1

66 10 10
                                    


Prato ülkesinin onurlu erkek ve kadın insanları Poşetisla meydanında toplanmış, bayrakları üzerine yeminler ediyorlardı.

"Yaşasın Prato" 

" Yaşasın özgür ülkemiz "

"Yaşasın yüce lider Toşenki"

   Kendinden geçen kalabalık Toşenki'nin gelişini heyecanla bekliyor. Kimileri onu ilk defa görücek olmanın şerefine ulaşmak kimileri onu 3 kere görenin bu dünya gezegeninde her türlü acıya katlanabilecek duruma geldiğini söylüyor ve üçüncü kez görecek olanlar adeta çıldırıyordu. Güvenlik önlemleri ilk kez yeni model olan Reto2 robotları tarafından sağlanacaktı.  Doğal koşullarda sert esen rüzgarı yüce lider Toşenki rahatsız olmasın diye "wind set"ler kullanılarak rüzgar en düşük seviyeye indirilmişti. Erkek insanlar ve kadın insanlar arasında her zaman olduğu gibi büyük beton bloklar duruyordu. İnsanlık son 350 yılda erkeksiz üremeyi bulmuş ve artık cinselliğe gerek kalmadığına hüküm getirmişti. Her yıl bu yasağı çiğnemeyi düşüncesine getirenler azımsanmayacak derecedeydi. Cezası ise beyinlerini kullanamayacak dereceye getirmek yani geriye sadece düşünemeyen çalışan bir robot bırakmaktı. Prato ülkesinde her insanın anılarına saygı vardı. Bu düşünce yasağını çiğneyenler dahi beyinlerindeki elektriksel dalgalar sayesinde kıymet verdikleri değerli anılarını kaydediyorlardı. Anıdan sorumlu bakanın yetkisinden geçtikten sonra arkadaşlarına bırakılıyordu bu anılar. Aile kavramı 3 dünya lideri tarafından gereksiz duygusal bağ olarak görülmüş ve tamamen kaldırılmıştı. Prato ülkesinde yaşayan herkesin bir tek duygusal bağı olmalıydı. Yüce kral Toşenki onları seviyor ve yaşamaları için kendilerine büyük lütufta bulunuyordu. Öyle ki yeni doğan çocuklar bir an önce iş yapacak hale gelsin ve büyük kolonimiz daha da güçlensin diye bakteri enjeksiyonları sayesinde 1 yıl içinde tam 10 yaş olgunlaşan yeni kadın ve erkek insanlar ortaya çıkartılıyordu. Prato ülkesinin yer altı kapsüllerinde ki tıbbi çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor ve bu süre yakın zamanda 1 yıla 15 yaş olgunluk seviyesine ulaştırılmaya çalışılıyordu. Diğer büyük sorun uykuydu. Kimi zaman Prato halkını heyecanlandıracak testler yapılmış ama hiç biri başarılı olunamamıştı. Daha çok çalışmak isteyen Prato halkı diğer iki dünya ülkesi arasındaki en iyi koloni olduğunu göstermek istiyordu.

Her alanda rekabet ve kimi zaman savaş ülkeleri karşı karşıya getiriyordu. Bu üç büyük dünya kolonilerinin her birinin diğer gezegenlerde güçlü müttefikleri olduğundan birbirlerinden çekiniyor genelde tarafsız bir gezegende buluşarak sorunlarını hallediyorlardı. Diğer kolonilerde olmayan devasa bir özellik Prato ülkesinin bilim insanları tarafından bulunmuş ve kusursuz şekilde işlemekteydi.

  Ülkede her sokağa her caddeye her ev kapsülüne konan alıcılar sayesinde yurtdaşların yasak fikirleri düşünüp düşünmediği kontrol ediliyordu.Düşündüğü tespit edilen insanlar derhal  etkisizleştiriliyordu. Suç oranı yüzde sıfır olan başka bir koloni evrende yoktu. Poşetisla meydanında yüce lider Toşenki'nin yaklaşmakta olduğunu belirten sivri, korku ve heyecan oluşturan sirenler çalıyordu. Gökyüzünde güneşin olanca gücüyle parlamasına rağmen bu yıldız da neyin nesi diye etrafına bakıp anlamaya çalışan kalabalık bir süre sonra Toşenki'nin aracı olduğunu fark edince daha da coşuyor ve hayranlıkları önderlerine karşı daha da artıyordu.

 "Büyük Prato kolonisinin 85. yüce lideri Toşenkiii" 

Poşetisla bölgesinin en büyük meydanı olan Poşetisla meydanında sonsuz bir sessizlik oluştu. Herkes hareketsiz şekilde tek elini havaya doğru kaldırıyordu. Tek tek havaya kalkan hareketsiz eller yüce lider Toşenki'ye saygı ve sevgi anlamına gelirdi. Oldukça yüksek bir yerden simsiyah saçlı iri gözlerinin çevresi kırmızıya boyanmış sert bakışlı lider gözlerini erkek ve kadın insanların üzerinde gezdirdi. Siyah kıyafetler içinde beyaz yüzü ön plana çıkıyordu. Bakışları öyle sertti ki kimse yüzüne çok uzakta olmasına rağmen bakacak cesareti bulamıyordu. Lider Toşenki de tek elini havaya kaldırıp bir süre tuttuktan sonra indirdi. Ve aynı sessizlikle tüm eller indi. Kalın ve ürkütücü bir ses tonuyla:

" Benim sevgili Poşetislavam, sizlere müjdeler getirdim. Gelişiyoruz. Bizden daha iyisi olmadığını gösteriyoruz tüm evrene. Sizler benim evlatlarımsınız ve hepimiz kolonimiz için her şeyi yapmaya hazırız." dedi ve bir anda herkesi titretircesine haykırdı. "Hazır mısınız?" 

Koloni sakinleri tek ses halinde "hazırız hazırız hazırız" diye çınlattı meydanı Yüce lider Toşenki'nin yüzünde sert bir tebessüm fark edildi o anda. Devam etti: 

 "Duydum ki Piran ve Yenoa kolonisi okyanuslardan su çekmemizden rahatsızmış onlar istiyorlar ki tüm dünya ganimetlerini onlara bırakalım. Evlatlarım, onların asıl amacı bizim güçlenip gelişmemize engel olmak. Yakındır ki çok fazla kan görüyorum. Ölümle yıkanmaya ve yüce koloniniz Prato için ruhunuzdan vazgeçme şerefine hazır mısınızz?" 

 "Hazırız, hazırız, hazırız" 

 "Piran ve Yenoaya ölüm" 

 "Yaşasın büyük kolonimiz Prato" 

 "Yaşasın yüce lider Toşenki."   

Prato Kolonisi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin