Ik werd wakker en besloot te gaan douchen. Ik had nog nooit zo'n douche gezien. Duizenden knopjes. Ik besloot om voor zeewier te gaan en er werd shampoo in mijn haar gespoten en er kwam water uit de kap en toen kwam er hete lucht uit de gaten naast me.
Toen ging ik naar de restaurant coupé waar Alice en Jamy al zaten met wat croissantjes . Ik ging zitten en nam een broodje met wat jam maar at niet te veel omdat ik wel in vorm moest blijven voor in de arena.
Viper's P.O.V.
Ik zat op mijn kamer. Ik had echt te doen met die vier. Vooral met Michael omdat ik samen met zijn broer Kenly meedeed aan de spelen. Hij "verdronk" daar toen hij wilde ontsnappen maar iedereen weet dat de spelmakers een schok door het water hadden gestuurd...
Michael's P.O.V.
Viper kwam binnen en ging zitten.
Jamy begon gelijk een ondervraging.
"Hoe kunnen we het eerste gevecht rond de hoorn het best winnen?"
"Je moet zorgen dat je hoe dan ook een handig wapen en een rugzak te pakken krijgen en dan maken dat je wegkomt en een "onzichtbare" schuilplaats maakt." antwoorde Viper eerlijk.
"heb je nog tips voor de training en de spelen?" vroeg Arida die net binnenkwam.
"tijdens de training moet je zorgen dat je dingen doet waar je minder goed in bent maar niet met je laten sollen. Als de beroeps(tributen uit district 1 en 2 die ilegaal getraind worden en zich dan aanbieden of expres laten kiezen) je uitlachen dan moet je iets doen dat indruk maakt. Voor iets waar je goed in bent kun je beter wachten op de individuele trainingen en de demonstratie voor de spelmakers.in de arena moet je zorgen dat je een verbond vormt en elkaar niet uit het oog verliest." hier had ik tenminste iets aan.
Toen sprong Jamy op en riep:"Daar is het! Het is enorm!" ik ging naast hem staan en keek wat hij bedoelde. Ik zag een grote brug en toen een waterval waar we recht op af gingen toen deze uitweek en we een tunnel in gingen toen we uit de tunnel waren zag ik een uitgekotste regenboog menigte van mensen die ons toe juichten. Toe ik terug zwaaide werden ze pas echt gek. Ik wist niet wat me overkwam. Was dit het capitool? We stapten allemaal uit en we werden door de vredesbewakers(die niet echt nodig waren) naar een groot gebouw gebracht waar ik naar een ruimte werd gebracht waar 2 mensen waren die er ook al uitzagen als een uitgekotste regenboog. Ze douchten me en waxten me en ik leek wel een barbie-pop.
Toen brachten ze me weer naar een andere kamer waar later mijn stylist aankwam. Ze was niet zo erg als die twee maar ze had wel wat make-up op. Ze stelde zichzelf voor als Irish en ze liet me een soort meerman-pak zien. Dat deden ze dus bijna ieder jaar.of een vis of een dolfijn of dus een meermin/man. Maar toen ik het aanhad zag het er beter uit dan ik dacht ik kreeg een drietand die water kon spuiten als een fontein en toen we de wagens instapten kregen we allemaal iets dat voor ons uniek was. Arida kreeg een vishaak opgespeld, Alice een ketting met een foto van haar moeder, Jamy kreeg een extra versierde drietand die van zijn vader was geweest en ik...
----------------
Wat zou Michael krijgen dat bij hem past ??? We zullen het snel zien...;)
Catching Fire was zo super... Katniss' jurk heeft me trouwens op een idee gebracht.
JE LEEST
Open wings (dutch hungergames fanfiction)
FanfictionMichael is een 12 jarige jongen uit district 4 en droomt ervan te kunnen vliegen. Zijn leven wordt alleen gruwelijk door de war gegooid door de vredesbewakers. Zijn ouders vinden zijn fantasieën belachelijk. Zijn broer Kenly is 3 jaar geleden overle...