NOT:
Züleyha ben sana gel kaderim ol demem demem o kadar ki
Güldeki sevda çöldeki ateş denizdeki su kadar kadersin bana.anlının Anlının yazısı olduğum kadar anılına da yazıyım ZüleyhamZüleyha ya dediler ay doğdu
Züleyha dedi ki yusuf mu baktı.Sen Züleyha sın yüreğimdeki Sevdam içime çekemediğim nefessin.
Rabbimden tek dileğim duamsın.İş ne yusuf da nede Züleyha da. İş Züleyha nın gönlüne Yusuf'u koyanda.
GİRİŞ. Yusuf o kadar güzeldir ki annesi ayşe hatundan almıştır sanki güzelliğini. Zekâsı aynı babası yakup ustanın zekası gibi. Farklı bir özelliği baharat koku ustası baharatların piri. Nefesiyle yemeklerdeki habaratları seçebilir.
Yusuf sabah kalkar annesi ve kardeşleri ile görüşüp babasının yanına çarşıya dükkana gider.
Babası işi başından aşkın şekilde çalışırken yusuf babasına Günaydın baba kolay gelsin der. Babası yakup usta oğluna hoş geldin oğlum der.
Yusuf tam babasına yardım edeceği sırada babası yusufa limana gidip kumaşlar gelmiştir alıp gelmesini ister.
Babasının bu isteği, Yusuf'un kaderini çizeceğinden habersizdi. Tam yusuf dükkandan çıkıyordu ki tek arkadaşı Babür geldi. Yusuf Babür e işinin acele olduğunu sonrakahveye geleceğini beklemesini istedi kahvede.
Babür yusuf a bende seninle geleyim yardım edeyim der ve limana varır kumaşları alırlar.
Gemiden Macar illerinden gelen yabancı kız iner.
Güzel mi güzel Sırma saçlı melek kadar temiz bir yüzü bir melek kadar güzel Maria.
Yol sormak ister Maria yabancısı olduğu bu yerde. Adam çarşıyı tarif eder ve Maria tarife göre gider.
Yusuf arkadaşı ile kumaşlarla giderken bi kız sesi duyar.
Yusuf ve Babür sese doğru koşmaya başlar. sesin geldiği yere vardıklarında bir kız ve etrafında 3 serseri Ayyaş vardır. Yusuf elinde kumaşlar ile yaklaşır bırakın kızı der ayyaşlara.
ordan birisi öne çıkar yusufa vurur yere çamura düşer yusuf Maria bir kaç adım geriye çekilir. Arkadaşı ile yusuf onları kovarak kızı kurtarır ayyaşlardan.
Maria teşekkür ederim der. Yusuf kıza ismini sorar.
Maria cevap vermeden cebinden çıkarttığı Mendili yere yusufun önene atar uzaklaşır çarşıya doğru gider.
Yusuf yerden aldığı mendil menekşe ve gül kokuyordur.
Bu koku yusufun aklını başından almıştır.
Yusuf yerden kirlenen kumaşları alır ve dükkana gelir. Babası kumaşlara ne olduğunu sorar yusufa.Yusuf olanı biteni babasına anlatır bir yandan çarşafları açar temiz kalmış mı diye bakarken.
Yusuf kumaşların arasında bir tek altın bulur.
Evet Maria teşekkür babında son altınını yusuf a vermiştir.
Bian düşünür ve anlar yusuf altını koyanın ismi bilmediği güzeller güzeli kız olduğunu koşar kızı gördüğü yere ama bulamaz Maria yı.Maria çarşıda amcasının evini sormak için esnafın yanına gelir. Hayırlı işler der.
Esnaf buyrun hanımefendi diye cevap verir Maria ya
Maria yabancı olduğunu amcasının konağı nı aradığını söyler.esnaf amcasının kim olduğu sorar Maria ya Maria da amcasının Cevdet paşa olduğunu konağını aradığını söyler.
Adam Maria ya tarif eder konağı.
Maria konağı bulma umudu ile sevinçli bir şekilde tarif edilen yere doğru gider.soskak sokak arar ama bulamaz konağı ve çarşıya tekrar gelir.
Yusuf aklından bir an olsun çıkaramadıgı kızı bulma ümidi ile hala arar akşam olmak karanlık çökmek üzereydi.
Maria çaresiz çarşıda köşeye taşa oturmuş ümitsiz bir şekilde beklerken. Yanına bir kadın gelir.
Kızım yabancı mısın diye sorar. Maria yabancı olduğu amcasının konağını bulamadığını dışarda kaldığını söyler çaresizce.Kadın adını sorar kıza.
Kız adının Maria olduğunu ve Macar ilinden amcasını bulana geldiğini söyler. Kadın çaresizliğini görür ve kızı evine götürür.
Maria kadına adını sorar.
Kadın adının ayşe olduğunu söyler.
Evet bu kadın ve geldiği ev sokaklarda aklından çıkaramadıgı menekşe ve gül kokan güzeli bulma ümidi ile dolaşan yusuf un eviydi. Yusuf bulamaz ve eve doğru yürümeye başlar.Ayşe hatun Maria ya amcasının kim olduğunu sorar
Maria amcasının Cevdet paşa olduğunu söylediğinde ayşe hatun ve iki kızı şaşırır.
Ayşe hatun Maria ya burada kalmayacağını söyler ve göndermek isterken kapı çalar.
Telaş ve panik yapan ayşe hatun Maria yı kiler e saklar burada kalırsın ve sabah olduğunda erkenden gitmesini ister Maria dan. Ayşe hatun salona geçtiğinde.
Kızı kapıyı açar gelen yusufdur.
Üzgün ve moralsiz olarak içeri salona giren yusuf
Odada duyduğu bu koku evet yolda gördüğü yusuf a bıraktığı mendildeki kokunun aynısıydı.Menekşe ve gül.
Yusuf Bian mırıldandı bu koku dedi. Annesi yusuf a ne kokusu diye sorar.
Yusuf yok birsey anne der.
Bu koku bir nebze olsun yusuf' un yüzünde tebessüm bırakmıştı. Tekrar aklına geldi bu güzeller güzeli kız.
Bu koku yusuf a ismini bilmediği kızı bulma ümidi vermişti. Kızı bulmaya kararlıdır.BÖLÜM SONU..
YORUM VE MESAJLARINIZI BEKLİYORUM.
DEVAMININ GELMESİNİ ISTİYORSANIZ
YORUM VE BEĞENİLERE GÖRE,
DEVAM EDİCEM BÖLÜMLERE.