Züleyha ile yusuf saatin farkına varmazlar karanlık dökmek üzeredir; paşa amcası ve kalfa iyiden iyiye Züleyha yı merak etmektedir. Yusuf Züleyha ya ailesinin yanına gidip konağa geleceğini söyleyerek ayrılırlar.
Yusuf günler sonra anne babasını kız kardeşlerini görecekti.
Yusuf kapıyı çalar kardeşi kapıyı açar. Ailesi de yusuf u özlemiştir.boynuna sarılır yusuf ailesinin.
Ailesi ile özlem girerken babası yusuf'a kimin yanında çalıştığını sorar. Yusuf ailesine Cevdet Paşa'nın Konağı'nda çalıştığını söyler.Bunun üzerine ailesi yusuf'a karşı çıkarlar Hayır orada çalışamazsın der. Yusuf bu düşmanlığın nedenini bilmediği için umursamaz yusuf' un tek umursadiğı, sevdiği o Konaktadır.
Yusuf ailesine ne olursa olsun oraya gideceğini söyler ve ailesine gitmesi gerektiğini söyler ve çıkar evden. Züleyha konağın sokağına geldiğinde konağın yanında dolaşan iki kişi görür umursamadan konağın kapısından gireceği sırada bu iki kişi Züleyha nın ağzını ilaçlı pamuk ile batırıp bayılan Züleyha yı kaçırırlar. Konakta Paşanın kızları hanımı hariç herkes Züleyha yı merak ederler. Saat geç olmuştur.
Paşa Züleyha ya geç gelme dediği halde bu saat olmuş yoktu ortada. Başına bir iş geldiğinden endişe eden paşa. Zabitlere haber vermek için bir adım atar bu sırada kapı çalar paşa umutlanır Züleyha der. Kalfa kapıya koşar kapıyı açtığında Yusuf'u gören kalfanın yüzü düşer. Yusuf o an anlamıştır bi aksiliğin olduğunu ama anlam verememektedir.Züleyha yı kaçıranlar harabe bir eve Züleyha yı getirir ve bağlarlar sandalyeye.
Züleyha çok korkuyordu.kimdi bunlar?
İlk defa gördüğü bu kişiler neden kaçırmıştı korktuğu için anlam veremiyordu olanlara.Kapı aralanır ve Züleyha yı kaçıran kişilerin patronu gelir. Züleyha yı gördüğünde
Oooo Paşanın kızı bu olmalı çok güzel kızmış paşa istediğimizi verecektir der ve masaya gider ve mektup yazar Paşa'ya. Yanında duran adama verir mektubu ve şöyle der. Sabah erkenden Paşanın konağına yaklaşıp bu mektubu camdan atacağını söyler.Yusuf'un gözüne uyku girmemiştir sabah olmuştu birden çam kırılma sesi ile kendine gelen yusuf adamın kaçtığını görür ve arkasından gider.
Adam harabe bir eve girdiğini görür. Yusuf gizlice yaklaşır ve pencereden usulca bakar ve Züleyha nın orda olduğunu kaçırıldığını anlar.Konaktakiler de cam sesine salona gelir ve mektubu okuyan paşa Haydutların Züleyha yı kaçırdığını ve kızına karşılık 2 bin altın istiyorlardır.
Yusuf kafasına nereden geldiğini anlamadığı bir darbe ile Yığılca bayılır.
Kapıdan Haydut' un Yusuf'u getirildiğini gören Züleyha yıkılır yusuf der kısık sesle.
Haydutların patronu ne olduğunu bu gencin kim olduğunu sorar adamı da patron bu genç camdan içeriye bakarken gördüğünü kimseye söylememesi için yakaladığını söyler.
Yusuf u da Züleyha nın yanında sandalye ye bağlarlar ağzı kapalıdır ikisininde. Züleyha Haydutlara kendisinin Paşanın kızı olmadığını yığını olduğunu ve Paşanın istediğiniz fidye yi vermeyeceğini söyler. Bunun üzerine adam Züleyha ya bir tokat atar.Paşa altınları keseye koyar ve adamlardan gelecek haberi beklemektedir.
