"Dr. Angelina Lewis en son cuma günü gelen hastanın yakınları sizle görüşmek istiyor. İçeri alıyım mı ? "
Sekretimin telefondan gelen sorusunu onaylayınca içeriye giyiminden ve bakımından anlayabilceğimiz üzere en fazla 30'unda gözüken bir bayan girdi. Paranın gücü diyebiliriz sanırım buna."Merhabalar. Size ne kadar teşekkür etsem az kalır . Oğlum artık eskisi kadar sosyal. Hatta yeni arkadaşlarıyla her gece buluşuyolar. Arkadaşlarının da sizin hastanız olduğunu duyduk.Genç yaşta büyük işler başarıyorsunu doğrusu. Bu arkadaşlarıyla çıkması sanırsam bir nevi grup terapisi . Öyle değil mi ? "
32 diş sırıtırken açığımı kendisi kapattığı için onu ufak bi kahkaha atarak onayladım .
" Bu arada bunu bir teşekkür olarak kabul ederseniz beni ve kocamı memnun edersiniz."
Elindeki zarfa bakarak gülümsedim.
"Tabi neden olmasın. Fakat kocanızı göremedim sakıncası yoksa acaba kocanızın nerde olduğunu sorabilir miyim ? "
Kadının yüzü birden asıldı. Demek ki öğrencilerime verdiğim ödevler yapılıyor. Elimde olmadan bir nebze gülümseme yerleşti dudaklarıma. Öğrencilerimi geri gelince ödüllendirebilirim.
" Sanırım biraz özel . Fakat bayan bayana bunları bir kahve eşliğinde konuşmaya ne dersiniz ? Tahmin ederim ki bu içinize attığınız sıkıntılar dertleşmek sizi rahatlatır."
İlk başta tereddüt etse de ısrar edince hemen çözüldü. Dediğim gibi insanlar yüklerini başkaların sırtına yüklemeye bayılıyor.
O anlatmaya başlarken ben de kalkıp sekrete bağlı olan telefonu elime alıp iki kahve getirmelerini söyledim. Koltuğa geri oturduğumda kadının gözlerinin dolduğunu gördüm. Şuan sanki o 30 'unda gözüken kadın gitmiş , beli bükük , dokunsa kırılcak yorgun ve kırılmış bir kadın gelmişti. Bunun beni yeterince tatmin ettiğini söyleyebilirim."K-kocam 2 günden beri eve gelmiyor. Daha önceden de böyle yapmışlığı var. "
Böyle bir yalanı insan sarrafı olan psikologa söylemek tam anlamıyla akılsızlık.
"Bana yalan söylemenize gerek yok Bayan Deinly . Gerçekleri konuşabiliriz.
Burada oğlunuzun psikoloğu değil. Ben sizin 'dostunuzum'."Deyip gülümsedim. Kadın daha rahattı. Kahve de gelince anlatmaya hazırdı.
"Kocamın uzun zaman önce beni aldattığını anladım. Fakat oğlumuz zaten depresif bir çocuktu. Ve iyice içine kapanmasını istemedik. Her ne kadar iyi bir koca olamasa da iyi bir baba. Yani anlayacağınız ikimiz sadece kağıt üzerinde evliyiz . Benim başka bir ilişkim var onun da başka . Fakat dediğim gibi Jacyn için en iyisi güzel bir aile portresi çizmekti. Fakat işler olduğu gibi gitmedi. Verdiğimiz bir açıktan dolayı Jacyn her şeyi öğrendi. Ve onu kandırdığımızı düşündüğü için bizden nefret ediyor. Oysa ki sadece onu düşünmüştük. Fakat ne yaptıysak onu eski haline geri getiremedik. Ta ki size gelene kadar. Ne yaptığınızı gerçekten merak ediyorum. "
" Ben onun iyi tarafını ortaya çıkarmaktan başka bir şey yapmadım."
Gülümsemem bu sefer sahte değildi. Kadın bana farketmeden tüm zaaflarını ve açığını söylemişti.
"Siz anlatmaya devam edin lütfen. "
"Koca- yani Clark her gün devamlı olarak Jacyn'i arar. Fakat son 3 gündür aramadı. Sevgilisine sorduğumda oğluyla vakit geçirceğini söyleyip evden çıkmış. Jacyn'e söylediğimde buluşacakları yerde bir saat bekledikten sonra gelmediği için eve gittiğini söyledi. İlk başta şüphelendim. Fakat o gün eve erken gelmişti. ""Birlik işi. "
"Anlamadım ?"
Farketmeden söylediğim bir cümle. Lanet olsun.
"Yani şey birlik olarak dolaşan polislere gitseniz iyi olur . Onlar devriye gezerken belki görmüş olabilirler."
"Evet . Fakat Jacyn bu konuda hassas. Babasını yeni yeni sevmeye başlamışken onu ortalıktan kaybolan babası için sorguya çekecekler. Umarım bir kaç gün içerisinde geri gelir."
"Umarım."
Sırıtmamı engelleyemiyorum.
"Size teşekkür ederim . Gerçekten birilerine anlatmak iyi geldi. Ama artık kalkmam lazım zaten birazdan Jacyn arkadaşlarıyla dışarı çıkacaktır. Nedendir bilinmez sadece akşamları çıkıyolar. "
Sadece akşamları .
"İyi günler dilerim Bayan Deinly."