Del 13

2.2K 58 7
                                    

-Nialls Pov-

Jag la henne försiktigt ner i sängen och vid detta laget hade hon redan somnat. Hennes lockiga hår spred sig över kudden och jag drog upp täcket över henne. Hon såg så fridfull ut, jag undrar verkligen hur hemska hennes minnen egentligen är. Min blick drogs till hennes hand där bandaget nu var borta, hennes sår var övertäckta med ett lager smink men sträcken gick fortfarande att utskilja. Jag suckade smått och drog av mig kläderna, rummet verkade plösligt bli mycket kallare så jag kröp fort ner under täcket igen, Med emeliey tryggt omgiven av mina armar.

-

Närsta morgon vaknade jag ganska tidigt, jag satte mig fort upp och fick till min lättnad syn på Em som låg och sov fridfullt. Drömmen jag hade haft inatt var inte alls bra, jag drömde att Em tillslut fick nog och hoppade från en klippa. Något hemskare skulle jag inte kunna föreställa mig faktiskt.

Jag gick ner till köket och letade igenom köket men fann inga värktabletter, så jag skrev en snabb lapp och satte på mig jacka och skor och gick ut till dörren.

-Emelieys pov-

Jag vaknade upp med en frukdansvärd huvudvärk, och Niall var inte i sängen, Jag blev orolig och satte mig hastigt upp, huvudet dunkade mera och jag gav ifrån mig ett irriterat stön.

Nere i köket fann jag en lapp som dämpade min oro

''Hi babe! I did't have any painkillers at home, so i'm just away and buying some. Are home in a hour. Love you my  baby xxxxxxxx Niall''

Lappen satte ett leende på mina läppar, Jag tog ett glas vatten och klunkade snabbt. Jag tassade sedan in till badrummet och drog av mig min kläning, när jag gick förbi speglen så fick jag se att allt mitt smink var utsmörjat, och ja, jag såg ut som en panda.

Jag skakade på huvudet och steg in i dushen, snart föll varma vattendroppar ner för min kropp och jag njöt av värmen. Jag tog mitt älskade äppelschampoo och drog mina händer igenom håret, när jag var färdig med det sköljde jag igenom det noga. Sedan skvätte jag vatten på ansiktet och rakade benen. När jag var klar steg jag ur duschen och till det nu mera varma rummet, jag plockade åt mig en handuk och virade runt håret och ännu en till att vira min kropp runt med. När jag steg ur badrummet kom en massa kall luft åt mitt håll och gav mig en rysning. Jag satte snabbt på mig ett par varma mjukisbyxor och en av nialls munktröjer. När jag hade fått på mig ett par varma strumpor hörde jag dörren smällas igen. 

''Babe i'm home!''

Jag tassade ner till köket och gav Niall en stor kram och en kyss på kinden. Han gav mig värktabletterna och jag tog ett stort glas vatten tillsammans med ett piller. När jag hade svalt det satte jag mig i soffan, Niall hängde efter och det slutade med att vi låg tvärs över varandra med 3 täcken över oss. ''So, how drunk was i then?'' Sa jag och förväntade mig inte så mycket.

''Well, you were relly drunk, and you did call me sexy boyfriend'' Sa han med ett flin och jag kände mina kinder hettas till.

''Um, okey..''

----------------------

ett otroligt tråkig del, men well well, klockan är nästan 12 så detta är vad ni får av en trött mig hha ^^

Can i trust you? (One direction story)Where stories live. Discover now