8. Príliš málo optimizmu a ďalšie lekcie

116 17 1
                                    

   ,,Skutočne sa budeme niekoľko dní vliecť cez ľudoprázdnu pustatinu?" zanariekal Nathaniel. 

   ,,Nie, použijeme teleport," odvetil mu Aesir, kým v kruhoch obchádzal malý ohník. 

   ,,A to sme sa nemohli rovno teleportovať k tej jaskyni?" 

   ,,Ak by to šlo, zrejme by sme nešli na výpravu," zasyčal kráľov mág. ,,Jaskyňa je chránená kúzlom, do Močarísk a Temnolesa je neradno sa premiestňovať a Starý priesmyk je kvôli množstvu rún tiež odolný voči teleportačným kúzlam. A predtým ako sa opýtate, áno museli sme sa teleportovať odtiaľto, kráľ nechcel, aby sme vyvolávali zbytočný rozruch v meste." 

   ,,Ako to tak vidím, ten temný bastard si vybral skvelé miesto," zašomral si Aric popod nos. ,,Kedy už budeš hotový s tým teleportom, Voltaire?" 

   ,,Keď zmĺkneš." 

   Ako na povel všetci jeho spoločníci stíchli a usadili sa na zem v dostatočnej vzdialenosti od krúžiaceho mága. 

   ,,Myslíte si, že sa mu podarí otvoriť taký veľký portál?" šepla Calia. 

   ,,Pravdepodobne," odpovedal jej rovnako ticho Nathaniel. ,,Ale ja by som radšej stíchol, vieš... má taký pohľad vraha... A pozri. Už sa tak díva." 

   Aesir skutočne zdvihol hlavu od zeme, na ktorú prstom kreslil znaky a vrhol rozzúrený pohľad na svojich spoločníkov. A tak radšej všetci nadobro zmĺkli a znudene sedeli, až kým sa pred Aesirom neobjavila modrá stena, ktorá sa pomaly formovala do dverí. 

   ,,Konečne!" skríkol ako prvý Aric, ktorého najviac škrelo to, že ho Aesir tak nemilosrdne umlčal. 

   Vyslúžil si tým len ďalší nepríjemný pohľad, ale ten si už nestihol všimnúť, pretože na oslavu už opäť otváral svoju čutoru. 

   ,,Tebe to víno nikdy nedôjde?" zaujímal sa Nathaniel, kým sa pokúšal odviazať uzdu svojho koňa z konára. 

   ,,Za prvé, nekonečná fľaša. Za druhé, víno si vždy pričarujem." 

   ,,Šikovné." 

   ,,A neskonale hlúpe," neodpustil si poznámku Aesir, kým rukou poháňal svojich spoločníkov dovnútra portálu.

***

   ,,Asi sa povraciam," zakňučal Aric, keď padol na kolená a ramenom sa oprel o strom. ,,Oh, všetci bohovia, ktorých mená nepoznám, prečo si mi toto musel spraviť, Voltaire?" 

   ,,Oh, ja som ti nepovedal, že predtým nemáš piť? Prepáč, moja chyba." 

   ,,To ti nikdy neodpustím!" 

   ,,Myslím, že s tým dokážem žiť," spokojne zapriadol Aesir, ale pre istotu si sadol niekoľko metrov od ozrutného mága, ktorý začal naberať zelený odtieň. 

   ,,Môžem mať otázku, Voltaire?" ozval sa opäť Nathaniel. 

   ,,Akoby ťa niekedy zastavilo moje nie." 

   ,,Prečo vy mágovia nevyznávate žiadne náboženstvo?" 

   Aesir si dlho premýšľal odpoveď, kým prehovoril: ,,Mágovia používajú moc, ktorú vy pripisujete bohom, takže odmietajú uctievať čokoľvek, čo je na úrovni s nimi ako ,vyššiu moc'. A potom ešte preto, že to je úplne zbytočné." 

   ,,Takže neveríte vo vyššiu moc?" 

   ,,Neuctievame bohov. Ale nepopierame existenciu ,vyššej moci', aj keď nedokážeme presne opísať, čo by tento pojem mal predstavovať." 

