Hoofdstuk 4

22 2 0
                                    

POV Michelle

De deur ging open, een jongen met donker blond haar en ogen zo blauw als de zee kwam binnen gelopen. Hij zag er niet slecht uit maar aan zijn kleding kon wel wat veranderd worden. Hij stond even voor de klas met mevrouw Liesten te praten. 'Dit is Stefan' riep mevrouw Liesten door de klas toen het eindelijk stil was. Stefan liep richting een plaatsje achter in. Ik was druk bezig met het vol kladderen van de voorkant van mij boek, in mijn oog hoeken volgde ik Stefan zo onopgemerkt mogelijk. Toen hij bij mijn tafel aangekomen was, had hij een tas die midden in het gangpad lag niet zien liggen met als gevolg dat hij languit op de grond belande.

Ik schrok op uit mijn slaap en ging recht overeind zitten. Wat was dat voor een vagen droom, het leek zo echt, ach dromen zijn bedrog zeggen ze altijd. Er werd op de deur geklopt en het hoofd van Evy stak naar binnen. 'Mag ik binnen komen?' ik knikte en klopte op mijn bed dat ze langs me mocht komen zitten. 'Had je een enge droom?' vroeg ze met een meelevende stem.

'Nee hoezo?'

'Ik hoorde je op mijn kamer schreeuwen.'

'Oh nee heb niet eng gedroomd, maar lief dat je het vraagt.'

Ik keek op de klok en zag dat het pas 7 uur was. 'Waarom ben jij al zo vroeg wakker? Heb ik je wakker gemaakt met mijn geschreeuw?' ze liet haar hoofd hangen en trok een pruil lipje. 'Nee, ik had gedroomd dat mijn ouders weer leefde maar dat zal toch nooit gebeuren.' Ik opende mijn armen waar Evy vervolgens in ging liggen. Ze had me afgelopen week verteld dat ze hier terecht was gekomen door een auto ongeluk, haar ouders waren daarbij opslag dood maar Evy had het wonder boven wonder overleefd.

'Ik vind het fijn zo.' Hoorde ik Evy nadat het even stil was geweest zeggen. 'Ik ook.' Zo lagen we tot 8 uur knuffelend en kletsend op mijn bed.

'Ga je vandaag naar huis?' Ik knikte en zag al meteen de teleurstelling in de ogen van Evy. 'Maar ik ben maandag avond weer terug.' Zij ik in hoop dat ze wat vrolijker werd. 'Ik ben van zaterdag tot maandag altijd alleen hier in het huis, alleen Michiel is er dan voor me.' Dat vond ik zo sneu voor haar dat ik iets had bedacht. 'Als je nou mee naar mijn huis gaat dit weekend? Dan ben je even weg hier.'

'Zou je dat echt willen?' ik knikte en zag al meteen een brede glimlach op haar gezicht verschijnen. 'Dan ga ik snel mijn spullen pakken.' Ze vloog van mijn bed af en rende de gang in. 'Sow die is blij? Wat heb je gedaan?' Michiel stond in de deur opening en kwam binnen gelopen. 'Ik heb haar verteld dat ze dit weekend met mij mee mag naar huis, zo hoeft ze niet alleen hier in huis te zijn.'

' Nou ja zeg, ik ben hier ook heel het weekend.' Plaagde Michiel me.

'Ja weet ik ook wel.' Ik begon te lachen en zo Michiel dus ook.

Mijn moeder was Evy en mij rond 11 uur komen ophalen, we reden nu mijn oow zo fijnen woonstraat in. Ik vond het fijn om weer even naar huis te gaan, even mijn leventje weer terug. 'Wat een mooie straat.' Riep Evy door de auto toen we eindelijk onze straat in reden. Het voelde me al weer helemaal thuis toen ik de hal in liep en de heerlijke geur van thuis rook.

POV Stefan

De deurbel ging, slaperig hees ik mezelf uit bed en liep zonder er over na te denken met mijn pyjama naar de voordeur. Ik had hem nog maar 5 cm open gedaan of de deur werd open geduwd en Rick kwam binnen gelopen. 'Ook goeiemorgen Rick.'

'Maak er maar goeiemiddag van, het is al na 12. Maar daarom ben ik er niet, Michelle komt dit weekend thuis tot maandag en ik en mijn ouders hebben een idee bedacht om je bij haar in de buurt te krijgen.'

'Nou vertel, ik ben benieuwd.'

'Jij gaat nu met mij mee, nou ja al je je hebt omgekleed. Dan als we bij mij zijn doe je net op je een hele goeie vriend van me bent en zo leert Michelle je ook kennen.'

Dat was nog niet eens zo'n heel slecht idee, gewoon de goeie vriend van Rick spelen en zo kwam ik weer in contact met Michelle.

*************************************************************

Ik plaats op dit moment erg veel hoofdstukken snel achter elkaar, dat komt omdat ik in Zuid-Afrika zit en dus niet altijd wifi heb en zo hebben jullie toch wat te lezen ;)

Ik ben wel benieuwd wat jullie van deel 2 van 'The best of all' vinden en hoe jullie willen dat het verder zal gaan verlopen. Laat dus even een reactie achter van wat je er van vind en wat jij wil dat er gaat geburen misschien gebruik ik dat dan als idee voor het vervolg van mijn boek.

Als je spel fouten ziet of fouten zitten, laat het me dan weten dan pas ik het aan. Ik heb zelf dyslexie dus zie ik dat niet altijd.

Alvast dankje, kusjes me


 

The best of all 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu