"Hyeri bangun jongsuk dah tunggu kat bawah tu palli"kata kai."hmmmm"balas hyeri." Yah Park hyeri bangun"pujuk kai lagi. Tiada sebarang reaksi dari hyeri.
Kai turun ke bawah lalu pergi ke tempat jongsuk. "Jongsuk nak jadi suami terbaik kat hyeri kan satu masa nanti"kata kai."nae"jawab jongsuk.
"So jongsuk kene belajar dari sekarang"kata kai seperti cikgu yang pandai gila."Now jongsuk kene belajar apa?"kaya jongsuk.
"Jongsuk kene belajar kejut hyeri bangun dah pergi krjut hyeri sana"kata kai dengan tegas."nae"kata jongsuk lalu pergi ke atas iaitu bilik putri kesayangan jongsuk
"Hyeri bangun dah pagi"kata jongsuk dengan lembut."nanti lah oppa"kata hyeri." Bangunlah"kata jongsuk." Kau ni capang pergilah aku nak tido"kata hyeri.
Hyeri tidak tahu yang kejutkan dia.' Susah cugak nak kejut budak ni takpe jongsuk dia yeojachingu kau'kata hati jongsuk.
"Chagi bangun kalau tak oppa kiss chagi"bisik jongsuk di telinga hyeri. Hyeri celik mata dengan mata yang bulat mcm mata d.o.
'Takkanlah abg aku nk kiss aku kat kalau dia kiss pon kat dahi atau kat pipi jangan2'hyeri toleh ke tepi dengan pndangn terkejut.
"Yah jongsuk kau sama mcm sehun"kata hyeri lalu lari ke bilik air sempat cugak dia mencapa tuali di tepi pintu bilik air."hahahahhaha aku dah tahu apa kelemahan kau hahahaha"kata jongsuk sambil ketawa.
Jongsuk turun ke bawah dengan sisa tawa yang ada. Semua namja di bawah perhatikan jongsuk dengan muka yang tertanya dah-kenapa-jongsuk.
"Kau kenapa jongsuk "kata chen"nanti hyung tanya sendiri hyeri"kata jongsuk.
Hyeri p.o.v
tak guna punya namja sama jer macam sehun suka kenekan aku." Park hyeriiiiii pppali bangun nanti kene tinggall"kata suara yang agak garau sape lagi kalau bukan park chanyeol.
End p.o.v
"Oppa tadi jongsuk kenekan hyeri "kata hyeri kepada baekhyun." Dia buat apa kat hyeri"tanya baekhyun."dia ugut hyeri "kata hyeri."hahahaha mana jongsuk jongsuk mana kau"kata sehun dengan tetiba.
"Ye kenapa pangil"kata jongsuk."bagus pandai kau tiru aku kau ugut adik aku hahahahahah"kata sehun dengan gelak yang tak ingat dunia.
"Kau ugut apa"kata luhan kris xiumin dan suho serentak."jongsuk cakap kalau dia tak bangun jongsuk kiss dia"kata jongsuk." Lepastu dia terus masuk bilik air "kata jongsuk lagi.
"Hahahahahaha"ketawa luban kris xiumin dan suho serentak lagi."haha tapi jongsuk kau jgn melebih2 setakat nk kiss tu boleh lebih2 jangan kalau aku tahu koma kau aku jadikan"amaran daripada xiumin.
"Nae hyung"kata jongsuk."eeeee semua lebihkan jongsuk hyeri x de pon org nk backup"kata hyeri."aeh dah dah dengan drama sinatron ni pergi kemas barang kau kita nak pergi mandi manda"kata suho
"Tengom tu x lyn dh lh org kms brg lgi bagus"kata hyri lalu masuk ke bilik."hahaha"ketawa mereka meletus.
"Wait krg bleg x aku ajak jin young"kata hyeri dengan tetiba."boleh"kata suho dengn teruja "ok"kata hyeri lalu ke bilik.
Hyeri membuka enfon nya dan membuka aplikasi wassap.
Jin young kau nak ikut aku x
-hyeri-Nak
-jin young-Kjp lagi packing baju untuk 2 hari pstu dtg umh aku
-hyeri-Ok
-jin young-Knock knock
Suho membuka pintu dn terkejut. Jin young pakai seluar jean kasut nike t shirt biasa rambut dilepaskan dab memkai cap.
"Oppa"kata jin young sambil melambaikan tgn nya di depn muka suho. "Ah masuklah "kata suho"hyeri kt mna"kata ji young . "Dia kt bilik"kata suho."ok ji masuk dulu"kata ji young lalu ke bilik hyeri.
Di bilik hyeri
"Hyeri dah siap blom"kata ji young."dah nk siap amikkan cap aku yg sama mcm kau tu"kata hyeri sambil menyikat rambut."nah"kata ji young sambil mengulurkan cap yang dipegang.
"Nanti kita naik kereta sendiri ye kau pon naik kereta sendiri"kata hyeri"yelah"balas ji young. "Done"kata hyeri yang mengatakan dia sudah siap berkemas.
Hyeri mengenakan seluar jin t shirt biasa kasut nike dan cap seperti ji young. Setelah siap mereka pon turun. Mereka turun lalu duduk di sofa tiba2 senyap pulak.
"Aeh korg dh siapkan ppali kite pergi jom"xiumin memecahkan kesunyian."jom"mereka jawab serentak.mereka menuju ke kereta masing2 ade 14 kereta sport di halamn rumh mereka satu persatu bergerk hinga habis.
-------------------------------------------------------------
Ok x dengan cerita saya??? Vote ngn komen tau jgn lupa..
YOU ARE READING
Dia Aku Punya
Fanfiction"Oppa akan sayang hyeri,jaga hyeri sepenuh hati oppa. Tapi jgnlh sesekali sayang tingggal kn oppa"kata jongsuk. "Oppa hyeri x jnji yang kite akn bersama selamanya hyeri takut sora akn muncul dan hancurkn kebahagiaan kite"kata hyeri "Memang aku akan...