KARIŞIK

110 16 7
                                    

Eğer ortaokul öğrencisiyseniz(5-6-7.SINIF)

1. Bir ödev mekanı oluşturun: Dikkati dağıtan her türlü işlevden uzak iyi aydınlatılmış ve ihtiyaçlarının elinin altında olacağı bir mekan olmalı bu.

2. Rutin bir ödev saati belirleyin: Mekan ve zaman ne olursa olsun her gün aynı saat olması faydalı olacaktır.

3. Ödev her zaman öncelikli olsun. Ödevin bir arkadaş toplantısından, TV seyretmekten, oyun oynamaktan vs.. gibi faaliyetlerden daha öncelikli olduğunu mutlaka bilin

4. Okumayı alışkanlık haline getirin.

5. TV'yi kapatın. En azından ne kadar TV seyredecekseniz bir limit koyun.

6.Ödevlerinizle ilgilenin.


   VE ŞİMDİ BANA ÖZELDEN MESAJLAR ALAN BÖLÜMMM


1. Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayınız.

2. Aşama: Çalışmanız gereken dersleri ve konuları, haftanın günlerine bölerek yerleştiriniz.

3. Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış zamanı arasında kalan çalışma sürecinizi hesaplayın.

Örneğin: 16:00............23:00

Bir gün boyunca yemek, dinlenme, okul işleri, varsa hobileriniz, spor, müzik ve benzeri günlük aktivitelerinizden arta kalan sürelerde, yaklaşık olarak 45 dakika çalışma ve 10 dakika ara ile belirlediğiniz konular bitinceye kadar çalışabilirsiniz.

Ders çalışma zamanında en yüksek verimi elde etmek için ,öğrenme seanslarının 45 dakikalık bölümlere ayrılması gerekir. 40 dakika ders çalıştıktan sonra mutlaka 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz. Her çalışma seansından sonrada 10 dakikalık bir dinlenme arası vermek doğru olur; 10 dakikalık bir dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır.


DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİ

"Hiç kimse başarı merdivenlerine elleri cebinde tırmanmamıştır." (S. Keth Moerhad)

Verimli çalışmanın yapılabilmesi lüzumsuz vakit kaybının önlenebilmesi için aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekir.

Çalışma yerimiz nasıl olmalı:

1.Çalışmanın sağlıklı sürdürülebilmesi için çalışma odası düzenlenmelidir. Çalışma odasındaki eşyalar sizin ilginizi dağıtacak şekilde olmamalıdır. Odanız sabit olmalı, sade döşenmiş olmalıdır. Çalışma yaptığınız masanız cama çok yakın olmamalı dışarıdaki olayların ilginizi dağıtması önlenmelidir.

2.Masanız, karşıdan ışık gelecek şekilde konulmalıdır. Odanız sık sık havalandırılmalı, oturacağınız sandalye ve masanız sizi uykuya sürükleyecek kadar çok rahat olmamalıdır. Çalışma yeriniz yatmaya müsait olan divan ve çekyat gibi bir yer olmamalıdır.

3.Masanız dağınık olmamalı odanızda aradığınızı hemen bulabilmelisiniz. Odanız fazla sıcak ve karanlık olmamalı. Gürültüden uzak olmalı. Sadece sizin kullandığınız bir yer olmalı(mümkünse) odanızda çağrışımlarla hayal kurmanızı sağlayacak eşya bulunmamalı, eviniz bir odanın sizin için ayrılmasına müsait değilse, bir köşeyi çalışma köşesi olarak hazırlamalısınız.

4.Çalışma masanız oturduğunuzda sizi ders çalışmaya sürüklemelidir. Mümkünse çalışma masanızda çalışmanın dışında işler yapmamalısınız. Çalışma anında kullanılacak malzemeler masanızda hazır bulunmalıdır. Yatılı okullarda çalışma alanları, kütüphaneler, etüt salonları ve okuma salonlarıdır. Evinde çalışma için ortam bulunmayanlar kütüphane ve okuma salonlarında çalışmayı denemelidirler.

Çalışmaya Başlamak ve Devam Ettirmek

1- Çalışmaya başlamak:

"İnsanlık alemi başarılarını akıl ve zekadan çok iradesine ve cesaretine borçludur."

Çalışmaya başlanabilmesi için insanın çalışmaya ruhen hazırlanması gerekir. Çalışma yasak savma kabilinden olmamalıdır. İnsan hayatının en büyük düşmanı umutsuzluk  (ABLAMA O KENDİNİ ANLADI) ve bezginliktir. Öğrencileri çalışmaktan alıkoyan genellikle bu duygulardır.


2- Çalışmayı devam ettirmek:

Çalışmanın devam ettirilmesi için insan fikrinin dağılmasına sebep olan faktörlerin ortadan kaldırılması gerekir. Ders çalışmaya tam başlamışken masanızdaki bir cihaz, karşınızdaki bir resim, pencereden gördüğünüz bir olay sizi hayal aleminize götürüp çeşitli çağrışımlar yaptırabilir.

Bunu önleyebilmek için daha önceki bölümde ifade ettiğimiz fikrinizin dağılmasını sağlayacak faktörleri ortadan kaldırmanız gerekir. Yine de kendinize... dakika ders çalışayım 15 dakika hayal kurmak için mükafat vereceğim diyebilirsiniz. Keza hayallerinizin bitmesini bekleyip sonra çalışmaya başlamayı deneyebilirsiniz.

Hayallerinizden kurtulamıyorsanız yerinizi, oturuşunuzu değiştirerek uzaklaşmaya çalışabilirsiniz. Ayrıca çalışmanın devam ettirilmesinde en önemli engellerden birisi de öğrencinin taşıdığı endişelerdir. "Bu kadar dersi nasıl halledeceğim. Yeteri kadar vaktim yok. Bu konular zor gibi" endişeler çalışmanın devamını engeller.

Kendi kendinize düşünün; endişelerim benim işimi kolaylaştırıyor mu? Başarılı olmama yardımcı oluyor mu? Yoksa kendi kendimi daha zor duruma mı sokuyorum? şeklinde sormalı ve hedefe varmanıza engel olan bu endişelerden sıyrılmalısınız. Bir engel de uzanarak çalışmaya kalkışmaktır. Uzanma hali gevşemeyi arkasından da uykuyu getireceğinden çalışmayı devam ettirmenizi güçleştirir.

Televizyon seyrederek veya müzik dinleyerek de ders çalışma yapılmamalıdır. Çünkü ders çalışma dikkat gerektirir. Böyle bir ortamda insanın dikkatinin dağılmaması mümkün değildir. Özellikle televizyon görüntülü olduğu için onda dikkatin dağılması diğerine göre daha kolaydır.

Çalışmanızı devam ettirmenizi engelleyecek bütün faktörleri ortadan kaldırıp planınızı uygulamalısınız. Bazı öğrencileri de alışkanlıkları çalışmaktan alıkoyar. Ahmet Haşim "İnsanların en zalim efendisi alışkanlıklarıdır" demiştir. Alışkanlıklarınızı planınıza uydurmaya çalışmalısınız. Diğer planı aksatan faktörleri hatırlayınız.


BU BÖLÜMDE 651 BÖLÜMDÜ BU ARADA ABLAM KENDİNİ ANLAR NEYSE SİZLERİ ÇOK SEVİYORUM SİZLERDEN YORUMLAR ALDIKÇA MORELİM DÜZELİYOR BAYYYY



5.Sınıf Tavsiyeleri#wattys2016Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin