Feride...
Sabah ezanının çarpıcı ve bir o kadar da etkileyici sesiyle uyandım. Bazen bu çağrıyı dinleyemesem de uykulu uykulu yatağımda oturup etrafa boş boş bakınarak dinlemek çok hoşuma gidiyor. Ve bazılarının ezanı susturmaya çalışmasına inat minarelerden seslerin yükselmesiyle bir zafer gülüşü yapıp abdest almak için yataktan kalkıp banyoya doğru ilerliyorum. Bir yere çarpmazsam iyi.
"Anne!"birden karşımda dikilen annemi görünce gözlerim ani bir refleksle yerinden fırlayacak sandım.
"Allah canını almasın Feride. Ne bağırıyorsun!"
"Senin birden karşımda dikilmen normal yani."
"Gelirken telefonla arayıp haber veririm bir dahakine. Tövbe ya Rabbim. Bu kızın aklı sabahları iyice gidik oluyor. Orda dikilmeyi bırak da git abdest al. Hadi yürü."
"Yine suçlu ben oldum."diye söylene söylene banyoya girip abdest aldım. Alamadım. Aynadaki görüntüm bana bak diyordu sanki. Gözlerimin altı şişmiş,sol yanağım kızarmış. Yine süperim. Tam bir panda yavrusuna benzemişim. Bir gecede evrime kafa atıyorum. Feride şu susmak bilmeyen çeneni kapat ve abdest al. Tamam,gerçekten panda yavrusuna dönmüşsün ama namaz kılman gerek artık yani. Hakaret de etsen seni seviyorum Makbule.
Zor da olsa abdest alarak derin bir nefes alıp namaza durdum. Şeytanın kafamın içinde turlayıp bana verdiği vesveseleri yok sayarak.
Namazımı bitirip tekrar zombi gibi yatağıma yöneldim. Namaz kılmanın bende ayrı bir yeri vardır. Şimdi bunu anlatırdım ama çok uykum var. Malum sabah çocuklarım beni bekler...
...
Sabah uyandığımda yine hortlak gibi yataktan doğrulup zorla kalktım. Kendime gelmem için bir ses lazımdı. Sağolsun anneciğim bu konuda da gecikmedi.
"Feride! Çabuk gel buraya. Kahvaltı yap. Yine geç kaldın. İki yıldır alışamadın şu saate. Bacaklarını kıracağım senin."
Bu sözlerle kalkıp,duvarlara çarpa çarpa annemin yanına gidip,
"Anne bir nefes al ya!"dedim.
"Sus. Cevap verme bana. Bir gün atılacaksın okuldan o olacak."
"Anne ben öğretmenim unuttun mu?"
"Olsun. Öğretmenler atılmıyor mu okuldan?"
"Ve devlette çalışıyorum."
"Çok bilmiş seni. Ben bilmiyor muyum bunları. Hatırlarsan yıllar önce kaç öğretmen atıldı. "
"Anne bir geç kalktım var ya. Maziye indin resmen."
"Çok konuşma hadi. Git hazırlan."
"İyi tamam." anneme karşı asi olmak bana göre değildi. Beni babasız büyüttü sayılır. Babam sürekli kahvede olduğu için. Bu yüzden onun hakkını asla ödeyemem. Bazen tartışsak da bu normal. Çünkü karakterlerimiz biraz zıt. Annem çok evhamlıdır. Ben çok rahat. O beyaz der ben siyah. Tuhaf olan şu ki,çok iyi anlaşıyoruz...
Yusuf...
"Anne sen ciddi misin? Yani okula hep birlikte gitme konusunda."
"Tabi oğlum. Benim çocuğum kime bakıyormuş bir bakalım."
"Çocuğum mu? Anne kaç yaşıma geldim ya!"
"Eşek sıpası! Büyümüş de annesine cevap veriyor."diye kafama bir şaplak atan babama öyle bir bakış attım ki Ali neredeyse gülmekten çatlayacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DUAMSIN
SpiritualYusuf'tan... "Ne yani,Feride kabul etti mi?" "Baba kaç kere diyeceğim. Evet evet evet." "Bunu kendisi mi söyledi?" "Hayır. Gözleri. O da senin gibi. Ağzından laf alamıyorum ki. Ama çok mutluydu baba. Görmen lazımdı." "Hadi ya.." "Valla.." "Neyse. Ha...