Paşanın hanımı Paşa'ya paşam iki gün önce gelip yigeniniz olduğunu söyleyen kız için çocuklarının geleceği için bu altınları vermemesini söyler Paşa'ya.Adamlar bir süre için harabeden çıkarlar bu sırada yusuf kendine gelir ve bağlı olduğunu yanında Züleyha nın olduğunu gördüğünde. Korkma güzeller güzeli ay parçam yaşama sebebim geçecek diyerek Züleyha yı teselli eder. Züleyha Yusuf'un arkasında yerde duran küçük demir parçasını görür ve bi plan yaparlar.
Yusuf adamlara bağırarak gelin buraya Haydutlar diyerek bağırmaya başlar. Yusuf'un bağırdığını duyan adamlar içeri girer ve Yusuf a sessiz olmasını yoksa vuracaklarını söyler. Yusuf hakaretler etmeye başladığında adamlardan Birtanesi Yusuf'a bir tokat atarak yusuf geriye doğru düşürür.
Bu sırada yerdeki demir parçasını alan yusuf beklemeye başlar.
Adamların uyuduğu bir anda ellerini çözen yusuf ve Züleyha adamların arkasından bayıltıp harabe evden koşarak uzaklaşırlar. Adamlardan birisi aralarından bir el ateş eder.
Uzaklaşarak gözden kaybolan yusuf ile Maria iyice uzaklaştığından emin bir yerde dinlenmek için otururlar. Yusuf a sarılan Züleyha ellerinin kan olduğunu gördüğünde Yusuf'un yaralı olduğunu anlar ve Yusuffff demesiyle gözlerinden iki damla gözyaşı süzülür.
Yusuf bitkindir iyice yürüyecek hali yoktur Züleyha nın burada kalamayacaklarını. Biran önce burdan konağa dönmeleri gerektiğini söyler yusuf'a yusuf gidecek halim yok Züleyha sen kaç git konağa diyerek zorla Züleyha yı gönderir. Züleyha yardım getirmek için koşarak konağa gider. Amcası na Yusuf'un kendisini kurtarmak için yaralandığını yürüyecek hali olmadığı için amcasından yardım ister. Zabitlere haber veren paşa tarif edilen yerde Yusuf'u kendinden geçmiş halde bulan Zabitler Yusuf'u konağa getirirler.
Yusuf'un kendisi için canından vazgeçtiğini durumunun ciddi olduğunu gören Züleyha fenalık geçirerek pişmanlık, suçluluk duyuyordur. Paşa yiğenini kurtarmak için canını Esirgemeyen Yusuf'u odasına yerleştirir ve duyduğunu bildiği Yusuf'un kulağına eğilir minnettar olduğunu söyler.
Züleyha uykusunda Yusuf'un cenazesini görür Kur'ân okunuyor bir yandan Yusuf'un ailesinin feryatlarını Duyan Züleyha"Yusuf yusuf ne olur beni bırakma, benide al yanına beni bi başıma sensiz bırakma yusuf" diye ağlayan Züleyha yusuf u görür.
Şaşkın bir şekilde Yusuf'un güzel yüzüne bakarak yusuf sen ölmedin mi? Senin cenazen bu ailen ağlıyor diyen Züleyha Yusuf un hayalini görmüştür.
Yusuffffffff diye haykırarak uyanan Züleyha gördüğünün rüya olduğunu anladığında şükürler olsun Rabbim rüyaymış diye Rabbine Şükreder.
Bu anda aklına Yusuf'un kanlar içindeki hali gelir Züleyha nın gözü önüne.Ağlama başlayan Züleyha. Rabbim yusuf u kendisine bağışlamasını, eğer ki yusuf ölürse oracıkta kendisinin de canını almasını yusufsuz bir hayatta yaşamak istemediği diler Rabbinden.
BÖLÜM SONU:
HİKAYEMİ OKUDUĞUNUZ DA BEĞENİ VE YORUNLARINIZI BEKLİYORUM. OKUDUĞUNUZ VE YORUNLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...