Angelina

41 3 0
                                    

Di suatu malam yang gelap dan sunyi,hanya lampu oren kekuningan menerangi kawasan terowong jalan raya,kini kelihatan seorang wanita lingkungan 20an sedang berdiri di tepi terowong sambil mencari kenderaan yang lalu ke sini untuk di tumpang kononnya ingin pulang ke rumah.Sebaliknya dia hanya ingin mencari mangsa untuk mengenyangkannya.Ya,ini Angel seorang serigala jadian wanita yang satu satunya di bandar ini.
Angel berkulit putih dan mempunyai rupa yang sangat cantik.Betapa ramai lelaki yg tergila gilakannya tetapi malangnya semua tumpas di tangannya kerana taringnya yang panjang dan kukunya yang tajam.
Selepas beberapa detik menunggu,tibalah sebuah kenderaan disitu.Angel menahan kereta itu supaya berhenti,kelihatan seorang pemandu yang boleh tahan rupanya dan pergh!berkereta Bugatti Veyron."Bang,saya nak tumpang boleh?" Tanya Angel dengan nada lembut.Farhan,si pemandu itu pun terpukau dengan kecantikan dan kelembutan suara Angel lalu terus mengangguk spontan.Tanpa membuang masa,Angel masuk ke dalam kereta dan dia memilih tempat duduk di belakang.
"Adik ni nak pergi mana?abang hantarkan" Farhan kini bersuara setelah sekian lama mendiamkan diri."Oh,saya nak balik rumah saya.Abang pergi straight lepastu belok kiri then belok kanan" Sekali lagi suara Angel buat Farhan tergoda."Eh tapi dekat situ takda simpang dik._." Farhan dengan nada hairannya kini mula berasa cemas lalu dia menoleh kebelakang,alangkah terkejutnya dia apabila melihat Angel yang cantik,ayu dan berseri tadi kini bertukar rupa menjadi serigala.Tanpa banyak kata,Angel si serigala bermata merah mula menerkan Farhan.Kereta sudah hilang kawalan dan terbabas di tepi jalan.Angel dengan penuh selera melahap Farhan seperti tidak makan sebulan."Eh daging manusia selalu masin._..Ish tak kesah la asalkan aku ada makanan" Akhirnya Angel selesaikan daging Farhan dan terus beredar dari situ untuk mencari mangsa baru.

Tamat😂

HIMPUNAN ONESHOTWhere stories live. Discover now