Prato'nun erkek ve kadın insanları her gün olduğu gibi bugünde kapsüllerinin içindeki kırmızı parlak ışıma sayesinde uyanmışlardı. Kırmızı sadece görülen bir renk değil zamanla devamlılıktan ötürü his derecesine ulaşmıştı. Birer kişilik kapsüllerden aynı anda herkes çıkıyor ve oldukları yerde yüce lider Toşenki'nin konuşan silüetini dinliyorlardı bir süre:" Prato'nun yeni günü, Emeğinizi harcamanın yeni günü, Güçlü bir koloni güçlü bir Prato için Söz veriyor musunuz?"
Farklı bölmeler de bulunan erkek ve kadın insanlar aynı anda yüksek sesle:
"Güçlü bir koloni, güçlü bir Prato için söz veriyorum." diye haykırıyorlardı.
Daha sonra bulundukları kapsül girişinden iki adım atarak karşılarındaki şeffaf elektronik ekranda bugün ne iş yapacaklarına bakıyorlardı. Baktıkları ekranın sağında ve solunda bulunan iki iğne girişine her günkü gibi kollarını uzatıyorlar ve gerekli yüklemeyi alıyorlardı. Birinci iğne, yapılacak işin becerisi ve güç aktarıyordu. Diğer iğne yaşamsal ihtiyaçların istek oranını azaltıyordu. Kimi zaman bazı kişilerde farklı olarak üçüncü bir iğne bölmesi çıkıyordu. Bunun ne için olduğunu kimse bilmiyordu, merak da etmiyorlardı. İğne vurulma işleminden sonra ekranın alt bölmesinde güç sağlayan besinler kapalı kutu içerisinde alınıyor ve tek kişilik asansörlerle aşağıya iniliyordu.
Erkek ve kadın insanların üzerlerinde ki kıyafetin rengi yaşlarına göre değişiyordu. Genç olanlar beyaz, diğerleriyse yaşlanma durumuna göre beyazdan koyu maviye doğru gidiyordu. Bu ayrımın yapılma sebebi genç olanlardan daha fazla emek isteniyor olmasıydı. Artık çalışmaya gücü yetmeyenler ise yaşı fark etmeksizin anıları alındıktan sonra sistemleri durduruluyordu. Alınan önemli anılar da yer alan insanlar çağırılıyor küçük bir odada kendilerine ait kısımlar seyrettiriliyordu. Genelde bu önemli anılar da Prato'nun ne kadar yüce olduğuna vurgu yapılıyordu.
Oldukça büyük bir salonda 2 ve 4 er kişilik manyetik masa ve koltuklar kıpırdamadan desteksiz havada duruyor. Ellerinde kapalı kutularla yaklaşmakta olan Pratolular bu masalara oturuyorlardı. Salonda her alanda olduğu gibi buradada her köşe başında bir tane olmak koşuluyla toplam 4 alıcı vardı. Kutu şeklinde bu alıcılar tavandan biraz aşağıya doğru sarkmıştı.
Asansörlerden çıkan erkek ve kadın insanlar burada birlikte besinlerini tüketiyorlardı. Birbirini tanıyan arkadaş Pratolular "Prato için" selamı vererek aynı masaya oturuyor, masa üzerinde ki elektronik ekrandan güne dair haberleri takip ediyorlardı.
"Piran kolonisi sınır hattımızda tehlikeli üs oluşturuyor."
"Prato'lu bilim insanları durmaksızın çalışıyor."
"Yenoa kolonisinde her gün kazalar oluyor."
Pratolular bu haberlere karşı kimi zaman gururlanıyor. Kimi zaman ülkelerine karşı tehdit olan Piran ve Yenoa'ya öfkeleniyorlardı.
Herkes besinlerini tüketirken bir anda, Alıcı Timi'nin kırmızı üniformaları salonda görüldü. Her zaman halkın iyiliği için çalışan 8 kişilik bir gruptu bu.
Bir erkek ve bir kadın insanın oturduğu iki kişilik masanın önüne geldiler ve sözcü yüksek sesle:" Birbirlerine karşı iğrenç duygular besleyen bu erkek ve kadın insana sistem kapatma cezası verilmiştir." dedi.
Diğer kadın ve erkek insanlar öylesine sinirlenmişlerdiki duyduklarına, boğazlarını yırtarcasına bağırıyorlardı.
"Sizi hainlerr"
"Siz Prato'lu olamazsınız, defolun."
Masada oturan iki insan sanki onlara bağıranları hiç duymuyor, sadece birbirlerinin gözlerinin içine bakıyorlardı. Bakışlarında ne bir öfke ne karşı koyma vardı. Alıcı Timi tarafından ayağa kaldırıldılar ve beyinlerine uygulanan bir cihazla daha sonra yaşamlarına son vermek üzere bayıltılarak PUM (Prato Uyutma Merkezi)'ne doğru götürüldüler.
Salonda Alıcı Timi gittikten sonra sakinleşen insanlar besin gıdalarını tükettikten sonra günlük yapacakları iş için arkadaşlarına "Yüksek emek dolu bir gün" dileyerek 100 er kişilik kapasitesi olan hava araçlarıyla çalışma alanlarına doğru gittiler.
Bu sırada Prato'nun gurur kaynağı olan bilim insanları da çalışmalarına durmadan devam ediyordu.
Baş bilim insanı Gragonki'ye günlük veriler takdim ediliyor. Gragonki bunları dikkatlice inceleyip notlar alıyordu. Yüzünde kötüye giden şeyler olduğuna dair bir huzursuzluk vardı. Oturduğu yerden hızlıca kalkarak Görüntü Aktarıcı Ekranın önünde
"Yüce lidere bağlan." dedi ve bir süre bekledikten sonra endişeli beyaz yüzü ortaya çıktı Toşenki'nin.
"Bana güzel haberler ver." dedi yüce lider Toşenki.
"Efendim korkarım ki bu mümkün değil, Poşetisla bölgesinde..."
Yutkundu Gragonki, biraz bekledikten sonra devam etti.
"Sabah, kapsüllerinde bulunmayan 18 kişi tespit edildi."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Prato Kolonisi
Ficțiune științifico-fantasticăİnsanların bedenlerinin kameralar tarafından izlenmeye gerek duyulmadığı, zihinlerinin takip edildiği bir dünya çağı.