'Eerstejaars hierheen!' De man die het riep was enorm groot. Ik stapte maar bij de eerstejaars, omdat ik nog moest worden gesorteerd. 'Jij bent geen eerstejaars!' De man keek me aan. 'Ik weet het, maar ik ben nog niet gesorteerd.' 'Kom maar mee dan.' De man keek nors. 'Ik ben trouwens Hagrid.' Zijn haar zat vol met klitten. Een enorme baard sierde zijn gezicht en de kleine oogjes die hij had straalden van de pret. Zijn mond stond alleen minder vrolijk. Iets aan hem vond ik onprettig, dus ik bleef uit z'n buurt. Toen ik nog een ander meisje aankomen. Ze had dezelfde leeftijd als ik, bruine krullen tot haar schouders en knalblauwe ogen. Ze had kuiltjes. 'Hi! Ik ben Natalia. Zit jij ook in de vijfde? Ik kom uit Frankrijk.' 'Ik ben Judy, en ja ik ga naar de vijfde.' Stijfjes schud ik haar de hand. Ze was veel te vrolijk voor mijn doen. We lopen naar het meer. We stappen met z'n tweeën in een bootje. 'Heb jij al iemand die knap is gezien?' Nieuwsgierig kijkt ze mijn kant op. 'Soortvan. Jij?' 'Jup! Draco Malfidus. Merlijns baard wat een god! Die blonde haren en blauwe ogen.' Ik rol met mijn ogen. Wat zien al die meisjes in Malfidus? Die slijmjurk...
Als we na een lange boottocht eindelijk zijn aangekomen bij Zweinstein en in de hal staan, staat er al een statige vrouw boven aan de trap te wachten. 'Goedenavond jongens en meisjes, ik ben mevrouw Anderling,' zegt ze stijfjes, 'Zometeen worden jullie gesorteerd in de vier afdelingen. Gryffindor, Ravenklauw, Huffelpuf en Zwadderich. Ik noem je naam en je komt naar voren, oké? Geen grappen of grollen. De school verwacht nette nieuwe studenten aan Zweinstein.' Met die woorden duwt ze twee grote deuren open en loopt naar binnen. De groep volgt en we stappen de grote zaal binnen. Vier tafels staan verticaal en een horizontaal. Aan de horizontale tafel zitten de docenten. Ze glimlachen allemaal behalve een. Hij heeft zwart, vettig haar. Anderling noemt alle namen op. Als allerlaatste noemt ze mijn naam. 'Judy Winchester.' Ik loop naar voren en ga zitten op de kruk. De vrouw zet de hoed op mijn hoofd. 'Hmm. Slim, moedig en heel sluw....' Mompelt de hoed. 'ZWADDERICH!' Roept de hoed. Iedereen van de Zwadderich-tafel klapt luid. Ik zoek naar een persoon, ik zie de witblonde haren van de jongen staren met een verveeld gezicht. Ik sta op en loop naar de tafel. Patty klopt op de plek naast zich. Ze geeft me een knuffel. 'Goed gedaan! Ik zag wel hoe je Zwadderich zei!' Ik knik. Maar stiekem dacht ik, dat ik eigenlijk veel liever bij Ravenklauw had gezeten. Patty is superaardig enzo, maar ik hoef niet bij deze afdeling.
'Dit is heel erg lekker!' Patty schept een flinke klodder aardappelpuree op mijn bord. 'OMG dit moet je proeven Win!' Ze legt een flink stuk vlees op m'n bord. 'Oehhhh en deze!' Ze pakt perziken. Wat een lieverd! 'Je logo verandert! Het is een slang geworden! Wat leuk!' Ze staart aandachtig naar mijn uniform. Na het eten trekt ze me mee naar de kerkers. 'Luister ons wachtwoord! Mudblood!' Zegt ze tegen een schilderij van een man die op een van de geesten in de grote zaal lijkt. Het schilderij vliegt open en we lopen de Common Room binnen. 'Welkom!' Ze glimlacht en gaat op een van de zwarte banken voor het haardvuur zitten. 'Naar boven is onze kamer! Die laat ik je zo zien.' Ze wijst naar een trap. 'Patty en Judy. Best friends. Wil je nog een kusje Judy?' 'Hou je bek Malfidus.' Hij gaat voor me zitten en kijkt me doordringend aan met zijn blauwe ogen. 'Wij twee hadden nog een gesprek.' Glimlacht hij mysterieus. 'Kom maar mee naar m'n kamer.' Ik sta op en zie dat Patty me met een jaloerse blik aankijkt. 'Sorry' vorm ik geluidloos met mijn lippen. Ik loop achter Draco aan naar beneden. De tweede deur gaat hij binnen. Er staat een reusachtig hemelbed, een grote kledingkast, een deur naar waarschijnlijk de badkamer en op een dressoir staat een familieportret. Zijn vader heeft net zulk wit haar als hij en een verwaande blik. Zijn moeder kijkt lief. Draco staat ertussenin met een zelfverzekerde grijns. 'Slaap je hier alleen?' Ik kijk hem vol bewondering aan. 'Niet als jij erbij komt liggen.' Hij geeft me een knipoog. 'Wat wilde je zeggen?' Zakelijk ging ik in één van de fauteuils naast zijn haard zitten. Met mijn knieën over elkaar keek ik hem aan. 'Blijf uit de buurt van Potter.' 'Dat maak ik zelf wel uit, Malfidus.' 'Ik heet Draco,' zegt hij geïrriteerd, 'dus noem me ook zo.' Ik kijk stiekem door mijn wimpers. Hij kijkt alsof hij pijn heeft. 'Gaat het wel?' Ik loop naar het bed en sla mijn arm om hem heen. Hij kijkt me aan. Hij betovert me met zijn prachtige ogen. 'Ja. Prima.' Droog doet hij zijn schoenen uit. 'Oké. Doei!' Ik loop de kamer uit. Zachtjes hoor ik hem gniffelen. Tsss. Jongens.
Yaaaas eerder terug dan verwacht. Daarom nu alvast dit stukje. Ik ben alvast begonnen met een ander boek: *THE MOON IS MY ENEMY* Die komt echt pas later, maar dat is ook een HP fanficccc❤️❤️❤️❤️
Ik vind het zoooo leuk om dit te schrijven. Luff voor jullie allemaal!❤️❤️
Xx Roos
Ps zie je foutjes meld het dan even en laat vooral achter wat je ervan vind!
JE LEEST
SAY SORRY~DUTCH~voltooid
FanfictionHet leven van Judy Winchester (16) staat op z'n kop als ze erachter komt dat ze een volbloed heks is. Ze stroomt in op Zweinstein in het vijfde jaar. Ze moet hard leren en heeft het zwaar. Toch helpt Draco haar. Ze wil er achter komen wie haar ouder...