Ik werd wakker en ging naar de eetkamer en nam een stapel pannenkoeken met wat stroop waarvan ik niet wist van welke vrucht het gemaakt was maag ik gokte op een menging van appel en peer.
Toen deed ik een pak aan dat speciaal voor de trainingen gemaakt was en dat Cecilia op mijn bed had gelegd.
Als we beneden zijn worden we eerst toegesproken door een spelmaker en daarna mogen we beginnen. Ik loop naar de stormbaan waar ik vrij makkelijk doorheen kom. Dan oefen ik met een vuurtje maken en het herkennen van eetbare planten. Dan oefen ik met boogschieten en zwaard vechten.
Dan hoor ik iemand schreeuwen. Het is een van de jongens uit 1 aan zijn pak te zien. Hij was boos omdat iemand hem bijna raakte bij het zwaard vechten. Toen haalden de vredesbewakers ze uit elkaar.
Toen liep ik naar vissen waar ik eerst zelf een haak moest maken waar ik snel mee klaar was en toen moest ik gaan vissen. Daarna mocht ik het met een drietand proberen waar ik goed in was...
Flashback*
"Probeer eerst eens rustig een vis te zoeken voordat je jezelf opfokt."
Klinkt de stem van mijn (echte) vader door mijn oren. Dan zie ik er een.
Ik ren er op af maar val. Mijn vader en Kenly (mijn broer ) rennen op me af . Ze pakken me op en ik begin te hoesten. Ik pak mijn drietand en probeer het opnieuw , ik wil dat we een vis hebben die ik heb gevangen voor het eten van vandaag, want volgende week heeft Kenly zijn laatste boete. Dan zie ik er een en loop er rustig op af. Dan steek ik mijn drietand er dwars doorheen. Het is me gelukt. Volgensmij was het een barel (een (mislukte) multilant van een baars en een forel die door het capitool gebruikt werd om illegaal vissen tegen te gaan) . Ik heb me nooit gelukkiger gevoeld. Als we gaan eten is iedereen trots op me.
De volgende week moet ik speciale kleren aan die mijn moeder heeft klaargelegd. Ik heb er totaal geen zin in want mijn vader is vorige week overleden....
We lopen naar het plein voor het gerechtsgebouw waar Kenly in een groot vak gaat staan voor het podium. Dan stapt Cecilia het podium op en laat de film zien. Dan pakt ze het kaartje voor de meisjes. "Viper Hathaway!!" galmt het over een plein. Een meisje loopt heel stijf het podium op. "En nu voor de jongens." ze pakt een kaartje:"Kenly Ionago!!" Dat kan niet, Het was Kenly's laatste jaar. Ik begon te schreeuwen...
Einde Flashback*...
Dan loop ik naar iets dat heet :"vliegen met virtuele vleugels." Ik ren eropaf en ga in de rij staan. Als ik aan de beurt ben krijg ik een rugzak om en er wordt me verteld dat ik me moet concentreren. Ik concentreer me goed en dan komen er een soort schermen uit in de vorm van engelen vleugels dan begin ik te zweven . Op het begin gaat het wat moeilijk maar daarna voelt het steeds natuurlijker . Het voelt net zo fijn als ik gehoopt had...
Als de trainingen afgelopen zijn ga ik samen met Jamy en Alice via de lift naar verdieping vier waar ik naar mijn kamer loop.
-------------------------
Hey , wat vinden jullie ervan tot nu toe? Laat je reactie achter en vergeet niet te stemmen.
Ik ga vanaf nu vaker iets van flashbacks doen zodat jullie Michael's verleden leren kennen.
Het volgende hoofdstuk komt snel weer online...
JE LEEST
Open wings (dutch hungergames fanfiction)
FanfictionMichael is een 12 jarige jongen uit district 4 en droomt ervan te kunnen vliegen. Zijn leven wordt alleen gruwelijk door de war gegooid door de vredesbewakers. Zijn ouders vinden zijn fantasieën belachelijk. Zijn broer Kenly is 3 jaar geleden overle...