DAMIEN POV
Pesanan yang aku terima petang tadi sedikit menggusarkan aku. Cebisan nota bertulis tangan menyebabkan aku tidak dapat melelapkan mata.
Persoalannya siapa yang hantar? Dan kenapa perlu perlu ugut aku dengan kelemahan aku.
Apa motif nak jatuhkan aku.? Nak pisahkan Blue dengan aku?
Siapa dalang disebalik semua ini.
Adam?
Elenna??'Shit!!! i must do something. Blue will always be mine. Nothing can stop me. ' suaraku bagaikan terakam diotak. Berulang-ulang bagaikan pita rosak.
Aku tak sanggup kehilangan Blue. Masih terlalu awal untuk aku lepaskan dia. Tubuh genit Blue kupeluk erat. Dahinya ku kucup tulus.
Akibat dari gerakan itu Blue seakan- akan tergangu daripada tidur. Haishh asyik tidur ja budak kecik ni.
"Daddy what's time now?" Soal Blue dengan nada keanak-anakan.. comel. Lantas pipi gebunya ku cubit geram.
"Awal lagi sayang. It's 6 o'clock. You should get some more sleep." Balasku mengusap bahunya. Terus bebola mata biru itu terpejam rapat.
****************************************
Isabelle POV
"Daddy can I go work today." Gedik suaraku menanti jawapan di talian.
"No. Baby stay home. " Jawapan yang ku terima ternyata menghampakan aku. Namun aku tidak berputus asa. I always get what I want.
"But Daddy.. I'm bored . Kesian Mike dia tak sihat ." Cubaan memujuk kurasaakan hampir berjaya.
"No Baby . You baru ja sihat . Daddy taknak awak sakit balik. You need rest. Kejap lagi Daddy balik Daddy cuddle dengan you okay." Damien cuma memujuk. Aku semakin tertekan aku nak keluar . Ternyata aku teramat bosan hidup didalam sangkar mewah ni.
Dah lama aku tak keluar. Nak shopping pon online saja. This is too much. Aku mesti keluar jugak . Aku boleh mati kebosanan tinggal dirumah ini.
"Alaaa Daddy Please.. Baby nak keluar. Dah lama I tak drive. Please sayang. I nak shopping , spa, zumba, meet friends. Hangout. Aku berterus terang dengan tujuanku. Ternyata Damien diam tanpa balasan. Berdebar aku menunggu suaranya dihujung talian.
"When I said No mean no Baby!! Can you just listen to me. Jangan cabar kesabaran I " Tersentak tubuhku. Mendengar tengkingan Damien ternyata melemahkan segala urat sarafku. Air mata ku pantas mengalir membasahi pipi.
Pantasku seka. Suara dihujung talian ku abaikan. Macam mana Isabelle yang begitu lantang bersuara boleh jadi selemah ini.
Yes aku sayang Damien tapi hatiku was-was kemana diriku yang dulu.Menyedari telah lama aku termenung di balkoni segera aku bersiap. Lantak lah apa Damien nak cakap. Aku bukan binatang peliharaannya. I'm alive. Damien takda hak nak kurung aku dalam istana mewah ini.
Usai bersiap aku segera meninggalkan rumah mewah tersebut walau sempat dihalang oleh pembantu rumah.
Seriously Damien semakin pelik . Dengan social network aku di hentikan dengan hubungan dengan dunia luar jugak terhenti aku keseorangan. Kekosongan yang hanya hilang bila Damien pulang.
Mike juga semakin berubah. Kerap benar dia melawatku dirumah dan melarang aku ke pejabat. Something fishy going on somewhere. I think I should be know.
Dengan pemanduan yang boleh mengalahkan Fernando Alonso aku tiba di perkarangan lobby pejabat. Segera aku menuju ke bilikku. Hehe rindu .
Perasaan berbunga-bunga hilang apabila ku terpandang akan nama dipintu bilik tersebut .
YOU ARE READING
BLUE
Romance##Cerita ini mempunya sisi yang berbeza daripada kebanyakan cerita lain. ##Hope hormat hak saya untuk menulis ##Cerita ini hanyalah untuk 18TAHUN KE ATAS. Kanak-kanak , tidak digalakan membaca. Isabelle Damien Adam Mikhael