Kapitel 9

267 11 2
                                    

Ginny har boet hos Harry i ca. to måneder. Det er sommerferie, og Ginny skal starte på hendes 7 år på Hogwarts.
Harry og Ginny sider og spiser morgen mad.

"Jeg gider ikke tilbage til Hogwarts uden dig og Hermione, Ron ville jeg godt kunne leve uden, men ikke jer to," sagde Ginny irriteret.
"Gin, du bliver nødt til det, du har ikke afsluttet din eksamen endnu."
"Det har du da heller ikke!"
"Og jeg ville med glæde tage til Hogwarts med dig, men jeg tror ikke jeg for muligheden." Ginny så surt på Harry. "Jeg skal nok finde et job, tror du ikke der er nogen der gider have Den Berømte Harry Potter til af arbejde for dem?" Grinede Harry.
"Hvad skal Ron og Hermione egentlig efter ferien, ved du det?" Spurgte Ginny.
"Nej, men vi kan finde ud af det til middagen med dem i aften."

Ding dong...
Ginny åbner døren for Ron og Hermione, "Hej," siger de. "Kom indenfor," Ginny træder til side, så de kan komme igennem døren.

 "Ja tak, jeg gider ikke stå herude i den her hedebølge," siger Ron mens han står i døråbningen. Ginny smækker døren i hovedet på ham, og låser den. " Alohomora virker ikke på låsen, så du kan lige så godt lade være med at prøve," tilføjer hun.

"Pis," lyder det fra den anden side af døren.
"Hvor er Harry?" Spørger Hermione. "Nede i køkkenet, han hjælper Kræ med maden," sagde Ginny. De lod Ron være ved døren, og gik mod køkkenet til Harry. 

"Hej." Han giver Hermione er kram. "Hvor har i gjort at Ron?"
"Jeg kom måske til at låse ham ude, men se hvor stille her er, det burde jeg gøre lidt oftere!"
Harry begyndte at grine højt. "Ja, men jeg henter ham altså nu, der er snart mad."

"Har du fået dit Hogwarts brev endnu Ginny?" Spurgte Hermione over maden. "Nej, men det burde vidst komme her til aften," svarede hun. Og som det er sagt, lød der et blidt donk på ruden, og Harry lukkede en af Hogwarts ugler ind. "Her er dit brev Gin. Nej vent, der er også et til os andre."
"Hvad?" Sagde Hermione forvirret, men Harry gav hende kortet.

Kære Mr. Harry Potter.
Det glæder mig at meddele at du hermed er velkommen til at tage et år mere på Hogwarts skole for heksekunster og troldmandskab. Da du ikke kunne fuldføre dit sidste år på Hogwarts, pga. Tragiske omstændigheder, er du velkommen til tage dit sidste skoleår om. Hvis du ar lyst naturligvis.
Hilsen Minerva McGonagall.

"Hvad står der?" Spurgte Ginny nysgerrig, Harry viste brevet til Hermione og Ron, der var fordybet i deres eget brev. "Står der det samme i jeres?" De kiggede op og nikkede, helt mundlamme af overraskelsen." Hvad er det?" Spurgte Ginny og snuppede brevet ud af hånden på Harry.
Han gav hende tid til at læse det, hendes smil voksede i takt med hun læste det færdigt. "Det er jo en fantastisk mulighed! Så skal jeg sket ikke undvære jer i så lang tid," hun kiggede på Harry og Hermione.
"Hey, hvad med mig?" Spurte Ron, Ginny rakte tunge af ham.
"Skal vi gøre det?" Harry kiggede på de andre. De nikkede stille.
"Så kan det være vi endelig får et normalt år på Hogwarts."
••••••
Undskyld stave fejl eller slåfejl. Det blev skrevet i en bil, på vej hjem fra Frankrig😂

Harry Potter and the story after the warWhere stories live. Discover now