Kone nepokojne fŕkali, keď zočili úzky priestor, ktorým mali prejsť. Aesir sa teda musel skloniť a očarovať svoje jazdecké zviera, aby ho bolo schopné poslúchnuť.
,,To to bude také úzke celú dobu?" spýtala sa vydesene Arianne.
,,Neskôr sa to rozširuje a pravá stena úplne zanikne. Potom si radšej dávajte pozor, aby ste nespadli dole. Pád by vás zabil," informoval ich Aesir.
,,Skutočne úžasné," zašomral si popod nos Nathaniel, ktorý uzatváral skupinu.
,,Prečo sa to vlastne volá priesmyk, keď to tak nevyzerá?"
,,Zlý preklad zo starého jazyka."
Napriek ustavičnému šomraniu museli všetci - aj keď niektorí veľmi neochotne - uznať, že steny sú skutočne majstrovským dielom - zdobené runami, ktoré žiarili mnohými farbami.
,,Čo tie čmáranice znamenajú?" zaujímal sa Aric.
,,Varovania, ochranné kúzla, príbehy, kresby..."
,,Kresby?" vyhŕkla Calia.
Aesir pritiahol svojmu žrebcovi uzdu a štíhle prsty priložil k červenkastej rune, držal ich tam len sekundu, potom ich potiahol cez ďalšie tri runy. Žiarivo zasvietili a zmenili sa na neuveriteľne živý obraz boja.
,,To je úžasné," hlesla Arianne.
,,To je," dal jej za pravdu Aesir, keď opäť popchol koňa.
,,Už si tu niekedy bol?" spýtal sa ho po chvíľke jazdy Nathaniel.
,,Pred rokmi," odvetil mu prosto mág, keďže to neboli práve vábne myšlienky.
Nájomný vrah pochopil, že sa o tom jeho starší spoločník nechce baviť, napriek tomu, že to nemohol vidieť a nepočul to ani na jeho hlase, niekde v hĺbke duše to cítil.
Opäť šli mlčky, všetkým úplne učaroval pohľad na nádherné dielo starých generácií. Všetkým okrem Aesira, ktorý pohľad upieral pred seba, zahĺbený v spomienkach. Toto miesto v ňom nevyvolávalo zlé myšlienky, práve naopak, boli jedny z najlepších, ktoré mal, spôsobovali mu ale veľkú bolesť.
,,Pozrite sa všetci na to!" skríkol odrazu Nathaniel.
Všetci hneď zareagovali a otočili sa v sedlách, keďže v úzkom priestore nemali šancu otočiť kone.
Za Nathanielovým chrbtom sa rozžiarila jedna z rún a vykúzlila obrázok záhrady plnej ruží, uprostred ktorej stála fontána z bieleho mramoru. Runa ale rýchlo pohasla a obraz sa stratil.
,,To miesto poznám," zatiahol Aesir prekvapene. ,,Je to hradná záhrada."
,,A čo by tu robil obraz hradnej záhrady?" nechápala Arianne.
,,Starý priesmyk sa spočiatku nevolal takto, volali ho Bludisko spomienok. Niektoré runy sa menia podľa toho, kto sa na ne díva a ak sa ich daná osoba dotkne, vyvolá spomienky."
,,Myslel niekto z vás na hradné záhrady?"
Cestovatelia si vymenili zarazené pohľady a takmer súčasne pokrútili hlavami.
,,Prečo by sme mali? Ja osobne som o tých záhradách ani nevedela."
,,Málo ľudí o nich vie. Niekoľkokrát som tam bol, ale len v spoločnosti kráľa. Okrem záhradníka tam má každý zakázaný prístup odkedy umrela Aldonova sestra."
,,A to už prečo?"
,,Neviem to naisto. Myslím, že milovala tie záhrady, často sa tam s Aldonom hrávala, keď boli mladí. A neskôr ju tam zavraždili. Pokiaľ dobre viem, aj kráľ sa tam prechádza len preto, že hľadá spomienky."
Z toho miesta sa radšej rýchlo pohli preč a o pár minút narazili na obrovský kruhový priestor, podobný jaskyni s dvomi východmi. ,,Ak by bola noc, dokázali by sme tu prespať," povedal im Aesir. ,,Možno to využijeme cestou naspäť."
,,Pochybujem. Od Nekromanta sa budeme môcť teleportovať."
,,To ťažko. Nemyslím, že Nekromant odvolá kúzlo, ktoré stráži jeho jaskyňu. Z Močarísk sa teleportovať tiež nedá - portál dokážete použiť cestou tam, naspäť ale nie, je to prirodzená ochrana toho miesta, aby močiare dokázali polapiť, čo najviac ľudí; ale možno to pôjde z Temnolesu."
,,Dobre, Aesir. Hlavne poďme preč odtiaľto. Je to tu úzke a desivé a celú tú dobu mám taký pocit, že nás niečo pozoruje."
,,Som na tom rovnako, navyše tá runa, ktorá sa rozhodla urobiť si z nás dobrý deň sa mi tiež veľmi nepáčila."
,,V poriadku. Už nás čaká len posledný úsek cesty, síce nebezpečnejší, ale aspoň budete dýchať čerstvý vzduch."
----------------------
Poznámka pod čiarou:
Aké sú vaše teórie? Čo vyvolalo obraz hradnej záhrady? Dajte mi to vedieť, každý komentár ma poteší. :D :))
ESTÁS LEYENDO
Doba Temna [1] Nekromant
FantasíaZ temnoty povstal mág, ktorého meno sa neodvážia ani šepkať. Kto to je? Odkiaľ sa vzal? Prečo systematicky zabíja kráľových najbližších radcov? Predáva im správu, alebo sa len baví tým, že sa kráľovstvo pred ním trasie od strachu? To nikto...