi Yagmur.
"Benim icin degisen bir sey olmuyor zaten eve gidince ne istiyorsan onu yapalim.
"Bara gidelimmi"
"Sanki her gun bardaymisiz gibi sacma sacma konusma Yagmur"gozlerini devirdi benim gibi.
"Okulun ust tarafindaki Avm'den haburger alip paket yaptiralim sahilde yiyelim olur mu?"
"Bu daha mantikli hadi gidelim artik"İçimde kötu bir his var. Nolucak acaba harika hayatimda.
Bereli Kumsal digeri de yagmur
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BÜYÜK KAÇIŞ
Teen FictionAnnesinden hiç bir zaman sevgi göremeyen kimseye sevgi besleyemeyecek kadar boş bir kız ,Kumsal Keskin. Geçmişte kendisine ve kendisinin yaptığı hatalar yüzünden başka bir karaktere bürünmüş bir genç.Vicdanının kendisine açtıği kapılari ardına kadar...