7

19.1K 318 18
                                    

             *********************

"Yer aku janji aku jaga adik kau macam bini aku." Suara Damien menarik aku agar membuka mata. Cahaya mula memantul kedalam kornea mataku.

"Yer aku janji tak apa-apakan dia. Adik kau tu singa kau tahu. Aku tak nak mati kena baham." Suara Damien kedengaran ceria. Ketawanya kedengaran merdu digegendang telingaku. 

Aku mencari kelibat Damien dapatku rasa lokasinya tak jauh berdasarkan suaranya, walaupun tubuhnya tidak kelihatan.  Bangun mengesan tubuhnya. Aku lihat pintu gelongsor terbuka. Makin jelaslah suaranya kedengaran.

"Kau tu jaga kesihatan. Cepat sembuh. Jangan nak mengurat adik aku pulak. Ingat sikit adik kau ada dengan aku." Patah-patah perkataan Damien dapat ku dengar dengan jelas. Bercakap dengan Mikhael kot.

"Aah aku mengaku she's hot dude, keras aku weih." Ucap Damien. Tiba-tiba aku blushing. Diaorang mengumpat aku ke? Aku ke yang hot tu? Malunyeee... aku yang kerempeng macam ni hot ke?

"Dia tidur lagi. Yer aku la teman. Nasib Aku beriman tau. Kau jangan cabar aku Mike.!" Ketawa Damien kedengaran lagi. Malah lebih kuat daripada tadi. Sah Damien bercakap dengan Mikhael. Kenapa tak call aku setan ni. Tak tahu ke aku rindu.
Terus aku meluru merampas iphone mamat sengal berseluar pendek dihadapan aku. Selamber je dia bersantai di pagar balkoni bilik. Dengan tak pakai baju. Haishh.Dengan belakang yang macam hisss  seksi betul.. opppsss sempat lagi tu pandang anak teruna orang.

"Heyyy.!!"jerit Damien. Talk to my hand. Nah ...tapak tangan depan muka kau nokk. Aku pedulikan pekikan Damien, terusku lekapkan telefon canggih tu ditelingaku.

"Mikeee.."terus sebak memalu dada. Sungguh aku rindu. Satu-satu insan yang paling rapat denganku.

"Baby.jangan macam ni, aku jauh takda nak peluk kau, jangan menangis yer sayang." Suara Mikhael juga sebak dihujung talian. Ni pertama kali kami berpisah setelah 5 tahun.

"Mike aku minta maaf. Sebab aku kau sakit macam ni. Aku tak sangka kepala kau cedera teruk." Rasa bersalah kembali mencengkam dada.

"Hey.. sayang , kau tak salah. Aku tahu kau tak bersalah. Kau tak sedar time tu. Lagipon aku tak de apa-apa." Terang Mikhael cuba memujuku. Airmataku mula bergenang.

"Mike.. Adam.dia." sepatah-sepatah suaraku keluar dari kerongkongku. Air mata turun bagaikan paip bocor.

"Aku tahu . Damien bagitahu aku. Kau jangan menangis yer. Dari dulu aku tak suka jantan tu tapi tu la kau degil." Mikhael membebel dari jauh. Aku terus teresak.

Damien yang sedang memerhatiku tersentak. Dirapatkan bandanna kepadaku. Pantas tangannya memeluku dari sisi. Tangannya mengusap bahuku cuba meredakan sedih dihati.

"Hey, listen. Baby girl , he don't deserve you. You should be with someone else. Someone better than him. My pretty beautiful twin , I love you so don't be sad. That's not end of the world if he cheated on you. You still have me don't you.?" Pujuk Mikhael dari jauh.

"Senang cakap daripada buat Mike. Aku yang rasa. Kau tahu tak sakit hati aku Mike. Sakit macam nak mati je." Aku kian tenggelam dalam kesediha ciptaan hati.

"Ya! Kau memang patut mati. So go kill your self. Senang aku pon tak payah buat rawatan dekat sini. So senang kita mati berdua. Puas hati kau.. go fucking kill your self." Jerit Mikhael. Opps aku dah terlepas cakap. Daripada suara Mikhael aku dapat rasa yang dia tengah Menahan marah.

"Mike, sorry I didn't mean that. I just upset ." Ucap aku perlahan. Dari keluhan Mikhael dapat aku dengari.

"I'm sorry too. I shouldn't say that thing to you. Tapi aku nak kau tahu aku terkilan tiada disana nak kongsi kesedihan kau. Kalau aku ada aku akan selalu dengan kau dengar luahan kau. Kau Satu-satunya saudara yang aku ada Belle. Aku sayang kau lebih dari aku sayang diri aku sendiri. Kau nyawa aku ." Ucap Mikhael. Aku Teresak dapat aku rasa kasih seorang  abang walaupun dia jauh beribu batu.

BLUEWhere stories live. Discover now