3

26.6K 299 15
                                    


                   **************
Damien pov

"Mikhael , terpaksa dapatkan rawatan lanjut ke Australia, papa akan akan rujuk Dania. So sepanjang papa disana Damien yg akan handle company . So you kena berkerjasama  dengan Isabelle. I hope you don't mind." Terang papa setelah.dia mengarahkan aku ke pejabatnya. Aku mengeluh.. ada pro dan contra bila aku bersetuju dengan cadangan papa. 

"Biar Damien la ke Australia. Papa tolong Minah Blue tu." Aku rasa elok kalau aku tak selalu berjumpa dengan minah brutal tu.. karang aku pulak masuk hospital.

"No.. very big NO young man. Cukup lah you buat gila dekat sana. Kesian mommy you , sebab you dia jadi mangsa . So you memang tak kan balik Australia."bulat mata papa memandang ku. Terasa kecut jantung aku  melihat wajah papa mula bertukar warna.

"But, I tak selesa la nak working together dengan Blue. Papa tak rasa ke aura negatif masa dalam ward Mike haritu.?? I nie macam dia nak telan hidup-hidup. Mata dia tu pa.. sampai nak terjungkil keluar pa. Seram pa." Aku masih cuba berdiplomasi dengan papa. Walaupun peratus kebarangkalian untuk dia setuju dengan cadangan aku ni tak sampai 2 percent.

"Damien. She's just 24 years old . Still young. Darah muda. So I tak sesuai nak jadi mentor dia . You !! You sesuai . Justttttt perfect."amboi orang tua ni panjang betul justtttttttt dia tu.

"Amboi pa. Mike boleh pulak papa ajar. Bukan diorang kembar ke? Umur pon sama kan??" Papa nie memang suka betul susahkan aku . Dulu mana-mana Perempuan gila, dia kenen-kenen kan dengan aku. Sekarang si blue ni pula datang menimpa.

"Mikhael tu walaupun muda , dia lagi matang dari you. You jangan banyak cakap la Damien. You kena ingat you dah berhutang dengan papa. So i think you should pay it. And I consider this should be your payback . Right?" Aduh orang tua ni. Dengan aku bukan main tegas . Kalau dengan si Mikhael dengan Issaballe tu. Bukan main lemah lembut layannya. ingat Aku nie anak pungut ke apa?

"Okay papa. Kalau tak da pape Damien keluar dulu. Pasal si Blue tu pandai-pandai papa la uruskan dia. Sebab I yakin dia tak nak berkerjasama dengan I." Aku melangkah keluar daripada pejabat papa sebelum sempat dia bersuara.

Apelah yang dipandangkan sangat si minah mata biru tu. Harap comel je. Adab hancur. Pengalaman tak tahu la boleh pakai ke tidak .

Kalau si Mikhael tu boleh la dipercayai. Keterampilan pon dah nampak macam tokoh korporat. Walaupun muda.

Maybe papa nak aku ajar dia kot , almaklumlah akukan pakar dalam hal business ni. Businessman berjaya katenya.

**********************************





Isabelle pov

"Gila! Semua ni kerja gila." Bentakku menghempas badanku ke atas katil. Bengang dengan Mikhael menyebabkan suhu badan aku meningkat ,  suhu aircond pon masih tak mampu menyejukan hati ini. "i need someone to clam me up." bebel aku sengsorang. pantas aku mendail kekasih hati tercinta. 

"the number you have dail..." telingaku kian merah, mana pulak mangkuk hayun nie tak kan cuti pon busy. jari jemariku kembali mendail nombor telefonnya. masih suara operator menjawab. "oh shitt!!!!" where are you Adam. Arrrghhhhhhhh sakitnya hati aku ". Kepala kusembamkan ke bantal laluku menjerit bagaikan kena rasuk. Namun aku masih tak berputus asa ku gagahi jua tangan ini untuk menghubungi Adam.

i really need a shoulder to cry on. setelah hampir 20 kali panggilanku bersambung , terusku serbu si dia disana.

"Finally, you pick the fucking phone up Adam." semburku tanpa sebarang hello. 

'i'm sorry but siapa di sana". Dush hatiku dihentam kuat , suara perempuan , terus ku telek talefonku risau aku tersilap nombor. Sah nombor Adam. 

BLUEWhere stories live. Discover now