YUSUF'UN MARİA YA YAKIN OLMASI.

134 0 0
                                    

BÖLÜM 2: yusuf un aklında ismini bilmediği bu güzeli tekrar görebilme düşüncesi vardır. Bir yandan da artık ümitleri tükenmek üzereydi.

Yusuf aklından bu güzeli nedense çıkartamıyordu?
Ne vardı bu güzeller güzeli kızda?
Yusuf neden bu kadar düşmüştü bu kızın peşine?

Yusuf sabah erkenden evden çıkar ismini bilmediği kızı bulma ümidi ile.
Yakup usta kahvaltısını bitirip çıkar.
Maria yı kiler'den çıkartır ve biran önce girmesini ister ayşe hatun. Maria teşekkür edip kapıya doğru iki adım atar, Ayşe hatun Maria ya amcasının konağını güzel bir şekilde tarif eder.
Maria tekrar teşekkür minnettar olduğunu dile getirir ve evden çıkar gider.

Yusuf deli gibi sokak sokak dolaşmaktaydı. Her köşe başına bakıyor yine de güzeller güzeli kızı bulamaz.

Yusuf içinden Rabbine. Rabbim yeri ve göğü yaratan. bu güzeller güzelini, birkez daha gösterme ümidini bahşet der. Artık iyice ümitleri azalır, yusuf bu güzeller güzelini bir daha bulamayacağı ümidi ile başı önüne eğik şekilde giderken.
Uzakta sokak başında kızı Paşanın kapısından girerken görür. Yusuf koşarak kapıyı aralar ve güzeller güzelini izlemeye başlar.

Maria konağın kapısına gelir çok heyecanlıdır. İlk kez görecektir amcasını. Aklında bir sürü sorular vardır.
" amcam evine kabul edecek mi yiğenini?
Amcasının düzenini bozmaktan da çekiniyordur Maria."

Yusuf heyecan içinde Maria yı izlemektedir.
Maria konağı kapısını üç kez çalar. Tak tak tak.

Kapıyı Kahya açar ve buyur kızım ne istemiştin diye sorar Maria ya.
Maria da amcasının yanına geldiğini isminin Maria olduğunu söyler.
Yusuf da bu güzeller güzeli kızın isminin Maria olduğunu öğrenir ve Gülümser.

Kahya yanlış yere geldin kızım heralde sen burası bi paşa konağı diyerek kızı göndermek ister.

Maria da amcasının Cevdet paşa olduğunu söyler Kahya ya.
Kahya çok şaşırır ve kendine gelir ve bekle Paşa'ya haber vereyim der.
Paşa çalışma odasında sabah kahvesini içerken Kahya kapıyı vurur.
Paşa gel der. Kahya girer ve paşam Özür dilerim kapıda bir kızın olduğunu sizin yiğeniniz olduğunu söyler.
Paşa şaşkın bir şekilde kapıyı çıkar ve söyle kızım ne istiyorsun der.

Maria Amca ben senin Macar illerinde olan kardeşin mehmet in kızıyım. Geleceğimi mektup ile haber vereceklerdi der. Cevdet paşa şaşırır ve eskiler gözünün önünde canlanır unutacak kadar uzun yıllar geçmişti aradan.

Paşa kıza gel geç giderek içeriye davet eder. Yusuf da Maria nın burada olduğunu ve ismini öğrendiği için sevinçli şekilde babasına yardıma gider.

Paşa Maria yı çalışma odasına çağıran paşa.

Gel Maria konuşalım seninle biraz bakalım der.
Maria tebessüm ederek odaya girer.
Paşanın hanımı da Maria nın geldiğini duymuş, hemen kapının önünde bitmiş kapıyı dinlemekteydi.

Cevdet Paşa kafaya seslenir ve kafaya Maria'nın odasının hazır olmasını ister.
Yusuf koca paşa konağına girme planları yapmakta
Ama hiç bir şey gelmiyordu aklına.

Yusuf moral bozukluğu ile ormanda yürürken at arabasının geldiğini görür. kısa süre sonra yardım edin diye birses gelir,
Yusuf koşarak yardıma gider.
At arabanın sahibi ve arabanın içindeki adam baygın şekilde yatarken.

Morali zaten bozuk olan sevdiği kıza yakın olamayan yusuf baygın şekilde yatan adamın çantasından mektup görünmektedir.

Yusuf elini uzatıp mektubu alır ve açar.
Yusuf okudukları karşısında yusuf umutlanır evet evet şükürler olsun Rabbim istediğim fırsatı verdin bana diye şükreder.

YUSUF İLE ZÜLEYHAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin