"Hyeri,Hyeri,Hyeri" kejut Chanyeol."Alah oppa ni baru pukul berapa nantilah"kata Hyeri.'Ish budak ni nasib adik tersayang aku kalau tak dah lama aku tendang kau supaya turun dari katil' bisik hati chanyeol
"YAH!!PARK HYERI!!BANGUN"jerit Chanyeol di telinga Hyeri."Oppa ni sakit telinga Hyeri. Alah baru pukul berapa".Boleh tahan si Hyeri ni melawan cakap abangnya."Baru pukul berapa kau cakap cuba kau tengok jam kat enfon oppa ni pukul 7.30.7.30!!
"Mwo!!kenapa oppa tak kejut awal-awal kan dah lambat". Dengan segerenya Hyeri berlari mencampai tuala dan terus masuk ke bilik air."Apalah nak jadi budak ni"kata Chanyeol seorang diri. Chanyeol pon kene cepat sepatutnya untuk berjumpa dengan kawan tapi dia kesian melihat adiknya keseorangan.
"HYERI!!CEPAT DAH LAMBAT NI"jerit chanyeol dari arah bawah."KEJAP" Hyeri lari keluar dari biliknya dan turun ke bawah.Tanpa berlengah lagi,selesai memakai kasut sekolah Hyeri berlari ke arah kereta si abang tersayang.
"Tulah lain kali jangan tidur lambat kan dah lambat nasib cikgu kelas yang mengajar kelas oppa dan kelas hyeri tidak ade dan x de cikgu ganti.Tu kalau cikgu x de kalau ade macam mana.INGAT ESOK JANGAN TIDUR LAMBAT"kata chanyeol yang panjang lebar.
'ish abang aku ni asyik nk berleter jer kerjanya nasib kau abang aku kalau tak dah lama aku kerat kau'bisik hati kecil Hyeri.Chanyeol perasan muka si Hyeri yang masam mencuka tu."Haah mengutuk2 ingat tak tahu
"Chanyeol saja menyakat si saeng."Mana ada tak kuasa Hyeri nk kutuk oppa baik hyeri kutuk si SORA tu". Hyeri menekan kan suaranya di nama sora yang telah sakitkan hati dia tu.
Chanyeol melihat Hyeri yang tengah marah dengan sora yang telah sakitkan hati adiknya.Hyeri betul2 marah dengan si sora dia sanggup buat apa2 sahaja asalkan sora mengalah.
"Sabar jelah saeng, dah takdir"nasihat abangnya untuk adik tersayang."oppa,oppa suho dah balik london belom?"tanya Hyeri yang menukar topik.
"Dah baru semalam harini dia ade lah kat sekolah. Kenapa?""Takde pape. Agaknya oppa suho belikan cendera mata tak?""Entahlah nanti jumpa dia sendiri nae?"NAE" jawab Hyeri dengan bersemangat.
Di Sekolah
Sampai sahaja di kawasan sekolah Hyeri turun dari kereta sport abang nya.Hyeri mendengar orang bercakap tentang dia dan abangnya mana tak nya si Chanyeol tu hensem kaya adinknya cantik.
Masa pertama kali datang ke sekolah pon orang kata chanyeol dengan Hyeri ber'couple' tapi sebernanya tak pun cuma adik beradik yang rapat.
Hyeri ternampak sekumpulan lelaki di hujung kantin dengan segeranya dia datang ke tempat itu lalu dia duduk di sebelah seorang lelaki yang bernama suho.
"Oppaaaa~"Hyeri mengeluarkan suara manja."Jangan risau oppa ingat Hyeri oppa ade belikan"kata suho. Suho dah tahu dah yang Hyeri akan buat macam ni."Mana?"tanya Hyeri."Nantilah tunggu exo lengkap dulu baru boleh bagi""Yelah"jawab Hyeri dengan malas.
"Ok semua dah ade?"tanya selaku lider yaitu suho."Dah"jawab kesemua ahli exo."ok hyung ade belikan satu barang untuk korang semua sama"kata suho"Alah satu jer.."kata seorang lelaki yang bernama Baekhyun"Alah cerewet lah kau ni kira untung ade daripada x de"kata xiumin pjla"Yelah hyung"mengalah Baekhyun
Suho mengelengkan kepala melihat gelagat dua orang manusia ni."Cepat lah oppa"Hyeri memangil suho supaya cepat.
"Ini dia"kata suho"wah!! Kashamnida hyung"thank you oppa"kata Hyeri."Oh ye jangan lupa ni bagi kat Jin Young""ok"balas Hyeri. Suho telah membelikan seutas rantai yang loketnya terbentuk hati."
"Korang dah nk masuk kelas"kata seorang namja yang bernama chen. Tapi tiada sorang yang dengar yang lain buat kerja sendiri.'korang buat aku macam ni kan takpe biar aku jadikan korang popular di kantin ni.'
"KORANG!!CEPAT MASUK KELAS GURU BESAR NAK DATANG KAT KELAS KITA"Chen mengeluarkan HighNote nya di hadap kelas.Dengan tergesa2 exo berlari kecuali Hyeri.Hyeri sudah tahu dengan permainan chen.Orang dikantin hanya melihat exo yang berlari dengan tergesa2 dan ketawa..
DI DALAM KELAS
Hyeri melangkah masuk ke kalas lalu duduk di kerusi di sebalah kawan baik nya yang tersayang dan boleh diharap kan itu iaitu Jin Young
"Lambat kau masuk kelas harini?"tanya Jin Young."Alah macam kau x tahu aku ikut abang ku jumpa kawan dia teman dia"jawab Hyeri.
Jin Young melihat Hyeri yang tersenyum sorang2.Jin young melihat barang di tangan Hyeri yang menyebabkan dia tersenyum sorang2.
"Ape tu?"tanya Jin young."oh baru aku ingat"kata Hyeri sorang2. Jin Young pelik dengan Hyeri."By the way nah ni kau punya opp suho belikan. Rantai ni sama dengan kitorang"kata Hyeri.
"WAH!!"jerit Jin young."kau ni kan cuba jerit tu seluh sikit abis semua orang tengok kita"balas Hyeri yang tidak puas hati.
"Weh lawa gila nanti rehat teman aku jumpa oppa suho aeh nak cakap terima kasih kat dia"kata Jin Young yang teruja."Hmmm..."malas Hyeri nk jawab panjang lebar.
Kring~~~~
Lonceng telah berbunyi bermakna ia waktu rehat. Hyeri dan Jinyoung pergi membeli makanan di kantin. Selepas membeli makanan Hyeri dan Jin Young pergi ke kelas abangnya.
"Oppa suho Jin Young nak cakap sesuatu kat oppa"kata Hyeri."ok"suho berlalu pergi ke Jin Young. "Oppa terima kasih""sama2"jawab suho
-------------------------------------------------------------
Sorry lah kalau cerita ni tongang langang sikit ade yang tak faham hehe biasalah saya ni baru sekolah rendah dah teringin nak buat cerita.....apepun comment or vote mana tahu boleh bagi idea.
YOU ARE READING
Dia Aku Punya
Фанфіки"Oppa akan sayang hyeri,jaga hyeri sepenuh hati oppa. Tapi jgnlh sesekali sayang tingggal kn oppa"kata jongsuk. "Oppa hyeri x jnji yang kite akn bersama selamanya hyeri takut sora akn muncul dan hancurkn kebahagiaan kite"kata hyeri "Memang aku akan...