Siyaset Bölüm 3

54 5 0
                                    

Asırlardır ülkelerin amaçları ne kadar fazla olursa olsun en nihayetinde ortak bir amaç vardır . Dünyaya hakim olmak ! Bu ülküsü için bütün ülkeler mücadelelerini el altından , el üstünden vermektedir . Maalesef ki bu ülkü iyi şeyler doğurduğu gibi türlü felaketler de doğurmuştur . İnsanlığın bugün yok olmaya yüz tutmasının yegane sebebi de budur maalesef . 

Bu gibi konular gündemde yer aldığı vakit tarafsız bir sunucu muhabir bulmak bugünlerde imkansız . Bu da medyanın bilgi verme amacının olmadığını bilakis çeşitli unsurlar etrafında insanları örgütleme amacı gütmesinin bir göstergesidir . Tarafsızlık üzerinde ciddi anlamda bir tavır alacağıma ve aynı doğrultu üzerinde yorumların da vuku bulacağını arz ederim .

Siyasi bir lider korkusuz , cesur , vakarlı , dürüst , alim ... olmalıdır . Aynı şekilde muhalefet partisi de hakikat çerçevesi içerisinde muhalefet olmalıdır . Hükümet dediği için değil de hakikate inandığı için fikirlerini sunup savunmalıdır . Örnek verecek olursak ;

Gündeme dair Suriyelilerin vatandaşlık meselesinin ele alındığını varsayarsak hükümet : "Ülkelerinde savaş olup bu insanların gücünün yetmediği safhalara ulaşmıştır . Bize düşen ümmete sahip çıkmaktır . Bize düşen zalime karşı mücadele edip mazlumun yanında olmaktır . İnsanların bazı ülkelerin çıkarları doğrultusunda ölmesini engelleyip mağdur durumdakilere yardım etmektir ." diyecektir . muhalefet : "Ülkelerini müdafaa etmek yerine kaçan bu insanların büyük bir oranı suçludur . Ülkemizde de ileri ki günlerde suçlu kesimin özerklik ilan edip varmak istediğimiz mevzilere yavaşlayıp geç kalmaktan çekiniriz . Bu nedenledir ki biz Suriyelilerin vatandaş olmasına karşıyız ." şeklinde bir açıklama yapmalıdır . İki tarafı da dinlediğimizde ikisinin de hakikat olduğunu rahatlıkla anlayabiliriz . 

Eğitim :

Alemi sarsan geçmişteki ülkelerimizde bize ilk adam olmayı öğretirlerdi sonra hayatta kalmayı . Huzurun kaynağının sebebi desek belki de budur . Ahlak da bir ilimdir . Bizim yolumuzda böyle gösterilmiştir . Geçmişimizde de zaten bunun üzerinde durulmuştu . Maddi ve Manevi derslere verilen önem , ayrılan zaman aynı tutardaydı . Refahımız huzurdu . Şimdi ise aramızda okumuş cahiller kesimi oluştu . Görüşleri ne olursa olsun . Manevi refahımız göz önünden düşürüldü . Gelecek diyerek bizi yediler bitirdiler . Bize gelecek vericez diyerek insanlığımızı elden aldılar . Unuttuk bir şeyi lakin . İnsanlığımız elimizden gittiği vakit geleceğimiz de gitmişti oysa ki . Bizi yediler bitirdiler . Eğitime olan sevgimizi elimizden aldılar . Okulu bize düşman ettiler . Öğrenmeyi  değil bakmayı öğrettiler bize . Bakarak görmeye çalıştık hep . Ezber içinde boğulduk . Bizi dilsiz bırakmamak için bir takım dilleri koydular önümüze . Göstermedi demesinler diye . Baktık biz yine de . 8 yılda öğretilmeyen İngilizce'nin yanında bir de 4 yılda Almanca'yı öğretmeye çalıştılar . Çalıştık yine de . Vaktimizin boşa gittiğini bile bile . Beden dersi spor dersimiz oldu . Rahat hazır ol iyi dersler ile yetindik bu derste de . Uzatılır bu yazı . Bu kadar yeterlidir diye düşünüyorum . 

Hukuk :

Ülkemizdeki hukuk sistemine değinecek olursak . Şuan itibariyle daha iyi görünebileceği gibi maalesef hukukumuz (adaletimiz) hapishanede boş yer olduğu zamanlarda geçerli . Dolduğu zaman büyük ihtimalde af çıkar . Bu bile adalet sistemimizin ne kadar yanlış ve hapishanelerin tamamının dolacak kadar caydırıcı olmamasının bir göstergesidir . Hukuk sistemimize ne olursa olsun daha ağır cezalar gelmesini temenni ederim .

Bu bölüm hakkında ilerleyen günlerde Savaş Günlükleri adında bir çalışmam olup burada paylaşacağım . Sevgilerimle ...

GidişatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin