Kimsin sen ? Bir Onur'dan , Yakup'tan , Mustafa'dan ... ibaret misin ? Mavi ve çekik gözlü , kumral mı ? Bu kadar mı ? Her şeyi unut . Düşün (tefekkür et ) . Kendini düşün . Yoğunlaş . İyi huylu , kötü huylu , bu güzel , şu tatlı , o acı ... Aklına ne geliyorsa . Öğrendin mi şimdi kimsin ? Öğrendin diyelim .
Rezillikler içerisinde pervasızca yüzmekte olan kişiliğimizi kurtarmaktır buradaki mesele . Kötü ahlakını teker teker temizlemektir gaye . Bu vurdumduymaz dünyaya teslimiyetini ilan etmek yerine ilan-ı harpte bulunmaktır aslında . Kuru dalı yeşertmeye muhtaç olmaktır . Nefsini ıslah etmektir adeta . Şüpheye tutulmuşken yanında kimsenin bulunmaması kadar acıdır bu nefis . İnançsızlık içerisinde terbiye etmekle uğraşırken sorulardan kurtulamamaktır nefis . Vahşi bir at gibidir ehlileştirmeye muhtaçtır bu nefis . Neden mi (?)
Kendini bilmektir ilk aşama . İstemekten ziyade inanmaktır . Kurtulurum diyerek sarılmaktır . Kılıcını çekince merhamet etmektir . Okumakla öğrenmektir . Seviyorken aşık olmaktır ...
Ateizm , agnostisizm , deizm bir tarafta İslam , Hristiyanlık , Yahudilik ve diğer dinler bir tarafta . Akıllarda sorular , düşünceler , korkular , şüpheler , çelişkiler daha neler ve neler . Sana şunu sormak istiyoruz : "Neden ?" ... evet neden bu şekilde inanıyorsun . Cevabı şunlar mı : "Bilmiyorum , aileden geliyor , düşüncelerim uyuşuyor , bunu istediğim için , daha fazla özgürlükçü bir düşünceye sahip olduğu için vb." yoksa : Hakikatın bu şekilde olduğuna inandığın için mi ? Bu soru aslında gerçekten inanıp inanmadığını belirleyen bir soru . Düşünceleri bir anda bitiren yeni bir bakış açısı oluşturabilen bir soru . Seni Hakk'a ulaştıran kemale erdiren bir soru . Kısacası kıvılcımı alevlendiren bir soru .
"Kendini bilen , Rabbini bilir . "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gidişat
PoesiaKaramsarlıktan aydınlığa ulaşabilen bir tercih ile başlayan sermayesi aşk olan bir yoldur gidişat . Korkunun yol alması , aklın kalbi bulması sonucu kişinin şevklenmesiyle bir amaca tutunmaktır gidişat . Sahte aşk ile Gerçek aşkın sınırını gösteren...