SIBLING GOALS

13.1K 267 26
                                    

Isabelle POV.

Nyaman terasa bila mendengar kicauan burung-burung dipagi hari. Eh pagi lagi ke kalau dah pukul 11.45 am.

Ni semua salah Damien, gangu aku nak tidur semalam. Bising je bila tak dapat contact dengan Mikhael.

Hah tahu takut. Usik lagi mamat sengal tu. Eheheh mamat sengal tu kembar kau Belle oi.

Rindu pulak bila fikirkan Mikhael ni. Entah apa khabarnya pun tak tahu. Lepas kena usik dengan Damien,Tiga hari lepas terus lost contact.

LOVE.

Baby, I still x dpt contact Mike.

Did you get him.

BTW I love you.

Wait for me darl.

U belom bangun syg?

Aku hanya bluetick kan WhatsApp daripada Damien. Baru 3 jam berpisah dah berduyun-duyun pesanan.

Arghhh malasnya aku nak mandi. Lepak balcony best time nie. Boleh suntanned kan badan hehehe.

Aku terukir balcony meneruskan aktiviti gilaku. Belum sempat kaki melangkah ke bilik mandi untuk menyarung bikini telingaku menangkap bunyian di tingkat bawah. Bathrope kucapai lalu ku bergegas turun.

"  No you can't." Tegas Emy pembantu rumah melarang seseorang daripada masuk kedalam.

" Tell her Mikhael want to see her." Suara Mikhael menyapa deria. Oh my he's here. Laju kakiku menuruni tangga.

Belum sempat kakiku mendarat di anak tangga  , kakiku tersadung. Aku tergolek kebawah.

Aku hanya memdengar suara Mikhael memanggil namaku , aku pasti Mike merempuh masuk menuju kearahku yang sedang terbaring dilantai.

" Call ambulance now. She's bleeding." Arah Mikhael kalut.

Aku dapat mendengar suara Mikhael namun pandanganku berpinau-pinau dan semakin lama semakin gelap. Suaraku bagaikan tersekat di kerongkong. Arghhh sakitnya..

************************************

" Belle, bangun please, jangan buat aku macam ni." Suara Damien kedengaran begitu dekat ditelingaku.

"Hey, she's okay. Don't cry bro." Suara cinta hatiku juga begitu dekat dengan pendengaranku.

Aku cuba membuka mata namun kepalaku begitu sakit buat masa ini.

" She's my only sibling. Dia satu-satu keluarga yang aku ada. Aku risau." Serak suara Mikhael.

"Kalau kau risau aku lagilah risau. Nyawa aku ni yang sedang berbaring." Damien pula bersuara hatiku berbunga-bunga.

Pukkk..

"Eh kau tumbuk aku kenapa?" Jerit Damien tiba-tiba. Katilku sedikit bergoyang.

" Leave her alone. " Jerit Mikhael tak kurang garangnya. Nah dia belum tahu kebenaran.

" No Mike , kau salah faham." Belum sempat Damien menyambung bicaranya Mikhael kembali menyerbu.

Arghh aku perlu bangun. Karang berbunuhan pulak mereka berdua. Sakit yang mencucuk aku abaikan. Dengan kudrat yang berbaki aku cuba bersuara.

"Mike." Terlepas suaraku mataku yang memberat ini aku cuba buka. Terang. Silau . Pedih sehingga menyakitkan otakku. Terkebil-kebil mataku cuba mengnormalkan keadaan.

Tubuhku terus diserbu kedua jiwaku.

" Belle, kau okay?" Terus Mikhael menyoalku. Pipi serta dahiku yang berbalut dicium bertalu-talu. Terasa kasihnya tumpah buatku.

BLUEWhere stories live. Discover now