Kellin
'Dat was wel iets te opvallend soms ja..' geef ik dan klein grijnzend toe en knik eens als ik hem zo hoor smeken. 'Maak je geen zorgen, je geheim is compleet veilig bij mij' zeg ik dan glimlachend tegen hem en kijk even naar hem toe. 'En ik weet vrij wel zeker dat nauwelijks iemand je zal herkennen, zelfs ik deed dat niet na een tijdje' voeg ik er dan nog met een kleine glimlach aan toe en loop dan rustig naar beneden toe waar zijn ouders al zitten. 'Goeie morgen meneer en mevrouw Sykes' zeg ik dan klein glimlachend tegen ze ook al weet ik dat ze vaak genoeg zeggen dat ik ze bij hun voornamen mag noemen doe ik liever dit. Het is makkelijker te onthouden en ik spreek ze verder wel gewoon met "je" aan dus is het niet al te deftig.
Oliver
Ik knik even als hij dat zegt en kijk hoe hij naar beneden toe loopt, ik sluit de deur achter me en ga snel achter hem aan. ''Goedemorgen jongens.'' Hoor ik mijn moeder zeggen waardoor ik even knik, ik pak een mok en vul die dan snel met koffie waar ik een grote schep nesquik bij, cafeine is juist wat ik nodig heb, maar de smaak van koffie is gewoon niet te handelen. ''Pak wat je wilt, je weet waar het staat.'' Zeg ik tegen Kellin en loop naar de woonkamer waar ik op de bank ga zitten en gelijk de tv aanzet. Voor grote deel zodat ik geen gesprek hoef te starten met mijn ouders waar ik gister ben geweest, dat is iets wat ze elke zaterdag ochtend proberen te doen en telkens vertel ik ze gewoon dat ik uit ben gegaan met vrienden. Alleen vertel ik ze nooit welke vrienden. Het is een wonder dat ze me nog geloven, naast Kellin heb ik heel weinig vrienden, omdat ik mezelf er gewoon niet voor open stel.
Kellin
Ik knik eens als ik Oliver hoor en neem zelf ook een kop koffie samen met een broodje en eet die rustig op terwijl ik naast hem ga zitten. 'Weet jij trouwens hoe we het met mijn auto moeten doen? die staat nog steeds bij de club' zeg ik dan tegen hem, zo dat het lijkt alsof we daar samen zijn geweest en ik met hem mee naar huis ben geweest, wat deels ook waar is. Rustig drink ik een beetje van mijn koffie terwijl ik naar de tv kijken en wat wakkerder probeer te worden wat vrij lastig is doordat het voelt alsof mijn hoofd elk moment kan exploderen, ik zal niet verbaasd zijn als dat zomenteen ook nog echt zal gebeuren maar gelukkig is zoiets onmogelijk.
Oliver
''We kunnen er zo meteen om gaan, dan rijden we daarna samen naar jou huis toe.'' Zeg ik tegen hem, ik weet dat mijn ouders proberen mee te luisteren dus weten ze gelijk dat ik straks weg ga. ''Ik blijf bij je slapen.'' Zeg ik er dan gelijk achteraan, als je al zo lang bevriend bent als ons kan je zoiets doen, hoewel hij nog netjes blijft tegen mijn ouders noem ik die van hem ondertussen gewoon mam en pap, iets wat ze niet eens erg vinden. Soms zou ik gewoon bij ze willen intrekken zo comfortabel voel ik me daar, alleen jammer dat zoiets niet kan. ''Heb je al die disney films nog op je computer staan?'' Vraag ik dan aan Kellin, ik heb hem ooit zover gekregen een aantal te downloaden omdat ik ze super graag wou zien, en dat is ook precies waar ik zin in heb om straks te doen.
Kellin
'Dat is goed, en dan moet je wat kleren mee nemen, of erop hopen dat er nog genoeg in mijn kast ligt' zeg ik dan glimlachend een kijk even naar hem toe. Ik heb er nooit problemen mee als hij blijft slapen en ik snap het wel als hij nu even niet bij zijn ouders wil zijn. Niet nadat ik zijn geheim te weten ben gekomen. Als ik dat zou hebben zou ik ook liever extra goed willen weten of niemand anders het weet en ook mijn hard willen luchten. Wat een druk kan er dan op je schouders staan als je zo'n geheim altijd met je mee moet dragen. 'Volgens mij wel, ik heb ze in elk geval niet verwijderd zover ik weet en er staan er anders ook genoeg op netflix' zeg ik dan glimlachend en drink eens rustig mijn koffie op waarna ik opsta om even een aspirine in te gaan nemen zodat we zo direct kunnen gaan.
JE LEEST
outed ~ een Koli RolePlay
FanficOliver Sykes is een jongen die zich niet comfortabel voelt in zijn eigen huid, hij voelt zich veel fijner als meisje, of terwijl zijn alter ego Glitter. Wat gebeurt er als zijn beste vriend hem op een avond betrapt in een homo club en alles compleet...