   ,,A čo iné tvory? Tie majú náboženstvá?" 

   ,,Ako je možné, že o tom nič nevieš?" 

   ,,Nič v zlom, mág, ale nikdy som nebol práve učený typ a teraz by som sa rád aspoň čo to dozvedel. A ty žiješ dosť dlho na to aby si mi odpovedal s presnosťou. Spýtal by som sa aj Arica, ale pochybujem, že by sa mi dostalo zmysluplnej odpovede." 

   Čarodejník si zhlboka povzdychol, ale vôbec mu nevadilo predať vrahovi aspoň zlomky svojich vedomostí. ,,Upíri a vlkolaci majú takmer rovnaké náboženstvo, oba národy veria v Raj a Podsvetie a niečo medzi tým, čo nazývajú Eversa. Je to miesto, v ktorom končia duše, ktoré sú k životu pripútané akýmkoľvek silným citom. Láskou, nenávisťou, vinou, či zlosťou. Rozdiel je len v tom, že počet bohov, ktorí sa pripisujú upírom, nie je presne daný a nemajú ich ani pomenovaných. 

   Vlkolaci vyznávajú štyroch bohov, ich mená ale nie sú veľmi originálne - Veľký vlk, otec všetkých vlkov; Lyna, jeho prvorodená, ktorá sa zaplietla s človekom a porodila tak prvého vlkolaka; Vemar, Lynin brat, ktorý sa po príklade svojej sestry tiež zamiloval do ľudskej ženy; a posledný Čierny vlk, ktorý má predstavovať pôvod všetkých nočných môr. Vlkolaci proti nemu bojujú takzvanými lapačmi snov. 

   O vašom ľudskom náboženstve veľa neviem, okrem toho, že vyznávate toľko bohov, že sa mi z toho motá hlava. Máte zvrátený kult, ktorý vyznáva boha v podobe šelmy a obetúva jej zvieratá; potom vyznávate jedinú bohyňu, ktorá má moc nad všetkým Alyssu, čo je mimochodom skomolené slovo zo starého jazyka, alysa totiž znamená slnko; a v neposlednej rade máte aj náboženstvo skladajúce sa z niekoľkých rôznych bohov - boha slnka, boha mesiaca, bohyňu hviezd, bohyňu noci a boha dňa. 

   Víly nemajú boha, veria len v Zlatého jeleňa, čo nie je boh, len patrón lesa. Spievajú mu - čo samy považujú za modlitby. Okrem víl nemajú boha ani kentauri, tí sa zaujímajú len o hviezdy, hľadajú nové súhvezdia a dávajú im mená. Väčšina trpaslíkov tiež v nič konkrétne neverí, ak je to ale potrebné, sú ochotní uchýliť sa ku ktorémukoľvek náboženstvu. Rovnako ako mágovia, náboženstvá samotné považujú za zbytočnosť, ale neodsudzujú ich tak veľmi a otvorene ako my." 

   ,,Na to, že si mág a nemáš rád náboženstvá, vieš o nich celkom dosť." 

   ,,Pretože ma to zaujíma. Navyše by som netvrdil, že ich nemám rád, skôr sa mi zdajú... nepotrebné. A niekedy predstavujú zbytočný zdroj hádok. Predovšetkým, keď sa proti sebe postavia mágovia, ktorí neznesú čokoľvek, čo sa bohov týka a ľudia, ktorí pre bohov žijú." 

   ,,Podľa mňa je to uvoľňujúce v niečo veriť a mágovia majú len zúžený pohľad." Nathaniel sa trochu prikrčil, čakal reakciu príslušníka druhu, ktorý práve urazil. 

   ,,V poriadku, tvoj názor beriem. Nie každý sa na to díva rovnakým spôsobom," mykol plecami Aesir, zostal úplne pokojný, osobne nepovažoval náboženstvo za dôvod hádky. 

   Nathaniel sa uvoľnil a pousmial sa, nakoniec by Voltaire predsa len nemusel byť taký zlý chlap ako si myslel. 

Doba Temna [1] NekromantWhere stories live. Discover now