Mijn wereld stortte in een klap in. Ik wist niet wat ik moest doen, het gebeurde nu echt. Iedereen keek geschokt naar me, en Alexander en nog wat andere vredesbewakers liepen op me af, op dit soort momenten wenste ik dus dat ik kon vliegen.
Ik loop met ze mee naar het podium en kijk vol afschuw naar Cecilia.
Dan zegt Cecilia:"Dames en heren de tributen van district vier voor de 2e kwartskwelling. En mogen de kansen immer in je voordeel zijn."
We werden naar het gerechtsgebouw gebracht en werden in een kamer gezet.
Toen kwamen mijn moeder en m'n stiefvader binnen. "Een minuut!" zei een vredesbewaker. Mijn moeder zei:"zie je nu wat er van komt, we hadden je gewaarschuwd."
"Het is je eigen schuld, je kunt maar beter winnen want dit gaat Mij geld kosten." zei mijn stiefvader.
"Ik weet dat je het kunt." sprak mijn moeder aanmoedigend. Toen werden ze weggeroepen door een vredesbewaker.
Na een uur kwam Cecilia die ons meenam naar de trein die net was aangekomen. Er zaten al 8 districten in de trein dus we moesten een stuk naar voren lopen voor we bij onze coupé's waren. We stapten in en we gingen zitten in de "woonkamer" coupé en Cecilia kwam met nog iemand anders naar binnen. Het was Viper. Zij was degene die samen met Kenly (mijn broer) tribuut was geweest tijdens de 47e spelen. Ze hadden een verbond gevormd tot mijn broer het niet meer trok en hij dook het meer in waar hij "verdronk".
Zij is degene die ik echt kan vertrouwen, ze helpt me met school, ze geeft me eten als mijn ouders me verwaarlozen(zo'n beetje altijd). Bij haar kan ik mijn hart luchten, zij is degene die me gesteund heeft in mijn plannen om te ontsnappen en met ontwerpen voor de vleugels. Ik voel me opgelucht dat zij onze mentor is. Ze loopt naar me toe en begint te huilen. "Jij? Hoe konden ze jou kiezen?" "Ik was bezig met een nieuw stel vleugels toen Alexander me 'betrapte'." zei ik kort maar krachtig.toen zei Jamy dat hij respect voor me had. Ik knuffelde Viper en liep naar mijn slaap coupé. Ik was dood op. Ik ging slapen. Morgen kwamen we aan in het Capitool en zouden we de stylisten ontmoeten...
-----------------
Hey everybody,
Vinden jullie het wat laat het weten door te voten en laat je comment achter.
Ik ga trouwens morgen naar Catching Fire😍 soo exited.
See ya soon...
Greetz Floris
JE LEEST
Open wings (dutch hungergames fanfiction)
FanfictionMichael is een 12 jarige jongen uit district 4 en droomt ervan te kunnen vliegen. Zijn leven wordt alleen gruwelijk door de war gegooid door de vredesbewakers. Zijn ouders vinden zijn fantasieën belachelijk. Zijn broer Kenly is 3 jaar geleden overle...